Läs den officiella beskrivningen

AACSB Accredited

Penn state smeal mba - marknadsföring

Penn State Smeal-marknadsföringskoncentrationen innehåller en uppsättning kurser som är avsedda att öka kunskapen om konsumentbeteende, varumärkesutveckling och eget kapital, ramverk för strategisk ledning och kommunikation, samt teknik som förbättrar marknadsföringsfunktioner och processer.

Marknadsföringskurs Highlights

  • Ny produktutveckling och -ledning: Identifiera affärsmöjligheter, förstå potentiella kundbehov och utveckla en ny produkt från koncept till virtuell prototyp.
  • Konsumentbeteende: Få kunskap om teorier och begrepp från psykologi, sociologi, ekonomi och andra discipliner som är användbara för förståelse och marknadsföring till konsumenter.
  • Brand Management: Undersök och förstå processen med att bygga, designa, mäta och behålla varumärkets eget kapital.

Marknadsfakultetshöjdpunkter

Smeal Marketing fakultetsmedlemmar är väl respekterade inom området, och avdelningen själv är konsekvent rankad bland de 10 bästa i världen för forskningsproduktivitet enligt University of Texas vid Dallas Research Rankings.

Smeal Marketing fakulteten som undervisar i MBA-programmet inkluderar:

  • Ralph Oliva: Longtime marknadschef på Texas Instruments och tidigare verkställande direktör för Institute for Business Market Studies.
  • Meg Meloy: Tidigare fakultetsmedlem i Cornell med forskning som undersöker hur stämningar påverkar konsumentbeteendet.
  • Wayne DeSarbo: Marknadsundersökningskonsult till företag som Pfizer, Merck och Motorola, med kompetens inom områden som positionering, konsumentval och marknadssegmentering.

I FOKUS: INSTITUT FÖR BEDÖMNING AV AFFÄRSMARKNADER

ISBM är ett forskningscenter med huvudkontor i Penn State med ett globalt nätverk av forskare och medlemsföretag som fokuserar på marknadsföringsutmaningar från företag till företag.

Karriär Resultat

Smeal MBA-kandidater som koncentrerar sig på marknadsföring fortsätter att jobba heltidsanställda med en rad organisationer från Fortune 500-företag, till små nystartade företag och icke-vinstdrivande. Företag som nyligen anställt Smeal MBA-kandidater för marknadsföring roller inkluderar:

  • Amazon.com, Inc.
  • Dell Inc.
  • GE
  • IBM
  • JPMorgan Chase & Co.
  • Procter & Gamble

PENN STATE SMEAL VOICES

"Mina Smeal MBA-marknadsföringskurser fokuserade mycket på värdetillfället och hur du positionerar din produkt. Att verkligen förstå din publik, deras behov och hur du är unikt positionerad för att möta dessa behov - den typen av tänkande är vad du måste hitta för framgång i någon form av produkt- eller marknadsföringsfunktion. "
-Ezra Nanes '12, Senior Director, Digital Media Product, AccuWeather, Inc.

Program undervisas på:
Engelska
Smeal College of Business, Penn State

Se 3 fler kurser från Smeal College of Business, Penn State »

Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
2 år
Heltid
Pris
40,874 USD
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Sept. 2019