Bournemouth MBA är vår flaggskeppsbana som är utformad så att du kan ta din karriär till nästa nivå och att fungera som en global ledare med en realistisk uppskattning av affärsekosystemet. Du kommer att utveckla omfattande kunskaper och färdigheter i företag och ledning, och förbättra din förståelse för människors beteende och attityder, att bli en effektiv, oberoende och trovärdig ledare. Din ledarskapsförmåga kommer att förbättras genom en serie mästarkurser, gästföreläsningar från industrin högtalare, fallstudier och konsultarbete med riktiga affärskunder.

Dessutom är korta praktikplatser tillgängliga som en del av kursen, så att du kan lägga till praktisk kontext för din inlärningserfarenhet. Du får möjlighet att välja ett av flera valfria ämnen innan du gör ett konsult- eller forskningsprojekt i slutskedet.

Bournemouth MBA är dubbelt ackrediterad av Chartered Management Institute (CMI) vilket innebär att när du slutför dina studier har du din MBA-kvalifikation och en CMI-kvalifikation. Du kommer också att få ett gratis CMI-medlemskap under hela din kvalifikation med BU.

Ingångskrav:

En kandidatexamen med 2: 1 inom något ämne, eller motsvarande och minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet, kan dock sökande med mindre erfarenhet uppmanas att intervjua. Om engelska inte är ditt första språk behöver du IELTS 6.5 (Academic) eller högre.

Kursinnehåll

MBA består av åtta enheter och ett konsult- eller forskningsprojekt. Sju enheter från kärnprogrammet kommer att tas av alla MBA-proffs, enligt följande:

Core-enheter

  • Personlig
  • Bokföring
  • Samtida problem i den globala affärsmiljön: Utforska en rad samtida problem som påverkar företagen internt och genom utvecklingen i den makroekonomiska miljön. Rollerna regeringens politik och internationell handel spelar för att forma den globala affärsmiljön kommer att undersökas. De problem som påverkar det hållbara företaget kommer också att undersökas, och du kommer att utveckla strategisk ledning och ledarskapsförmåga till en hög nivå i en global affärssammanhang.
  • Strategisk tillämpad marknadsföring: De begrepp och principer som ligger till grund för marknadsföringsprocessen, som omfattar den makromiljö där marknadsförare arbetar. Denna enhet utvecklar och förbättrar utbudet av färdigheter marknadsförare behöver arbeta effektivt i marknadsmiljön, med ett internationellt perspektiv.
  • Prestationshantering
  • Ledarskap
  • Strategisk ledning: Du kommer att studera denna enhet ur en chefs perspektiv, med tanke på de realiteter och rutiner som hanterar för att maximera organisationens prestanda. Enheten analyserar vad som driver en organisations prestanda och identifierar externa och interna förändringar som påverkar detta. Andra viktiga frågor som ledarskap, globalisering, innovation, entreprenörskap och strategipraxis utforskas. Det slutgiltiga målet med denna enhet är att erbjuda en balans mellan strategiska teorier och deras tillämpning på verkliga situationer så att analys leder till att bilda en strategi som sedan exekveras av organisationens ledning.

Valfria enheter (välj en)

  • Entreprenörsledning: Här ska du undersöka vilken typ av strategi och strategisk ledning i entreprenörsföretag. Det finns ett särskilt fokus på tillväxtstrategier och hantering av konsekvenserna av tillväxt och strategisk ledningsstil och ledarskapsaktiviteter för att klara av utmaningarna för entreprenörsföretag, särskilt alternativt konkurrensfördelande beteende. En annan inriktning av enheten är hanteringsåtgärder för att styra tillväxten i företaget och du får möjlighet att få en praktisk uppskattning av kontrollmekanismer och tillväxthinder.
  • Avancerad marknadsföring: Utvärdera nya teman som påverkar marknadsföringsindustrin och bedöma deras betydelse för en viss bransch eller bransch. Du kommer att förväntas utveckla förståelse på strategisk marknadsnivå och att relatera din kunskap till de teman som identifieras samtidigt som du förstår den ständigt utvecklande karaktären hos dessa teman. Dina svar bör återspegla modern marknadsföring och nya utvecklingar, som visar innovation och kreativt tänkande. Du förbättrar färdigheter som du behöver arbeta effektivt i marknadsmiljön och utveckla en förståelse ur ett globalt perspektiv.
  • Globala ekonomiska utmaningar: En introduktion till ekonomisk teori som den gäller för specifika områden av tillämpad ekonomi. Detta kommer att visa hur ekonomiska teorier och tekniker kan användas för att hantera många viktiga frågor som står inför mänskligheten.
  • Finansiella tjänster: Få ledningsförmåga och kunskaper för att arbeta inom sektorn för finansiella tjänster. Det finns fokus på reglering och marknadsföring inom denna sektor. Du kommer att arbeta konstruktivt och ansvarsfullt som chef för regleringsparametrar för finansiella tjänster och utveckla och utvärdera marknadsstrategier.
  • Affärsverksamhet i nya medier: Till en viss punkt berörs alla sektorer av ekonomin av inflytande av datakommunikationsteknik. Den här enheten syftar till att hjälpa dig att förstå och kartlägga framtiden för detta inflytande. Du får en översikt över akademisk forskning och teori om nya mediemiljöer och förväntas få en djupare förståelse för de socioekonomiska omvandlingar och nya typer av beteenden som förutspås av elektroniska medier. Ett annat syfte med denna enhet är att tillämpa dessa förståelser för att utveckla ledarskapskompetenser, inklusive att undersöka och utvärdera marknadstrender.

Observera att valfria enheter kräver minimaltall för att kunna köras och kan förändras med tanke på senaste industrins utveckling.

Alternativenheter (välj en)

  • Konsultation: Utveckla en förståelse för principer och praxis för konsulttjänster. Detta kommer att utrusta dig med tekniker och färdigheter för att arbeta i ett team för att slutföra ett konsultprojekt.
  • Forskningsprojekt: Ett tillfälle att slutföra en betydande del självstyrd forskning inom ett affärsområde som intresserar dig. Du kommer att förhandla om ditt ämne och projektpresentation med en handledare som tilldelats dig av MBA Director. Du kommer att ha möjlighet att genomföra en kort praktik som en del av kursen, med förbehåll för att du hittar lämplig erfarenhet. På så sätt kan du lägga till praktisk kontext för din lärande.

Programspecifikation

Programspecifikationer ger slutgiltiga register över universitetets utbildade grader i enlighet med kraven på kvalitetssäkringsbyrån. Varje undervisad kurs som leder till en BU-pris har en programspecifikation som beskriver dess mål, struktur, innehåll och lärandemål samt de undervisnings-, inlärnings- och bedömningsmetoder som används.

Karriärer

Med akademisk expertis som dras av från hela BU: s fakulteter, utvecklas vår MBA ständigt för att säkerställa att den förblir i framkant av förändringar och framsteg inom alla sektorer. Kursen ger dig ett springbräda för att utveckla en ledarskapskarriär.

Några av våra master i företagsekonomiska forskare bedriver nu roller som:

  • Direktör
  • Ledande projektledare
  • Chef för ekonomisk utvecklingstjänster
  • Informationschef och systemutveckling.

Branscher arbetade in

  • Företag
  • Finansiera
  • marknadsföring
  • Personalavdelning.

Ytterligare studier

Om du vill fortsätta dina studier efter att ha uppnått din MBA, kan du titta på vårt sortiment av doktorandprogram.

Program undervisas på:
Engelska
Denna kurs är På campus
Startdatum
Duration
1 år
Heltid
Pris
10,000 GBP
Storbritannien / EU / Kanalöarna: £ 10,000 Internationellt (ej EU): £ 14.750
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sep 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Sep 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum