"Om du inte tycker om en kund, tycker du inte alls" - dessa ord av den berömda affärsman Jeck Welch skapar intryck på den typ av internationell marknadsförare som vi måste ta upp idag. Med tanke på marknadsföring och tidskrav borde marknadschefen tänka som en kund.

En marknadsförare vapen med principer om ansvar och skepsis ägnas åt att skapa ett värdenätverk som kan ansluta den nationella marknaden med internationella och stödja ömsesidigt fördelaktigt utbyte.

Programmets huvudsyfte är därför att få fram en marknadsförare som kännetecknas av kunskap och erfarenhet från den internationella marknaden och utrustad med praktiska färdigheter som gör att han kan stödja och underlätta snabb utveckling av olika områden i Georgien och hela kaukasiska regionen som har exportpotentialer. Att bygga upp professionell internationell marknadsföring i det 21: a århundradet är ackumuleringen av största intellektuella potentialen hos en person som kan påverka de fördelaktiga förbindelserna mellan nationella och internationella marknader och hela ekonomin, den positiva utvecklingen av de internationella förbindelserna.

85219_Marketing_1.jpg

Metoder för att uppnå resultat av studier

Sammanslagning av justerade och moderna metoder för att undervisa de studieformer som planeras enligt programmet garanterar att framgång uppnås.

Undervisningsmetoder bygger huvudsakligen på studentinriktade undervisningsmetoder och innehåller tekniker för att höja elevernas motivation och ansvarsförmåga. Den studentinriktade undervisningsstrategin är en ganska effektiv och testad metod som syftar till att utveckla en elev. Enligt denna metod är studenten en central siffra som mottagare av kunskap och dess chef samtidigt. En professor bör styras av principen:

"Kunskapsbaserat och fritt, individuellt inriktat tänkande kombinerat med teamwork princip som garanterar utbildning av nya ledare". Den nämnda strategin motiverar en student. Han / hon förstår initialt att han / hon kommer att kunna avslöja sina bästa kvaliteter inom ramen för detta program. Studenterna är imponerade av kunskapsbaserat diskussionsmedium där fritt tänkande uppmuntras. Detta är det mycket sociala mediet vid skapandet av vilka implementatörer och elever i masterprogrammet för internationell marknadsföring syftar till. En elev ska bli en viktig medlem i ett lag eftersom den enda harmoniserade sammanslagningen av ett lag och individuellt arbete kan säkerställa stor framgång i modern marknadsföring.

De discipliner som planeras enligt programmet hänvisar till frågorna med hjälp av två metoder: tillhandahållande av kunskap och diskussion. De nämnda metoderna kommer att öka deltagandet av en elev i processen för realisering och uppfattning av disciplinen själv, vilket för sin del kommer att öka elevernas ansvar för förvaltning, utveckling och tillämpning av egen kunskap. En student bör inse att ingen teori, även en mycket effektiv, särskilt utan marknadsföring, utan dynamiska handlingar kan vara enbart en garanti för stagnation och ineffektivitet.

När den här visdomen uppfattas lär man sig inte bara att lyssna och passivt förvärva kunskap utan att återuppliva det och förstå vikten av att uppnå framgång genom att förverkliga sin kunskap. En elev bör förstå att i den internationella marknadsvärlden är teori bara början på övningen och försök att analysera praxis.

Följande undervisningsmetoder kommer att användas under genomförandet av programmet:

  • Bokföringsmetod;
  • Verbalsprogad metod;
  • Presentation och demonstrationsmetod;
  • Skriftlig arbetsmetod;
  • Metod för att genomföra diskussioner / debatter;
  • Individuell och grupp arbetsmetod;
  • Kooperativ undervisning;
  • Rollspel;
  • Problembaserat lärande;
  • Förklarande metod;
  • Fallstudie;
  • Elektronisk inlärningsmetod;
  • brainstorming;
  • Studiemetoder för empirisk forskning med handlingsinriktad undervisningsmetod;
  • Erfarenhetsbaserad undervisningsmetod;
  • Medverkan undervisningsmetod.

Undervisningsmetoder väljs med hänsyn till innehåll och specifika ämnen i en viss disciplin, vilket återspeglas i kursplanen för relevant disciplin.

85220_Marketing.jpg

Möjlighet att fortsätta studier

En kandidatexamen från masterprogrammet har rätt att fortsätta studier i högre utbildning institutioner i Georgien eller andra länder på doktors program för företagsekonomi inriktad på utbildning av forskare på nästa nivå.

Fortsatt vetenskaplig forskning inom internationell marknadsföring, internationell branding, utbud och internationell integrerad marknadsföringskommunikation kommer att säkerställa seriösa utsikter till kandidaten.

Världsuniversitetsutbildning inom internationell marknadsföring, en stor mängd universitet som genomför vetenskaplig utbildning och olika berömda professorer, teamet som genomför det aktuella programmet har kontakt med, ger skäl att förklara att vid fortsättning av studier på internationell nivå Marknadsföring, framgångs framgång garanteras i stor utsträckning.

Förutsättning för tillträde till programmet

En ungkarl eller en person med motsvarande akademisk examen i någon riktning / specialitet har rätt att anmäla sig till

Masterprogrammet för internationell marknadsföring på grundval av resultaten av General Master's Examinations och examiner och tester som utförs på universitetet.

Grunderna för att erhålla status för en student av Masters utbildningsprogram är resultatet av General

Mästers tentor genomförd av National Center of Examinations, interna tentor i special och engelska test, vid universitetet. En person som lämnar in ett certifikat som certifierar engelska på B2-nivå frigörs från att ta engelska testet.

Vid universitetets beslut kan en student intervjuas istället för att ta en examen i en specialitet.

Vid förvärv av status för en student vid Caucasus International University är en person skyldig att till universitetet förmedla en doktorsbevisande kandidatexamen eller motsvarande examen medan en person är inlämnad för militär tjänst i enlighet med gällande lagstiftning ska lämna in ett dokument som bekräftar att en person är på plats för militärtjänsten.

Anmälan till masterprogrammet för internationell marknadsföring via akademisk rörlighet tillåts två gånger per år inom den tid som fastställts av ministeriet för utbildning och vetenskap i Georgien med observation av obligatoriska förfaranden och regler bestämda av universitetet.

Anmälan till masterns utbildningsprogram eller inskrivning via överföring från erkänd högre utbildningsinstitution i ett främmande land utförs på grundval av beslutet från ministeriet för utbildning och vetenskap i Georgien.

Program undervisas på:
Engelska
Senast uppdaterad March 11, 2019
Denna kurs är På campus
Startdatum
Aug 2019
Duration
2 år
Heltid
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Aug 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Aug 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

CIU