Läs den officiella beskrivningen

Beskrivning

Det 21: a århundradet kräver ursprungliga tillvägagångssätt som förtrollas av en ny ras av företagsledande, innovativ, resursfull, pragmatisk och otrygg. Dessa ledare måste ha kunskap och insikt att kreativt och effektivt hantera morgondagens utmaningar, inklusive de som inte framgår idag.

Internationella Management School Geneva MBA skapades för att möta dessa krav. Engagemang, framtänkande och lyhörd, vi syftar till att utbilda en ny generation av företagsledare som också är globala medborgare.

Utformad för utmärkta kandidatexamen och erfarna chefer med ambitiösa karriärmål, tar programmet ett innovativt tillvägagångssätt för ledningen i en utmanande affärsmiljö. Il kommer att förbättra befintliga kreativa tänkande och problemlösningsförmåga, utveckla chefer till nästa nivå av strategi och företagsadministration. Detta program ger ett globalt tillvägagångssätt för företagsledning och företagsekonomi. Det kommer att öppna dörren för entreprenörskap och global innovation, och uppfyller kraven hos studenter som vill utveckla nödvändiga kunskaper inom ledarskap och entreprenörskap.

Efter att ha tagit en MBA, kan man förvänta sig att hitta ledande och ledande befattningar i internationella organisationer.

Takt

Vår MBA levereras över 18 månader (3 terminer) och rytmen är organiserad på så sätt att våra studenter kan arbeta deltid, vilket banar vägen för deras sysselsättning. Vår karriär

Validering / avhandling

I slutet av MBA måste studenten försvara en uppsats som ska genomföra ett av de ämnen som studeras under programmet.

Innehåll

Strategi

  • Kvalitetshantering
  • Affärsplanutveckling (Harvard Business School Publishing)
  • Projektledning (Harvard Business School Publishing)
  • Processförbättring (Harvard Business School Publishing)
  • Internationell affärsrätt
  • Strategisk HR Management
  • Change Management (Harvard Business School Publishing)
  • Beslutsfattande (Harvard Business School Publishing)
  • Lobbying Crisis Management (Harvard Business School Publishing)
  • IT-säkerhet
  • Innovation Implementation (Harvard Business School Publishing)

Bokföring

  • Statistik
  • Bokföring
  • Beskattning
  • Internrevision
  • Makro
  • Företagsekonomi
  • Etik
  • Global ekonomi
  • Politisk sociologi
  • Företagsetik

marknadsföring

  • Strategisk marknadsföring - Modeller
  • Konsumentstudier
  • Tävlingslag
  • Brand Management
  • Prissättning
  • Kärnkompetenser - Marknadsföring
  • Ledande säljteam
  • Internationell marknadsföring
  • CRM
  • Sensoriell marknadsföring

Andra

  • Innovation Day
  • Affärsengelska
  • Talar med förtroende
  • Metodik
  • Avhandling

Utvärdering

  • Halvtidsexamen
  • Slutexamen
  • Uppsatsförsvar

Lärandexpeditioner

Avhandling

Program undervisas på:
Engelska
Franska
Senast uppdaterad January 27, 2019
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Okt. 2019
Feb. 2020
Duration
18 månader
Deltid
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Okt. 2019, Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Okt. 2019, Feb. 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum