Programmet syftar till att förbereda en specialist med praktiska färdigheter och förmågor för att göra vetenskaplig forskning och kreativa arbeten som är lämpliga för arbetsmarknaden i den växande och dynamiska turistnäringen, som kommer att ha:
Fördjupad kunskap och färdigheter för att ha en framgångsrik karriär inom turistnäringen och kommer att kunna inta ledande befattningar i turistorganisationer, statliga institutioner, delta i planering, utveckling och bestämning av statlig politik, skapa och leda sin egen verksamhet.
Inlärningsresultat (allmänna och branschkompetenser):
Magisterexamen i turism tilldelas en student som har en lämplig nivå av kunskap, färdigheter och värden som bestäms av högskolekvalifikationer.
Kunskap och erkännande:
Kandidaten kommer att ha fördjupad kunskap om Georgiens turistiska potential och dess utvecklingsmöjligheter med tanke på att planera kultur- och turistresor inom turistbranschen, nya turistprodukter "eko", "agro" och organisationsspecifikationer; känner till vetenskapliga forskningsmetoder inom turismen, planerar turistaffärer och kontrollspecifikationer under förutsättningar för att utarbeta turistpolitik och globala integrationsprocesser; hantera metoder för turistföretag, metoder för att hantera ekonomiska resurser i turistföretag, metoder för att utarbeta turistföretagens affärsstrategier och turismens internationella roll i utvecklingslandets ekonomiska processer.
Färdighet att använda kunskap i praktiken:
En mästare kan:
Planera och utarbeta en ny turistprodukt baserad på moderna marknadskrav, vetenskaplig forskning om markören, strategiska åsikter, internationell erfarenhet av turism, innovativa attityder och landsutveckling motsvarande statlig politik;
Hantera finansiella resurser från turistföretag;
Visa och hantera faror som är karakteristiska för turistindustrin;
Arbeta med forskningsresultat med moderna metoder, uppskatta nuvarande situationer, definiera en analytisk koppling mellan analys av index, modellera dem och överväga förändringar och deras påverkansfaktorer;
Skicklighet att lösa komplexa problem i oförutsägbara situationer med turistföretagande baserat på förvärvad kunskap; använda de senaste metoderna och attityderna för analys och prognos för att uppskatta riskerna;
Fungerar forskningen självständigt med beaktande av preliminärt bestämda rekommendationer / instruktioner;
Färdighet att dra slutsatser:
Göra logiska slutsatser och förslag baserade på information som han / hon får från sin egen data eller andra källor eller genom att använda moderna metoder för turistmarknadsundersökningar;
Gör optimala hanteringsslutsatser baserat på analys, syntes, innovativa attityder för forskningsresultat och förvärvad kunskap;
Kommunikationsfärdigheter:
Presentera sitt eget arbete / forskningsresultat och slutsatser, hävda och underhålla dem på muntliga eller skriftliga sätt på georgiska och främmande språk med professionella och icke-professionella;
Ha kontakter med representanter för turistbranschen i sitt eget land eller utomlands;
Lärande färdigheter:
Öka och utveckla sin kunskap baserat på att uppskatta hans / hennes kunskaper, färdigheter och förmågor kritiskt och objektivt;
Utveckla specialiserad examen i att forska för att förvärva nästa utbildningsnivå (PhD);
Anställningsmöjligheter:
Mästare kommer att inta positioner vid turistorganisationer, tjänster som är lämpliga för statliga institutioner, delta i planering av turism, bestämma dess utvecklingspolitik, skapa och leda sin egen verksamhet.