Master of Business Administration (MBA) - Ekonomi, Allmänt, Marknadsföring, Sport Management
University of the Incarnate Word
Nyckelinformation
Campus läge
San Antonio, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 18 450 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Främja din karriär med en MBA från UIW
Master of Business Administration (MBA) -programmet utvecklar en förståelse för varje student för hur affärsorganisationernas element och processer relaterar till varandra och till den yttre miljön. Examenskraven är utformade för att utveckla skicklighet och förtroende för alla funktionella affärsområden med tonvikt på etiska överväganden och för att tillhandahålla tekniska färdigheter som krävs för företagsledningar på ledande befattningshavare.
MBA-programmet erbjuder San Antonio-proffs möjlighet att få en examen med praktiska kurser. Kurser träffas en gång i veckan och är tillgängliga måndag till torsdag och på lördagar. Kontinuerlig inskrivning är möjlig eftersom kurser erbjuds under hela året. Studenter slutar vanligtvis programmet inom två till tre år.
University of the Incarnate Word","author_url":"","source":""}" alt="161411_thumbnail4.jpg" />
Galleri
Antagningar
Läroplan
MBA-utbud
Utexaminerade i MBA-programmet kan välja att koncentrera sig på ekonomi, marknadsföring eller sportledning för en mer specialiserad examen. Den allmänna MBA är ett allomfattande program för studenter som inte vill specialisera sig.
Allmän MBA
Det allmänna MBA-programmet vid UIW är en omfattande examen som fokuserar på alla funktionella affärsområden. Studenter som anmäler sig till General MBA väljer inte ett koncentrationsområde.
För att uppfylla kraven för MBA-programmet måste studenten slutföra följande 30 timmars forskarutbildning:
A. Grundkurser (21 terminstimmar)
- MBA hörnsten
- Ledningsbokföring
- Chefsekonomi
- Finanshantering
- Hantera människor och organisationer
- Marknadsföring
- Företagsforskning och kvantitativa metoder
B. Valbara (6 terminstimmar, välj 2 kurser)
Studenter kan välja två valbara kurser från MBA-läroplanen som inte ingår i kärnan.
C. Capstone (3 terminstimmar)
- Capstone: Fall i MGMT-problem
Finans MBA
MBA i finans ger studenterna en förståelse för vikten av pengahantering i näringslivet och effekterna av finansiella beslut. Koncentrationens kurser är utformade för att uppmuntra eleverna att tänka kritiskt, analytiskt, kreativt och globalt. Koncentrationens kurser täcker också de mest väsentliga och olika ämnena inom finans, såsom företagsekonomi, finansiell planering och investeringar, bland andra.
För att uppfylla kraven för MBA i ekonomi måste studenten slutföra följande 30 timmars forskarutbildning:
A. Grundkurser (21 terminstimmar)
- MBA hörnsten
- Ledningsbokföring
- Hantera människor och organisationer
- Marknadsföring
- Chefsekonomi
- Finanshantering
- Ekonometri för finans
B. Ekonomi Valfria (6 terminstimmar, välj 2 kurser)
- International Finance
- Ekonomiska fall och problem
- Investeringsseminarium
- Seminarium om personlig ekonomisk planering
C. Capstone (3 terminstimmar)
- Capstone: Fall i MGMT-problem
Marknadsföring MBA
MBA i marknadsföring ger studenterna en förståelse för de roller marknadsföring spelar i näringslivet och effekterna av marknadsföringsbeslut har på företag, individer och samhälle. Koncentrationens kurser är utformade för att uppmuntra eleverna att tänka konceptuellt, kritiskt, analytiskt, kreativt, socialt och globalt. Studenter kan fokusera sina studier på områden som varumärkeshantering, digitala medier, internationell marknadsföring och tjänstemarknadsföring.
För att uppfylla kraven för detta MBA-program och marknadsföringskoncentration måste studenterna slutföra följande 30 timmars forskarutbildning:
A. Grundkurser (21 terminstimmar)
- MBA hörnsten
- Ledningsbokföring
- Hantera människor och organisationer
- Marknadsföring
- Chefsekonomi
- Finanshantering
- Marknadsundersökning
B. Marknadsföring Valfria (6 terminstimmar, välj 2 kurser)
- Tjänster Marknadsföring
- Digitala medier för marknadsföring
- Internationell marknadsföring
- Brand Management
C. Capstone (3 terminstimmar)
- Capstone: Cases in Management Problems
University of the Incarnate Word","author_url":"","source":""}" />
Sport Management MBA
Fortsätta en MBA i Sport Management
MBA i Sport Management ger dig unik expertis för att kvalificera dig för ledande befattningar på högre nivå inom sportbranschen och relaterade områden. Dessutom kommer akademiker från detta program att vara mycket kvalificerade för antagning till Ph.D. program i Sport Management.
För att uppfylla kraven för MBA-programmet och Sport Management-koncentration, måste studenterna slutföra följande 33 timmars forskarutbildning:
A. Grundkurser (24 terminstimmar)
- MBA hörnsten
- Sports Management, Administration och Ekonomi
- Ledningsbokföring
- Hantera människor och organisationer
- Marknadsföring
- Chefsekonomi
- Finanshantering
- Forskning och beslutsanalys inom Sport Management
B. Sport Management Valfria (6 terminstimmar, välj 2 kurser)
- Sport Management
- Ledarskap och administration inom Sport Management
- Styrning och juridiska frågor i en global miljö
C. Capstone (3 terminstimmar)
- Capstone: Fall i MGMT-problem