Läs den officiella beskrivningen

Allmän beskrivning

MBA är ett forskarutbildningsprogram som riktar sig till yrkesverksamma inom ledningsområdet, riktat mot personer som har en angelägenhet att omvandla en organisation som skapar en mental förändring, som hanterar hur personen uppfattar och behåller informationen i den professionella världen som omger det ; utveckla eller komplettera kompetenser inom marknadsföring och internationellt entreprenörskap, strategisk förvaltning, nya affärs- och kommunikationsplattformar som gör det möjligt för den professionella att framgångsrikt hantera affärer; förbereda och bemyndiga sig så att de kan leda globala organisationer genom verktyg som överväger förvaltning och överföring av talang och mänskligt kapital, förvaltningsstrategi, artikulering av högpresterande lag i en förvaltning och förhandlingskontext. med tonvikt på företag som utvecklar en verksamhet eller en tjänst genom digitala kanaler och plattformar, kallade digitala företag. upprätthålla hela tiden ett internationellt perspektiv som ingår i varje modul och överväger nya sätt att hantera affärer i ett globaliserat sammanhang.

mål

Målet med MBA är att deltagarna ska utveckla kompetens, färdigheter, beteenden, attityder och tekniska kompetenser, för att strategiskt hantera organisationer, mot bakgrund av de nya utmaningarna av konkurrenskraft som införs av den globaliserade miljön.

Ingångsprofil

MBA-programmet riktar sig till personer som utvecklar sin yrkesutövning i företag och organisationer inom ett globalt sammanhang för att uppnå de färdigheter som gör att de kan skapa kompetens för sin professionella utveckling, i enlighet med deras intressen och i enlighet med behoven av marknaden.

Inträdesprofilen för kandidaterna till MBA är en professionell som i praktiken antar ledningsroller för genomförandet av politik inom marknadsföring, finans och personal i företag inom olika områden och storlekar och som kan förstå det ekonomiska sammanhanget i en globaliserad värld.

Egress Profile

Den examen av MBA-programmet är en professionell förmåga att förstå, analysera, utvärdera och hantera strategier i en konkurrenskraftig och ständigt föränderlig miljö. Han har interpersonella färdigheter, beteenden och attityder av ärlighet och socialt ansvar, med en etisk handling och engagemang för utvecklingen av landet inom det professionella området inom affärsförvaltning.

Curricular mesh

Förkunskapskrav

Sökande, som uppfyller anmälningskraven, ska ansöka, fylla i ansökningsblanketten som finns på webbplatsen för Centraluniversitetet, www.ucentral.cl och bifoga följande dokument:

  • Avsiktsförklaring, att ansöka om det program som anger motivation, tidigare erfarenhet och framtida projekt som du vill utföra, och där du beskriver de personliga eller yrkesmässiga egenskaper du förväntar dig att få från programmet, uttryckt i kompetenser, intressen, attityder, erfarenhet och professionella banor.
  • Kopia av identitetskort på båda sidor.
  • Legaliserad kopia av kandidatexamen, och / eller yrkestitel.
  • Curriculum vitae

I fallet med (som) utländska studenter (som) bör denna bakgrund godkännas av:

  • Den chilenska konsulen i ursprungslandet.
  • Utrikesdepartementet i Chile.

Den fullständiga dokumentationen måste levereras till programmets antagningskontor och presentera originalhandlingarna för validering av respektive kopia.

tariff

  • Avgift: $ 3,900,000
  • Undervisning: $ 100,000
Program undervisas på:
Spansk
Senast uppdaterad April 29, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Feb. 2020
Duration
Kontakt Skolan
Deltid
Heltid
Pris
3,900,000 CLP
tariff
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Feb. 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum