Läs den officiella beskrivningen

Master of Business Administration (MBA) programmet inbjuder deltagare till en lärande erfarenhet som leder till både professionell och personlig utveckling.

Utformningen av MBA-programmet är baserat på förväntan på att våra deltagare tidigare har studerat ett icke-företagsemne och tenderar att bygga ledarskap. Kompetensmålen för programmet spänner över områdena finans, personal, redovisning, marknadsföring, produktion / driftsledning och organisationsbeteende.

I MBA-programmet, som ett gemensamt element i alla program som erbjuds av KHAS Business School, anses lärande som en holistisk process över tid och över rymden; Det börjar i kärn- och valfria kurser som levereras i klass och fortsätter under projektarbete, möten med talare som är kända inom sina områden och kommunikation bland alumni. Detta antas skapa en stark bro mellan teori och praktik.

Det tillämpade perspektivet på MBA-programmet utrustar sina deltagare med den kunskap och färdigheter som behövs för chefssucces för att uppnå beundransvärda resultat. Samtidigt ges deltagare med akademisk inriktning en god kunskap om metod och verktygssätt för att skapa ny kunskap inom sina områden.

Problem som uppstår i yrkeslivet är ofta odefinierade. Jämfört med vanliga läroböcker problem behöver de kreativa lösningar mot den ganska begränsade informationen. Detta omvandlar problemlösning från en enbart teknisk procedur till en konst. För att ge programdeltagarna en sådan förståelse KHAS Business School en snabb och effektiv, socialt och miljömässigt ansvarsfull designkultur som betonar hållbarhet och normer för etiskt beteende.

Som medlem av detta program kommer deltagarna att öva sina ledarskapsförmågor samtidigt som de stärker sin affärsförmåga att tillämpa på problemen såväl lokal som global affärsmiljö.

Alla deltagare förväntas dokumentera sina individuella akademiska / tekniska prestationer genom att lämna in ett examensarbete eller en masterprojekt. Tidigare antagning till alla program sker på "projekt" (icke-uppsats) grund. Den statusen kan vändas till "uppsats" beroende av akademisk framgång och orientering.

Kärnkurser

  • Finansiell förvaltning och analys
  • Examensprojekt
  • Chefsekonomi
  • New Venture Creation - Entrepreneurship
  • Organisationsdynamik
  • Produktion och driftledning
  • Strategisk förvaltning och affärssimulering
  • Strategisk Marknadsföring

Valbara kurser

  • Avancerad makroekonomi
  • Avancerad mikroekonomi
  • Brand Management
  • Business-to-business Marketing
  • Kapitalmarknader och investeringar
  • Konsumentbeteende
  • Samtida marknadsföring
  • Företagsekonomi
  • ekonometri
  • Equity Värdering
  • Finansiell redovisning
  • Finansiell ekonometri
  • Finansiella marknader och institutioner
  • finansialisering
  • Internationell ekonomi
  • International Finance
  • Internationell marknadsföring
  • Marknadsföring Simulering
  • Politisk ekonomi av utveckling
  • Offentliga finanser
  • Kvantitativa metoder
  • Fastighetsfinansiering
  • Riskmodellering och analys
  • Värdepapper, utures och Options
  • Turkiska ekonomin
Program undervisas på:
Engelska
Senast uppdaterad February 7, 2019
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
3 - 4 terminer
Heltid
Pris
12,000 USD
per år.
Deadline
Aug. 2, 2019
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Aug. 31, 2020
Sista anmälningsdag
Aug. 2, 2019

Sept. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Aug. 2, 2019
Slutdatum
Aug. 31, 2020