Read the Official Description

De viktigaste punkterna i MSc ISC Paris :

  • 16-månaders eller 12-månaders heltidsprogram (6 månader praktiskt projekt)
  • AACSB ackrediterad
  • Nätverk av officiella partners (RALPH LAURENT, GALERIE LAFAYETTE, HAVAS EVENTS, PEPSICO, RENAULT, FIAT CHRYSLER AUTOMOBILE etc)
  • Företagsrelaterade avdelningar och 60 000 arbetserbjudanden varje år
  • Alumni-nätverk (mer än 16 000 medlemmar)
  • Internationell dimension: hög kulturell mångfald och profiler, internationell fakultet på hög nivå
  • Engelska
  • Campus: Paris

UPPLYSNINGSKRAV

  • minst 3 år av högre utbildning

KARRIÄR

Export Business Manager, Internationell Produktchef, Internationell Marknadsanalytiker, Internationell Trader

MÅL

Snygg marknadsföring ger vinst, produktlängdighet och varumärkeslojalitet: allt företag letar efter. Eftersom de flesta affärsaktörerna tittar på att ta sina varumärken till nya marknader och kanaler, utforskar MSc International Business Marketing marknadsföring på global nivå och ger studenterna ett systemiskt och globalt perspektiv av organisationen i sin miljö. Genom att blanda strategisk ledning, marknadsföring och internationell verksamhet kan MSc IBM göra det möjligt för eleverna att tillämpa kompetens och kunskap inom följande områden: branding, marknadsundersökning, konsumentbeteende, ny produkt en marknadsutveckling och internationell företagsledning.

NYCKELORD

  • 100% kurser på engelska
  • Deltagare som kommer från hela världen blandar akademiska
  • referenser med industriella erfarenheter
  • Unik blandning av akademisk och praktikorienterad undervisning:
  • Fallstudier seriösa spel, in-company-projekt
  • Tre dagar av kurser varje vecka
  • Karriär och professionell projektcoaching av kända headhunters.

PROGRAM DETALJER

FÖRVALTNING (GEMENSAM KOR)

  • Internationell vecka
  • Ledningssimulering - Allvarligt spel
  • Ledarskap
  • Strategisk ledning
  • Etik
  • Bokslut

MARKETING (GEMENSAM KOR)

  • Marknadsundersökningar
  • branding
  • Strategisk marknadsföring
  • Digital marknadsföring
  • Relationsmarknadsföring

INTERNATIONELL VERKSAMHET

  • Interkulturell förvaltning
  • Internationell marknadsföring
  • Learning Business genom att göra affärer

Allvarligt spel

  • Optimering av försäljningskraften
  • International Business Negotiation
  • Strategiska beslut i internationell handel
  • Att göra affärer på tillväxtmarknader
  • Stora data
  • Global Integrated Supply Chain Management
  • Internationell projektledning
  • In-company projekt
  • Professionell avhandling och metodik
  • Individuell karriärplanering och arbetssökning
Program taught in:
Engelska

See 4 more programs offered by ISC Paris Business School »

Last updated July 22, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Okt. 2019
Duration
12 - 16 månader
Heltid
Pris
12,000 EUR
4 avbetalningar
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Okt. 2019
Slutdatum
Application deadline

Okt. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum