Inledning
De viktigaste punkterna i MSc ISC Paris :24-månaders eller 12-månaders heltidsprogram (6 månader praktiskt projekt)
AACSB, AMBA och EPAS ackrediterade
Nätverk av officiella partners (RALPH LAURENT, GALERIE LAFAYETTE, HAVAS EVENTS, PEPSICO, RENAULT, FIAT CHRYSLER AUTOMOBILE etc)
Företagsrelaterade avdelningar och 60 000 arbetserbjudanden varje år
Alumni-nätverk (mer än 16 000 medlemmar)
Internationell dimension: hög kulturell mångfald och profiler, internationell fakultet på hög nivå
Engelska
Campus: ParisUPPLYSNINGSKRAVminst 3 år av högre utbildningKarriär- och jobbmöjligheter
Export Business Manager, Internationell Produktchef, Internationell Marknadsanalytiker, Internationell Trader
MÅL
Snygg marknadsföring ger vinst, produktlängdighet och varumärkeslojalitet: allt företag letar efter. Eftersom de flesta affärsaktörerna tittar på att ta sina varumärken till nya marknader och kanaler, utforskar MSc International Business Marketing marknadsföring på global nivå och ger studenterna ett systemiskt och globalt perspektiv av organisationen i sin miljö. Genom att blanda strategisk ledning, marknadsföring och internationell verksamhet kan MSc IBM göra det möjligt för eleverna att tillämpa kompetens och kunskap inom följande områden: branding, marknadsundersökning, konsumentbeteende, ny produkt en marknadsutveckling och internationell företagsledning.
NYCKELORD100% kurser på engelska
Deltagare som kommer från hela världen blandar akademiska
referenser med industriella erfarenheter
Unik blandning av akademisk och praktikorienterad undervisning:
Fallstudier seriösa spel, in-company-projekt
Tre dagar av kurser varje vecka
Karriär och professionell projektcoaching av kända headhunters.PROGRAM DETALJER
FÖRVALTNING (GEMENSAM KOR)Internationell vecka
Ledningssimulering - Allvarligt spel
Ledarskap & projektledning
Strategisk ledning
Etik och hållbar ledning
Bokslut och affärsplaneringMARKETING (GEMENSAM KOR)Marknadsundersökningar
branding
Strategisk marknadsföring och fallstudier
Digital marknadsföring
Relationsmarknadsföring & CRMINTERNATIONELL VERKSAMHETInterkulturell förvaltning
Internationell marknadsföring
Learning Business genom att göra affärerAllvarligt spelOptimering av försäljningskraften
International Business Negotiation
Strategiska beslut i internationell handel
Att göra affärer på tillväxtmarknader
Big data & data mining - Business Intelligence
Global Integrated Supply Chain Management
Internationell projektledning
In-company projekt
Professionell avhandling och metodik
Individuell karriärplanering och arbetssökning