Inledning
MBA Global - Luxury Brand Management har utvecklats i nära samarbete med företag inom lyxsektorn. Kurser omprövas och justeras i linje med rådande ekonomiska och strategiska frågor - och framtidens.
Detta program förbereder studenterna för ledningsjobb genom fördjupade studier av produktion, logistik och kontroll, med tonvikt på finansiella strategier och global förvaltning.
Det sticker ut med sitt breda innehåll:Det är ett "globalt" lyxprogram som utbildar studenter i allmän ledning och för alla aktiviteter som behövs för att lyckas inom dessa områden: affärspolitik, kontroll och ekonomiska frågor, samt logistik och leveranskedja, för att utbilda kandidater till att bli i mediet och på lång sikt, General Managers of Luxury-dotterbolag i stora strategiska länder.
Det lägger tonvikt på Management of Creation och på Creative Team , eftersom vi tror att detta är ett mycket viktigt element för att ett varumärke ska stå fram och tillhandahålla intressanta och enastående produkter, objekt och tjänster.
Det utvecklar speciella färdigheter inom sociala medier och digital marknadsföring.
Den strävar efter att stå fram som den bästa tillgängliga utbildningen inom lyxbutik och lyxvaror .Global MBA är en källa till högpotentialprofiler för lyxföretag, eftersom det gör det möjligt för dem att hitta akademiker redo att börja inom affärsutveckling, detaljhandel, digital marknadsföring eller liknande jobb och utveckla en långvarig karriär inom sitt företag. Programmet syftar också till att bli korsningen av internationell kunskap och interaktion relaterad till lyxvärlden.
Studenterna kommer att få ett trippelbevis:Etableringstitel av Sup de Luxe, MBA Global Luxury Brand ManagementErkänd av den franska staten: titel på marknads- och försäljningschef i lyxprodukter, registrerad i RNCP genom dekret av 27/12/2018 publicerad i officiella tidningen den 04/01/2019 NSF-kod 312m professionell certifieringsnivå ITitel MSC (Master of Science) av Conférence des Grandes Ecoles