$close

Filter

Visa resultat

Jämför MBA-program Varumärkesutveckling 2022 i Nantes i Frankrike

En masterexamen i företagsadministration (MBA) är en examen man kan ta när man studerar företagsverksamhet och relaterade ämnen vid en handelshögskola. Man går då igenom olika former av analys och strategi inom företagsdrift, marknadsföring, ekonomi och redovisning. Värdet av kunskap i varumärkeshantering är i sin specificitet inom ämnet företag och marknadsföring. Arbetsgivare och… Läs mer

En masterexamen i företagsadministration (MBA) är en examen man kan ta när man studerar företagsverksamhet och relaterade ämnen vid en handelshögskola. Man går då igenom olika former av analys och strategi inom företagsdrift, marknadsföring, ekonomi och redovisning.

Värdet av kunskap i varumärkeshantering är i sin specificitet inom ämnet företag och marknadsföring. Arbetsgivare och företag söker studenter med de specialkunskaper som detta område erbjuder för att främja företagets namn.

Frankrike är för närvarande bland de 20 bästa länderna i termer av ekonomin på grund av deras utmärkta resultatorienterad högre utbildning inlärning. De flesta av kurserna vid universitet erbjuds i det franska språket. Frankrike har 60 offentliga och 100 privata högskolor.

Nantes ligger vid floden Loire i västra Frankrike. Med en personalstyrka på mer än 550.000 invånare, är staden den 6: e största i Frankrike. Det finns flera områden av fritid och är värd för flera årliga festivaler. Nantes har 2 universitet och många högskolor runt om i staden.

Be om information MBA-program Varumärkesutveckling i Nantes i Frankrike 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Frankrike
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
ISEG Business And Finance School - school of management
paris, Frankrike +6 Mer

MBA Marketing, Brand Management och Innovation för att bekanta dig med de nya marknadsföringsfunktionerna centrerad på exakt kunskap om kundernas förväntningar och tillvägagån ... +

MBA Marketing, Brand Management och Innovation för att bekanta dig med de nya marknadsföringsfunktionerna centrerad på exakt kunskap om kundernas förväntningar och tillvägagångssätt för marknadsföringsinnovation för att skilja sig från sina konkurrenter, vinna nya marknader och säkerställa dess hållbarhet. -
MBA
Franska
Campusstudier