Keystone logo

1 MBA Program i Strategisk marknadsföring i Asien för 2024

Filter

Filter

  • MBA
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Strategisk marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (1)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Popular degree type

    Popular study format

    Popular locations

    MBA Program i Strategisk marknadsföring

    Strategisk marknadsföring är ett reklamverktyg som företag använder för att nå sina målgrupper på ett sätt som är originellt och tilltalande för kunderna. Studenter inom detta område lär sig vanligtvis hur man bidrar till att skapa kundlojalitet samtidigt som man ökar efterfrågan.

    Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

    En masterexamen i företagsadministration (MBA) är en examen man kan ta när man studerar företagsverksamhet och relaterade ämnen vid en handelshögskola. Man går då igenom olika former av analys och strategi inom företagsdrift, marknadsföring, ekonomi och redovisning.