Jämför MBA-program Marknadsförningsledning i Nordamerika 2021
MBA står för Master i Business Administration och består av ett program för läroplan som ger en grund i de centrala begreppen verksamhet, inklusive ledning, finans, ekonomi, försäljning, marknadsföring, human resource management och supply chain management.
Studieprogram i marknadsförningsledning kan ge studenterna möjlighet att på djupet utforska hur man leder marknadsförningsteam, hanterar resurser och organiserar aktiviteter. Studenterna får värdefulla kommunikations- och ledarskapsfärdigheter under studietiden medan de studerar ämnen som marknadsföringsstrategier, marknadsanalyser och beslutsfattande hos konsumenter.
Förenta staterna är ett stort land i Nordamerika, ofta kallad "USA ", den "amerikanska ", den "United States ", "America ", eller helt enkelt "staterna ". Den samlar också över 310 miljoner människor som är världens 's tredje största befolkning. Den innehåller tätbefolkade städer med spretigt förorter, och stora, obebodda och naturligt vackra områden samtidigt.
Se alla MBA-program Marknadsförningsledning i Nordamerika 2021
3 Resultat i Marknadsförningsledning, Nordamerika Filter
MBA i marknadsföring
Exeed College
Det ettåriga MBA (Master of Business Administration) i marknadsföringshantering är ett omfattande program utformat för marknadsföringspersonal som ser fram emot en bra karriär ...
Master of Business Administration
American Tech and Management University
ATMU: s MBA Accelerated Program syftar till att överbrygga klyftan mellan teoretisk kunskap och strategisk tillämpning, med fokus på peer-learning och implementering på plats. ...
MARKNADSFÖRVALTNING MBA
Molloy College
En MBA i marknadsföring ger studenterna en möjlighet att gå upp till ledande befattningar inom allmän ledning, medicin och managementkonsultation.