MBA-program Marknadsföring

Jämför 72 MBA-program Marknadsföring

Marknadsföring

Marknadsföring hänvisar till området för att bestämma vilka produkter och tjänster konsumenterna vill ha eller behöver, och processen att övertyga konsumtionen av dessa produkter och tjänster, samtidigt som man försöker att förstå konsumenternas beteende. Marknadsföring är i hög efterfrågan och en MBA Marknadsföring kan sätta dig på den karriärväg till framgång.

Marknadsförings-program börjar ofta genom att tillhandahålla en solid grund av affärsmässiga principer, såsom kurser i redovisning, finansiering, management, etik och informationsteknologi. Marknadsförings studenterna kommer då att lära sig grunderna i marknadsföring teori och det praktiska tillämpning genom studiet av sådana ämnen som internationell marknadsföring, marknadsundersökningar, reklam, och säljledning.

Akademiker med och MBA Marketing arbetar ofta i arbeten som marknadsföring och varumärkeshantering, marknadsundersökningar analyser, produkt-och varumärkeshantering, eller PR. Om någon av dessa är av intresse för dig, ta en titt nedan på de många MBA-program för marknadsföring och ta nästa steg!

Läs Mer

MBA Spécialisémarketing Digital Och E-handel

ESLSCA Business School
Campusstudier Heltid October 2017 Frankrike Paris

Specialiserade MBA digital marknadsföring och e-Business är utformat för studenter med en allmän utbildning, vetenskapliga, ekonomiska, juridiska, kommersiella, ledning som vill fördjupa sina kunskaper eller förvärva dubbla färdigheter samt yrkesverksamma, med vissa års erfarenhet, som vill avancera sitt hantverk. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring. Den mängd information som finns tillgänglig på Internet och på den mobila, har utvecklingen av sociala nätverk och forum ges makt till en konsument alltmer krävande. I ett decennium har vi sett framväxten av smartphone, surfplatta, anslutna föremål ... i "Den nya ekonomin"Digital har skapat nya användningsområden, kunder är anslutna, rörlighet är en del av deras dagliga liv, de har en förväntan om allt starkare omedelbarhet. Företagen tvingas ompröva sitt arbetssätt och göra sina digitala revolutionen. Marknadsföring, kommunikation, försäljning, reklam, distribution, är i centrum för denna revolution och företagen tvingas utveckla nya strategier, förnya och förändra sina organisationer. Konkurrensen förvärras av särskilt med digital syndromet Ubérisation. Konkurrenterna i dag är mer historiska konkurrenter men nya och unga aktörer (über, SPCA X Tesla Google ...). I strategin framgångsrika företag tar Innovation en viktig plats. En färsk studie från Forrester visar att "Företag som främjar kreativitet är 3,5 gånger större risk att öka sin försäljning med minst 10% jämfört med konkurrenterna" PRIS: Den specialiserad MBA digital marknadsföring och e-handel fick innovationspris Eduniversal-SMBG ranking 2017. Utbildningsmål: För att säkerställa ansvarspositioner, måste forskar behärska den digitala omvandlingen av traditionella områden: e-marknadsföring, e-handel, e-CRM, e-kommunikation, e-reklam och nya färdigheter: Innovation, mobilitet, Big Data, anslutna föremål, skapa Startup ... VEM ÄR utbildningen? Den specialiserad MBA digital marknadsföring och e-handel är för studenter med en allmän utbildning, vetenskapliga, ekonomiska, juridiska, kommersiella, ledning som vill fördjupa sina kunskaper eller förvärva dubbla kompetens samt personal med ett par års erfarenhet, försöker avancera sitt hantverk. KURSPROGRAM... [-]

MBA - Som Specialiserat Sig På Digitala Och Sociala Medier Marknadsföring I Barcelona

ESERP Business School
Campusstudier Deltid 1 år October 2017 Spanien Barcelona

Du kommer att få uppdaterad om sociala medier strategics, positionering ökning, digitala rättigheter, som gör att du intergrarte i affärer och digitala världen kunskap. [+]

Det pedagogiska innehåll MBA anpassas till kraven i det europeiska området för högre utbildning, som erbjuder 60 hp, där ett ständigt arbete i garanteras förbättra ledarskap och optimal utveckling av attityder såsom initiativförmåga, lagarbete eller kritisk kapacitet. MBA ESERP lägga särskild vikt vid kompetensutveckling, alltid baserade på en aktuell kunskapSom tillåter eleverna att öva tillämpa tekniker och senaste verktygen strategiskt. För att uppnå detta förlitar vi oss på en förening fakulteten vid professionella specialister införa de verkliga problemen i den nuvarande affärsorganisationen i klassrummet. För integrering av elever i näringslivet samt i beslutsfattandet, gäller en dynamiska inlärningssystem och aktiv, Som används som ett pedagogiskt verktyg, bland annat fallet metoden och simulering. Syften Hög organisationsförmåga, ledarskap och management. Anpassning till förändringar och teknisk innovation. Förmåga att tillhandahålla strategiska och operativa ledningen i företaget planer. Kritisk analys och förmåga till abstraktion. Hastighet att identifiera, analysera problem och lösa dem. Öppen för den socioekonomiska och kulturella miljö mentalitet. Som senior, både personlig och professionell utveckling av sina dagliga aktiviteter, så småningom omvandla produktivitetskostnads ​​utbildning för företag och organisationer som kulturellt berikande. Metodik Case-Study: funktionella områden i företaget diskuteras genom fallstudier. De flesta av som utvecklar verkliga problem som kan uppstå i alla företag. PMO: verktyg och stöd för att omvandla ett projekt till verklighet, med global vision och dynamisk miljö, med sina styrkor och svagheter. Inspireo Verkstad / LEGO metodik: förbättra affärs rekrytering, frigöra potentialen hos människor i en miljö av kreativ och deltagande arbete. Förs genom workshops kallas INSPIREO Wokshop egen. Balanced... [-]

MBA I Kommunikation Och PR

EU Business School
Campusstudier Heltid Deltid 1 - 2 år October 2017 Schweiz Genève Spanien Barcelona Montreux Tyskland Munich + 6 fler

Denna stora kommer att täcka olika ämnen såsom strukturering PR-kampanjer, mediastrategi, organisationskommunikation och etik, samtidigt ta itu med ett brett utbud av kommunikations- och informationsproblem. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring. Konsumenterna har blivit aktiva deltagare i den digitala världen och har suddat ut gränsen mellan varumärke och konsument. Ett företags kommunikation och PR-proffs är avgörande för alla organisationer och är nyckeln i att etablera och upprätthålla relationer med målgruppen. Denna stora kommer att täcka olika ämnen såsom strukturering PR-kampanjer, mediastrategi, organisationskommunikation och etik, samtidigt ta itu med ett brett utbud av kommunikations- och informationsproblem.

Varaktighet: Tre termer Poäng: 68 CH / 90 hp Startdatum: oktober, januari, mars Platser: Barcelona, Geneva, Montreux Undervisningsspråk: Engelska Examen: EU Schweiz privata ackrediterade MBA-examen Dubbel examen på Campus Master i internationellt ledarskap För elever som har mindre än två års arbetslivserfarenhet Varaktighet: Tre termer Dubbel examen: EU Schweiz privata ackrediterade MBA + en officiell MSc i International Management utfärdas av University of Roehampton i London mba För studenter som har två eller flera års arbetslivserfarenhet Varaktighet: Tre termer Dubbel examen: EU Schweiz privata ackrediterade MBA + en officiell MBA utfärdas av University of Roehampton i London ... [-]

Professional MBA-marknadsföring Och Försäljning

WU Executive Academy - Vienna University of Economics and Business
Campusstudier Deltid 18 månader October 2017 Österrike Wien

Företag som gör en skillnad i sina marknader har lyckats sätt att effektivt låta marknadsföring och försäljning går samman för att betjäna sina kunder och glädja dem. Vår banbrytande program tillåter deltagarna att förbättra sina kunskaper och färdigheter för att behärska marknadsföring utmaningar och skörda frukterna genom försäljning kompetens. Professional MBA Marketing & Sales ger deltagarna senast omedelbart tillämplig kompetens och viktiga verktyg för att kunna planera och genomföra effektiv marknadsföring och skörda verkliga fördelar i form av ökad försäljning. [+]

Marknadsföring och försäljning går samman

Företag som gör en skillnad i sina marknader har lyckats sätt att effektivt låta marknadsföring och försäljning går samman för att betjäna sina kunder och glädja dem. Vår banbrytande MBA-programmet tillåter deltagarna att förbättra sina kunskaper och färdigheter för att behärska marknadsföring utmaningar och skörda frukterna genom försäljning kompetens.

Omedelbart tillämplig kompetens och viktiga verktyg Professional MBA Marketing & Sales ger deltagarna senast omedelbart tillämplig kompetens och viktiga verktyg för att kunna planera och genomföra effektiv marknadsföring och skörda verkliga fördelar i form av ökad försäljning.... [-]


MBA Marknadsföring Och Energi

Ionis School of Technology and Management
Campusstudier Heltid 2 år September 2017 Frankrike Le Kremlin-Bicêtre

Energisektorn är en enorm marknad som kännetecknas av stora omsättningar. Förstå olika typer av energi och vet positionen för en marknad är ett komplext problem i den här miljön som öppnar för konkurrens. Den marknadsföring och försäljning tillvägagångssätt kan inte förstå att kontrollera storleken energi egenskaperna hos sektorn dess aktörer, och naturligtvis dess tekniska dimension. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring. träning mål Energisektorn är en enorm marknad som kännetecknas av stora omsättningar. Förstå olika typer av energi och vet positionen för en marknad är ett komplext problem i den här miljön som öppnar för konkurrens. Den marknadsföring och försäljning tillvägagångssätt kan inte förstå att kontrollera storleken energi egenskaperna hos sektorn dess aktörer, och naturligtvis dess tekniska dimension. MBA Marketing & Energy möter denna utmaning genom att bilda dessa dubbla kompetensprofiler. Karriärer konsthantverk Analytiker, projektingenjör, marknadsföring, kommunikation, produktansvarig, konsult ... uppdrag tekniska och omvärldsbevakning, definition av utbudet och positionering, utveckling och genomförande av kommunikationsverktyg, skriva teknisk dokumentation, övervakning av energipolitik, händelser. kvalifikationer relations mening, lyssna och diplomati, förhandlingsteknik, kreativitet, oro för kundnöjdhet, produktkunskap och marknads, stränghet, självständighet, allmän screening. [-]

Heltid MBA

Warwick Business School
Campusstudier Heltid August 2018 Storbritannien Coventry

Vår heltid MBA är utformad för att utmana och förändra dig. Efter ett år som du kommer att dyka upp en annan person med en grundlig förståelse för dina unika ledaregenskaper och potential. [+]

Heltid MBA

Rankas först i Storbritannien och 20 i världen av The Economist, Warwick Heltid MBA, skapar företagande, kreativa och effektiva ledare Vår Heltid MBA är katalysatorn du behöver för att förvandla din karriär. Oavsett om du vill ändra arbetsuppgifter, sektor, plats eller helt enkelt öka din intäktspotential, kommer vi att ge dig självförtroende och färdigheter för att nå din potential. 12 uppslukande månader Vår 12 månaders program är intensiv, snabba och fängslande. Med internationella resor, obegränsad coaching, djupgående arbete med ledande företag och en referensgrupp från en rad olika branscher och kulturer, kommer du växa både personligen och akademiskt. Vid sidan av föreläsningar, seminarier, gruppövningar, fallstudier och projekt, kommer du att ha möjlighet att delta i en av de mest innovativa inlärningsupplevelser tillgängliga. ständigt nyskapande Som en stolt del av University of Warwick, har vi en lång stående rykte för innovation. Vår önskan att göra saker annorlunda ligger i vår grundvalar, forskning och våra undervisningsmetoder. Detta bevisas av vår forskning inom områden som Big Data och beteendevetenskap, på det sätt som ledningen är inbäddad i, snarare än läggas in på Warwick Heltid MBA och i vår undervisning som använder scenarier och element för att agera för att upptäcka nya metoder till de största affärsfrågor. Utmanande affärsinsikter med verkliga världen ansökan Entreprenörs i ande och praktik, bryter vi ny mark med vår forskning. Vi utmanar ständigt oss att ta undervisning och lärande utanför klassrummet genom att föra in ledande experter som professorerna av praxis och gästföreläsare. Vår verkliga världen kunskap... [-]

MBA Koncentration I Marknadsföring

William Paterson University of New Jersey
Campusstudier Heltid September 2017 Amerikas förenta stater Wayne

Innehavaren koncentrationen kommer att kombinera ledande marknadsföring principer wih modern teknik och verktyg för att förbereda våra studenter att bli en marknadsledare ... [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring. MBA-koncentration i marknadsföring Innehavaren koncentrationen kommer att kombinera ledande marknadsföring principer wih modern teknik och verktyg för att förbereda våra studenter att bli en marknadsledare. Master of Business Administration (MBA) Programmet har en tvärfunktionell pedagogik. Som sådan, är textur komponenter som ingår i företagsklimatet sammanvävda hela läroplanen. Dessa komponenter, eller perspektiv, inbegriper men är ej begränsade till etiska, politiska, rättsliga och sociala påverkan på organisationer. En vikt läggs på att förvärva och / eller förädling av kommunikationsförmåga, kvantitativ analys och tekniska tillämpningar inom ramen för verksamheten. Områden av kärnkompetens betonas i de arton lägre kärn kredit timmar: dessa områden är finansiell rapportering, analys och marknader, inhemska och globala ekonomiska miljöer av organisationer, management informationssystem, och mänskligt beteende i organisationer. De övre grundläggande kurser (antingen 15 kredit timmar eller 12 timmar kredit beroende på ditt val av koncentration) fokus på integrationen av de lägre kärnområden med tillämpning av tvärfunktionella metoder i organisationsfrågor. MBA läroplanen erbjuder också ett brett utbud av valbara kurser i vart och ett av skolans fyra avdelningar: redovisning och juridik; Ekonomi, Finans, och Global Business; Marknadsföring och Management Sciences, och Professional Sales. Programmets rigorösa kurser kräver en förtrogenhet med nödvändiga kvantitativa och tekniska begrepp. Vid inskrivning, studerande uppmuntras att ta screeningundersökningar i 1) kvantitativ analys och 2) teknik, och det rekommenderas att ta introduktionskurser i dessa områden om det behövs. Den Cotsakos College of Business har fått ackreditering från AACSB International-Föreningen till Advance Collegiate Schools of Business. AACSB ackreditering representerar den högsta standarden av... [-]

MBA I Marknadsföring

Canadian University Dubai
Campusstudier Heltid 3 terminer September 2017 Förenade arabemiraten Dubai

Innehavaren koncentrationen kommer att ge dig de avancerad nivå kunskaper som krävs för att effektivt planera, utveckla och genomföra strategiska tekniker för marknadsföring. Programmet undersöker hur företagen tillgång till marknaden och tillämpa marknadsföring processer och metoder för att uppnå konkurrensfördelar. Den anser frågor som konsumentbeteende, marknadssegmentering och konsumenternas lojalitet, och undervisar teori och praktik av marknadsföring livscykel, från forskning och produktutveckling till kommunikation, leveranskedjor och strategisk ledning. [+]

Strukturen för Master of Business Administration speglar resultaten av en forsknings undersökning utförd av School of Business Administration med inriktning på de nuvarande och framtida behov av ett tvärsnitt av organisationer över hela UAE. Därför är programmet av stor strategisk betydelse och erbjuder praktiska och analytiska lösningar på de problem och utmaningar som näringslivet och andra organisationer i Gulfregionen. Våra viktigaste Styrkor Vår MBA-program som erbjuds av School of Business Administration, fokuserar på att möta nuvarande och framtida behov av affärs- och regeringschefer i Gulfregionen. Den dynamiska och konkurrenskraftigt företagsklimat av 21-talet kräver nya ledning och ledarskap - vår MBA förbereder dig i dag, för morgondagens utmaningar. ackreditering - Vårt program är ackrediterat av FAE ministeriet för högre utbildning och vetenskaplig forskning (MOHESR). Vi samarbetar med MOHESR att hålla högsta akademiska normer. Högt kvalificerade lärare - Alla MBA lärare är internationellt kvalificerad och har arbetat i Kanada, USA och Europa. Dubbel Koncentration - Eleverna kan fylla en extra grupp av fyra kurser koncentration för att uppgradera med en dubbel koncentration. Flexibel kursutbud - Vår MBA är utformad för att tillgodose studenter som arbetar heltid, därför erbjuder vi möjlighet att ta klasser antingen på kvällen strömmen (söndag-onsdag 6: 00-9: 12:00) eller i helgen strömmen (fredag ​​& lördag 09:00 -3:00 på eftermiddagen). Varaktighet Program - Vår MBA-programmet består av 12 kurser, kan en student ta upp till 4 kurser i höst och våren och en på sommaren. Bekväm Downtown plats - Universitetet ligger nära Dubai International Financial Centre (DIFC) nära Burj Khalifa.... [-]

MBA Inom Digital Marknadsföring

Geneva Business School (GBS)
Campusstudier Heltid Deltid 18 månader September 2017 Schweiz Genève Spanien Barcelona + 3 fler

Detta program kommer att lära eleverna en teknisk strategi för marknadsföring, uppnå höga nivåer av innovation och kreativitet. Arbeta med nyckel yrkesmän får elever möjlighet att skapa marknadsföringskampanjer och tillämpa sina kunskaper och färdigheter i verkliga miljöer livet. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring. Detta program kommer att lära eleverna en teknisk strategi för marknadsföring, uppnå höga nivåer av innovation och kreativitet. Arbeta med nyckel yrkesmän får elever möjlighet att skapa marknadsföringskampanjer och tillämpa sina kunskaper och färdigheter i verkliga miljöer livet. Fakta Varaktighet: 18 månader Poäng: 90 högskolepoäng Språk: Engelska Intag: februari och september Examen Tilldelas: Master of Business Administration Major i Digital Business. Exchange Program: Rotera mellan Genève och Barcelona campus. Vi erbjuder möjligheten att studera i båda campus under 18 månaders masterprogrammet. Praktik: Studenterna har praktik möjligheter med viktiga företag. Plats: Geneve och Barcelona Program Den internationella karaktären av GBS har lett till utvecklingen av ett system som kombinerar europeisk strategi för att använda hp med en läroplan struktur som vanligtvis genomförs i USA. Varje program större tillåter eleverna att studera allmän utbildning, kärna och valbara ämnen som täcker 80% av alla kursplaner, 20% tillägnad orienterings ämnen som rör deras specifika större, dessa ämnen är unika för varje program. Orientering ämnen Applied Digital Marketing Strategies digitala revolutionen Digitala marknadsföringskanaler E-handel: Micro-till multinationella företag Övertalning och kundernas beslutsprocesser konvertering optimering Karriärmöjligheter Community manager E-CRM chef Web Projektledare E-Marketing Manager Digital Communication Manager E-Commerce Manager Sökmotoroptimering chef affiliates manager Web Designer Urvalskriterier GBS: s urvalsprocess betonar ledarskap potential, akademisk förmåga, personliga egenskaper och kompetenser. Vi söker kandidater med chefserfarenhet, social kompetens och en bevisad akademiska meriter. Förkunskapskrav Kandidatexamen eller motsvarande i ett närliggande område (plus 2 års erfarenhet). För Executive Master, 5 års erfarenhet Ifylld ansökningsblankett med passfoto ingår... [-]

MBA I Lyx Marknadsföring Och Mode

EIML Paris Ecole Internationale de Marketing du Luxe
Campusstudier Heltid September 2017 Frankrike Paris

Vara en del av nästa evolution i modebranschen: förstå, skapa och hantera modekollektioner och varumärken. [+]

Vara en del av nästa evolution i modebranschen: förstå, skapa och hantera modekollektioner och varumärken. Lyx koder och marknadsaktörer Lyxmärken och modebranschen Lyx koder och varumärkesidentitet i modebranschen Trender inom mode Historia av mode Historia av konst Mode marknadsföring och digital marknadsföring Lyx marknadsföring Varumärkesarbetet inom mode och accessoarer Mode konsumentbeteende Mode detaljhandel / Fast Retailing Att sälja teknik tillämpas på modebranschen Hantering av kundrelationer PR och kommunikation inom modebranschen E företag och digital marknadsföring Sociala medier och e rykte Mediaplanning och KPI ledning Starta eget klädmärke Att bygga en affärsplan mode prognoser Koncernstrategi Mänskliga resurser, teambuilding och ledarskap Immaterialrätt och licensiering etik och hållbarhet Modedesign mode ritning Skapa den perfekta moodboard insamling konstruktion Material verkstad: textil, skinn och päls Textila innovationer och trender Köp och produktutveckling Mode visual merchandising Konsultprojekt [-]

Denver MBA (heltid MBA)

University of Denver | Daniels College of Business
Campusstudier Heltid August 2018 Amerikas förenta stater Denver

Denver MBA är en spelväxlare i ledarskapsutbildning. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring. [-]

MBA Med En Koncentration I Marknadsföring

University of New York in Prague (UNYP)
Campusstudier Heltid 18 månader September 2017 Tjeckien Prag

MBA med en koncentration i marknadsföring förbereder eleverna för de komplexa utmaningar företag i en mycket konkurrensutsatt miljö. Marknadsföring och marknadskommunikation har blivit nyckelfaktorer i att erhålla och bibehålla marknadsandelar och företagens positionering. [+]

MBA med inriktning på marknadsföring Den mba med en koncentration i marknadsföring förbereder eleverna för de komplexa utmaningar företag i en mycket konkurrensutsatt miljö. Marknadsföring och marknadskommunikation har blivit nyckelfaktorer i att erhålla och bibehålla marknadsandelar och företagens positionering. Detta alternativ är perfekt för att ansa studenterna för en senior marknadsföring roll. De specialämnen bygger på kärnämnena för att ge omfattande marknadsföring kunskap. Denna 18-månaders livslångt lärande MBA-program för helgen studien (2 helger per månad) * leder till en IACBE-ackrediterade Master of Business Administration (MBA) examen från University of New York i Prag. Du kommer att ta en kärna av 10 kurser som ger dig en solid grund i internationella affärer och sedan 4 ytterligare kurser i marknadsföring. * UNYP erbjuder lättare förfriskningar under pauserna till studenter på programmet Inför starten av MBA-programmet, UNYP erbjuder kostnadsfritt, en pre-MBA workshop i principerna om ekonomi, redovisning, marknadsföring och förvaltning för att säkerställa att du börjar dina studier väl förberedda och på en skälig nivå med din kollega klasskamrater. Vi emot ansökningar nu. MBA grundläggande kurser: Organizational Behavior och ledarskap International Marketing Management AFFÄRSBOKFÖRING Managerial Accounting Operations & Projektledning Legal & etiskt beslutsfattande i företagsekonomi Förhandling & Medling Ekonomisk förvaltning Innovationer i Förvaltning företagande Forskning Metoder Seminar Ekonomi & Development Workshops Bortsett från kärnämnena, studenter kompletta kurser inom följande fokusområden. Marketing Research Consumer Behavior & Neuromarketing Strategic Marketing Management Brand Management konsultprojekt Efter att ha avslutat alla kurser, studenterna genomföra rollen av en intern eller extern konsult och undersöka ett företag problem med... [-]

Master Of Business Administration (professionell)

Bond University
Campusstudier Heltid 92 veckor January 2018 Australien Robina

Den professionella program följer samma struktur som MBA-program med ytterligare 20 veckors arbetsintegrerat lärande komponent. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring. Den professionella program följer samma struktur som MBA-program med ytterligare 20 veckors arbetsintegrerat lärande komponent. Arbetsintegrerat lärande är en 45 poängs ämne som syftar till att främja och stödja lärande, personlig utveckling och yrkesutövning. Ämnet fokuserar på att utveckla självanalys och reflekterande inlärningsförmåga, och tillämpa teoretiska lösningar för praktiska problem på arbetsplatsen. [-]

Civilingenjörs Business Administration (större Ekonomi, Marknadsföring Und Cd)

University of Cologne Faculty of Management, Economics and Social Sciences
Campusstudier Heltid 4 terminer October 2017 Tyskland Köln

Masterprogrammet Business Administration består av 120 ECTS- (European Credit Transfer System) Poäng och är utformad som en 4-termin heltid program. Det är en rad magisterexamen bygger på en kandidatexamen inom området företagsekonomi. [+]

Masterprogrammet företagsekonomi består av 120 ECTS- (European Credit Transfer System) Poäng och är utformad som en 4-termin heltid program. Det är en rad magisterexamen bygger på en kandidatexamen inom området företagsekonomi. Att kunna välja mellan sex olika specialområden, kommer du att välja en större och börja fokusera på att respektive fält från början. Kan sätta fokus på följande områden inom företagsekonomi: Redovisning och beskattning (program ges på engelska och tyska) Corporate Development (program helt ges på engelska) Finance (program helt ges på engelska) Marknadsföring (program helt ges på engelska) Media och Technology Management (program ges på engelska och tyska) Supply Chain Management (program ges på engelska och tyska) Den Core och Advanced Avsnitt, Som innehåller 18 poäng, kommer att täcka metodiska grunderna i respektive större. Den Inriktning Avsnitt lär allvarliga specifika grunderna och dessutom avancerade färdigheter inom samma område. Detta avsnitt består av 48 poäng. Den Kompletterande Avsnitt fungerar som en extra sektion för att utveckla en mer specifik profil - antingen genom att fördjupa och specialiserar sig eller genom att diversifiera kunskap. Ytterligare moduler från företagsekonomi samt från samhällsvetenskap eller ekonomi är tillgängliga för studenter. Detta område omfattar 24 poäng. FINANSIERA Innehåll Den stora i finans syftar till att förmedla kunskaper om kapitalinstrument samt metoder för intern finansiering företag. I bank- och försäkringssektorn, har frågan om riskmätning och kontroll alltmer aktualiserats på grund av strängare tillsynsregler. Prioriteringar Finanser, corporate finance, bank och försäkring Karriärmöjligheter Denna stora förbereder studenterna för en karriär inom finanssektorn - inom företag, banker, försäkringsbolag och... [-]

Master Of Business Administration (MBA)

Humboldt International University
Online Deltid 18 månader March 2018 Amerikas förenta stater USA Online

Master of Business Administration-programmet gör det möjligt för studenter att bidra till verksamheten yrket och främjar självständigt lärande. Genom en begreppsförståelse, tillämpa ledande ledarskap, marknadsföring och / eller internationella affärskoncept, teori och forskning för att kritiskt analysera och lösa problem i oförutsägbara miljöer. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring. Master of Business Administration-programmet gör det möjligt för studenter att bidra till verksamheten yrket och främjar självständigt lärande. Efter genomgången av detta program, eleverna kan: Utvärdera en organisations finansiella ställning genom analys och / eller prognos balansräkning. Sammanfatta och diskutera de etiska och juridiska ansvar organisationer. Tillämpa valda metoder för kvantitativ analys för att förbättra affärsbeslut. Jämför ekonomiska miljöer och marknader och deras inverkan på verksamheten. Genom en begreppsförståelse, tillämpa ledande ledarskap, marknadsföring och / eller internationella affärskoncept, teori och forskning för att kritiskt analysera och lösa problem i oförutsägbara miljöer. Master of Business Administration erbjuder en intensiv forskarutbildning som utbildar studenter i teorier och metoder i den moderna näringslivet. MBA-programmet främjar självständigt lärande och möjliggör för studerande att bidra intellektuellt till verksamheten yrket. MBA-studenter komplett allmänna kurser i värdefulla områden som redovisning, finansiering, management, marknadsföring och affärsforskningsmetoder. Utexaminerade visa en begreppsmässig förståelse av avancerad affärsstrategier och kritiskt analysera och lösa problem som grundar sig på tillämpad forskning metoder. Det finns fyra koncentrationer i MBA: marknadsföring Koncentrationen i marknadsföring är utformad för att ge studenterna en grundläggande marknadsföring bakgrund att förbereda dem för positioner i näringslivet och regeringen. International Business (IB) Internationell verksamhet är en viktig del av näringslivet idag. Denna koncentration förbereder de studerande för sysselsättningen i positioner med företag som bedriver internationell handel. företagande Denna koncentration analyserar affärs entreprenörskap på ett helt nytt sätt. Den är utformad för att inspirera och expandera hur affärsmässiga utmaningar är närmade sig och att erbjuda en läroplan som... [-]