MBA-program Marknadsföring och försäljning

Jämför 10 MBA-program Marknadsföring och försäljning

Marknadsföring och försäljning

Marknadsföring och försäljning är två närbesläktade områden som, när de kombineras på rätt sätt, kan hjälpa ett företag dominerar branschen. Att förstå konsumenternas beteende och effektivt inriktning och avsluta försäljningen är nyckeln till ett företags framgång. På samma sätt, studenter som tjänar en magisterexamen i detta område bli en konkurrenskraftig kandidat i en spirande område.

Så, vad är en MBA i marknadsföring och försäljning? Det är en grad som vässar en elevs kunskaper när det gäller strategi och grundläggande affärsprinciper. Människor som tar kurser på den här nivån får en chans att dyka djupt in i marknadsföring utmaningar och lära sig om de senaste applikationer och teknik som används inom området. Efter avslutad, har akademiker förvärvat kompetens att genomföra kreativ marknadsföring och öka sina försäljningssiffror.

Det finns många fördelar med att tjäna en magisterexamen, som att göra dig själv mer säljbara för eftertraktade jobb. Dessutom får eleverna att växa sin förmåga, delta i kurser som ekonomisk rapportering, innovation, etik, drift och dataanalys.

Beroende på institutionen en student önskar att delta, kan kostnaden för att tjäna en MBA i marknadsföring och försäljning varierar. För dem på en budget med en önskan att bygga på utbildningen och lära sig mer om "Vad är en MBA i marknadsföring och försäljning?" Söka flera institutioner och jämföra program och prissättning är en bra idé.

När en elev tjänar en magisterexamen i marknadsföring och försäljning, det finns ett antal karriärmöjligheter som finns. Vissa människor går på att ledning och ledande befattningar, och någon vinst know-how för att starta eget företag.Andra tycker om att arbeta för internationella marknadsbolag inom varumärkeshantering, försäljning strategizing och PR.

 

Genom Masterstudies program, det finns alternativ för både på campus och online-lärande. Online-kurser ge studenterna möjlighet att arbeta kring sysselsättning och fullspäckade scheman. Dessutom, det ger eleverna tillgång till klasser när de inte får leva tillräckligt nära för att delta i en institution med ett kvalificerat program. Internet-baserat lärande är ett bra sätt att tjäna en MBA i marknadsföring och försäljning och förbättra din karriär. Sök efter ditt program nedan och kontakta antagningskontor i skolan som du väljer genom att fylla i täten form.

Läs Mer

Professional MBA-marknadsföring Och Försäljning

WU Executive Academy - Vienna University of Economics and Business
Campusstudier Deltid 18 månader October 2017 Österrike Wien

Företag som gör en skillnad i sina marknader har lyckats sätt att effektivt låta marknadsföring och försäljning går samman för att betjäna sina kunder och glädja dem. Vår banbrytande program tillåter deltagarna att förbättra sina kunskaper och färdigheter för att behärska marknadsföring utmaningar och skörda frukterna genom försäljning kompetens. Professional MBA Marketing & Sales ger deltagarna senast omedelbart tillämplig kompetens och viktiga verktyg för att kunna planera och genomföra effektiv marknadsföring och skörda verkliga fördelar i form av ökad försäljning. [+]

Marknadsföring och försäljning går samman

Företag som gör en skillnad i sina marknader har lyckats sätt att effektivt låta marknadsföring och försäljning går samman för att betjäna sina kunder och glädja dem. Vår banbrytande MBA-programmet tillåter deltagarna att förbättra sina kunskaper och färdigheter för att behärska marknadsföring utmaningar och skörda frukterna genom försäljning kompetens.

Omedelbart tillämplig kompetens och viktiga verktyg Professional MBA Marketing & Sales ger deltagarna senast omedelbart tillämplig kompetens och viktiga verktyg för att kunna planera och genomföra effektiv marknadsföring och skörda verkliga fördelar i form av ökad försäljning.... [-]


Penn State Smeal Mba - Marknadsföring

Smeal College of Business, Penn State
Campusstudier Heltid 2 år September 2018 Amerikas förenta stater University Park

Penn State Smeal-marknadsföringskoncentrationen innehåller en uppsättning kurser som är avsedda att öka kunskapen om konsumentbeteende, varumärkesutveckling och eget kapital, ramar för strategisk förvaltning och kommunikation, samt teknik som förbättrar marknadsföringsfunktioner och processer. [+]

Penn State Smeal MBA - Marknadsföring Penn State Smeal-marknadsföringskoncentrationen innehåller en uppsättning kurser som är avsedda att öka kunskapen om konsumentbeteende, varumärkesutveckling och eget kapital, ramar för strategisk förvaltning och kommunikation, samt teknik som förbättrar marknadsföringsfunktioner och processer. Marknadsföringskurs Highlights Ny produktutveckling och -ledning: Identifiera affärsmöjligheter, förstå potentiella kundbehov och utveckla en ny produkt från koncept till virtuell prototyp. Konsumentbeteende: Få kunskap om teorier och begrepp från psykologi, sociologi, ekonomi och andra discipliner som är användbara för förståelse och marknadsföring till konsumenter. Brand Management: Undersök och förstå processen med att bygga, designa, mäta och behålla varumärkets eget kapital. Marknadsfakultetshöjdpunkter Smeal Marketing fakultetsmedlemmar är väl respekterade inom området, och avdelningen själv är konsekvent rankad bland de 10 bästa i världen för forskningsproduktivitet enligt University of Texas vid Dallas Research Rankings. Smeal Marketing fakulteten som undervisar i MBA-programmet inkluderar: Ralph Oliva: Longtime marknadschef på Texas Instruments och tidigare verkställande direktör för Institute for Business Market Studies. Meg Meloy: Tidigare fakultetsmedlem i Cornell med forskning som undersöker hur stämningar påverkar konsumentbeteendet. Wayne DeSarbo: Marknadsundersökningskonsult till företag som Pfizer, Merck och Motorola, med kompetens inom områden som positionering, konsumentval och marknadssegmentering. I FOKUS: INSTITUT FÖR BEDÖMNING AV AFFÄRSMARKNADER ISBM är ett forskningscenter med huvudkontor i Penn State med ett globalt nätverk av forskare och medlemsföretag som fokuserar på marknadsföringsutmaningar från företag till företag. Karriär Resultat Smeal MBA-kandidater som koncentrerar sig på marknadsföring fortsätter att jobba heltidsanställda med en rad organisationer från Fortune 500-företag, till små nystartade företag och icke-vinstdrivande. Företag som nyligen anställt Smeal... [-]

Mba Lyx Marknadsföring

ISC Paris Business School
Campusstudier Heltid 12 - 16 månader October 2017 Frankrike Paris

Vårt mål är att producera framgång drivna ledare. ISC Paris och dess partner har kombinerat en enastående fakultet team med akademiska meriter: rutinerade utövare inom området för mode och lyx växlar med högaktivt akademiker. I slutet av programmet kommer deltagarna att kunna analysera sin omgivning och ta upp relaterade utmaningar samtidigt visar enastående ledarskap och tvärvetenskaplig kunskap för att lyckas i den mycket krävande lyx verksamhet. Bakom den glansiga bilder av modevisningar och ad campaigns, har lyxen industrin att ta upp globaliseringens utmaningar och ta itu med de stora ekonomiska intressen som står på spel. Samtidigt måste lyx verksamheten att ständigt förnya sig samtidigt som varumärke arv. I en sådan dynamisk och utmanande miljö, är företag söker chefer som visar både kreativa och pragmatiska egenskaper och som kan slås samman till internationella miljöer. ISC Paris Business School och dess partners kombinera sin högt kvalificerade lärare och sina lokaler för att välkomna internationella studenter till ett program som ligger i Paris helt ges på engelska. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring och försäljning. Antagning krav Detta program är för: Studenter som har examen från en 3-5 år högskoleutbildning i Frankrike (Bac + 3 - Bac + 5 eller högre), eller ett annat lands motsvarande mitt i karriären KARRIÄR & JOBB MÖJLIGHETER Hemma eller utomlands: Brand Manager, Product Manager, Area Managers i Retail eller Partihandel, som ansvarar för utveckling och marknadsföring projekt Den internationella MBA i lyx Marketing syftar till utbildning utestående mång framtida chefer kan balansera kreativa färdigheter, vetenskaplig visdom och ledande kompetens att ta itu med de problem som företagen i den globaliserade lyx industrin står inför. Vi insisterar därför på att utbilda framstående chefer genom en kombination av hög nivå teoretiska kurser, konferenser av professionella experter och engagerade yrkes lärande. Deltagarna kommer att frodas på hårt arbete med ett hektiskt projekt takt i en krävande och spännande inlärningsmiljö för att bli fullt fungerande och möta mode och lyx företagens behov i slutet av programmet. Eftersom vi värdesätter personlig utveckling kommer studenterna också dra nytta av en av de bästa kompetens och expertis förts samman av ett företag och en modeskola genom professionell utvecklingsstöd och individualiserad uppföljning. Huvudpunkter Professionella föreläsare från branschen, praktisk ingång och en bransch som drivs kontakt. Strategiskt tänkande, marknadsföring utmaningar och teknisk kunskap. Arbetsmöjligheter i två expanderande och innovativa företag. branding Lyxprodukt STRATEGI Entreprenörskap i lyxigt mode Lyx märkesstrategi Lyx digital strategi Lyx produktutveckling och ledning Lyxprodukt PROMOTION Försäljning av lyx Lyx CRM Lyx grossistdistribution Kreativa aspekterna av lyx Tillbehör och läderslitage... [-]

MBA: Marknadsföring Och Försäljning

EMAS Eurasian Management & Administration School
Campus eller Online-studier Deltid 12 - 18 månader November 2017 Ryssland Moskva Nizjnij Novgorod Ryssland Online + 2 fler

Lösbar problem köpa minst 19 affärs ledarförmåga Professionell utveckling, tillväxt av personlig effektivitet [+]

lösbart problem Förvärvet av minst 19 färdigheter i företagsledning Professionell utveckling, öka personlig effektivitet I fördjupad studie av moderna metoder och tekniker för ekonomisk förvaltning Lösning specifikt till deras individuella uppgifter tack vare konsult format, den snabba tillväxten av inkomster och karriär Vad är viktigt att notera För dig bara det bästa: inga restriktioner och kompromisser: den ryska praxis och standarder för ledande ryska och internationella sammanslutningar av företagsutbildning - en MBA från EMAS Din längd hjälpa dem som redan har nått framgång: Du kommer att ingå i systemet för övervakning av erfarna framgångsrika alumner entreprenörer EMAS Du kommer att få det mest rättvist och rimligt pris: Vi har det bästa priset bland de högsta betyg i Moskva handelshögskolor Du ta igen sina investeringar inom 0,5-1,5 år: Eftersom din inkomst kommer att växa med minst 36% per år. Oberoende uppgifter www.mba.su Du kommer att ingå i en brant nätverk: Våra studenter är affärsmän från Ryssland, CIS och långt utomlands. De hålla kontakten och hjälpa varandra Du går in i en kraftfull gemenskap av ledare: Och du kommer att lära med cheferna för olika företag, tillsammans lösa dina affärsproblem Du återvänder 13% av kostnaden: Vi kommer att utgöra till dina dokument, och du kommer tillbaka pengarna, enligt n. 21 Art. 217 och sid. 2 msk. 219 i skattelagen Lär lätt och roligt: En session per månad vid en lämplig tidpunkt. Sommar och semester vinter. Om du av någon anledning inte får det på heltid session, kommer du att kunna gå igenom... [-]

MBA I Strategisk Marknadsföring Och Detaljhandel

Grupo Tiradentes
Campusstudier Heltid 429 öppettider March 2018 Brasilien Aracaju

Lärare med teoretisk och praktisk erfarenhet av strategisk marknadsföring och detaljerna i detaljhandel; Framgång fallstudier med små, medelstora och stora organisationer; Infrastruktur kompatibel med standardkrav i vår målgrupp; praktisk erfarenhet och närvaro av inbjudna yrkesverksamma inom vissa moduler. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring och försäljning. differential Course Lärare med teoretisk och praktisk erfarenhet strategisk marknadsföring och detaljerna i Retail; Framgång fallstudier med små, medelstora och stora organisationer; Infrastruktur kompatibel med standardkrav i vår målgrupp; praktisk erfarenhet och närvaro av inbjudna yrkesverksamma inom vissa moduler. MÅL Bland de viktigaste målen för MBA, kan vi lyfta fram: För att åstadkomma den nödvändiga kunskapen i praktiken riktas till planering, utveckling och kontroll av verksamhet i samband med Retail Marketing. Empowering Eleverna med tekniska verktyg och skapa nödvändiga parametrar för att ta itu med frågor som är unika för centrala teman för strategisk marknadsföring. Direkt särskild uppmärksamhet åt säljteknik och kampanjer som genomförs av konkurrensutsatta marknader och hög prestanda. MÅL Yrkesverksamma inom detaljhandeln eller vill utveckla sina färdigheter som syftar till marknadsföring. METODIK Kursen kommer att utvecklas genom olika undervisning / inlärningstekniker för att möjliggöra aktiv studentmedverkan i byggandet av kunskap. Professor ger övervakning skolmaterial. Kommer att användas i enlighet med naturen och lämpligheten varje disciplin, olika metoder som fallstudier, spel och simuleringar, konferenser, föreläsningar, seminarier, riktade studier, grupparbeten, praktiska klasser i laboratorier, debatter och utbyte experiment. [-]

Mba I Internationell Hotellledning Med Specialisering Inom Försäljning Och E-marknadsförvaltning

Vatel Switzerland - International Business School Hotel & Tourism Management
Campusstudier Heltid 2 år February 2018 Schweiz Martigny

Denna specialisering låter eleverna identifiera och anpassa sig till aktuella trender, för att förutse nya som använder olika teman: e-marknadsföring, förhandlingar och reklammeddelanden, ny mediahantering och sociala nätverk ... Tillämpas inte bara på gästfrihetsbranschen utan även på turism. [+]

MBA i International Hotel Management med specialisering i Sales & e-Marketing Management • BRUSSELS (BELGIEN) Under de senaste tio åren har förändringar i ny teknik påverkat konsumenternas inköpsvanor och hur de ser varumärken. Fältet för gästfrihet och turism är inget undantag från denna regel och hotell- och turismförvaltare måste ta en titt på sina marknadsföringsstrategier, varumärkesmål och distribution av sina produkter och tjänster genom dagens nya medier. Denna specialisering låter eleverna identifiera och anpassa sig till aktuella trender, för att förutse nya som använder olika teman: e-marknadsföring, förhandlingar och reklammeddelanden, ny mediahantering och sociala nätverk ... Tillämpas inte bara på gästfrihetsbranschen utan även på turism. Direktör d'Hôtellerie internationale Nivå I examen registrerad hos RNCP genom ministeriell ordning Totalt antal krediter: 120 ECTS (European Credit Transfer System) Längd på studier: 2 ans Behörighetskrav I Belgien: Certifikat för finanställda sekundärer + 3 ytterligare studier ** ** Studerande utan förkunskaper i gästfrihetsfältet måste ta 3-månaders professionell kurs på Vatel Engelskakunskaper: TOEFL 580 (90 IBT) eller IELTS 6.0 (akademisk) + ensidig personlig uppsats eller ett brevbrev skrivet på engelska SYFTE: Förvärva analytiska och beslutsmetoder, samt praktisk erfarenhet av företagsledning. Utveckla ett öppet sinne inställt på företagen i allmänhet för att odla entreprenörsegenskaper, speciellt inom områdena turism och den internationella hotellbranschen. Programprocess: MBA år 1: Steg för steg studenter förvärvar analytiska och beslutsfattande metoder samt erfarenhet som chef. MBA år 2: Studenter studerar viktiga strategiska regler och tillämpar dem sedan på Hotel Management. Studenten har möjlighet att slutföra examen genom en specialisering för femte året [-]

MBA I Marknadsföring

Ajman University
Campusstudier Heltid Deltid 2 - 4 år September 2018 Förenade arabemiraten Ajman + 1 fler

Aust MBA-programmet syftar till att uppfylla kvalitetsnormerna som fastställts av världsklass affärsprogram ackreditering organisationer som AACSB och Association of MBA. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring och försäljning. Översikt Utmärkande egenskaper Aust MBA-programmet syftar till att uppfylla kvalitetsnormerna som fastställts av världsklass affärsprogram ackreditering organisationer som AACSB och Association of MBA. Programmål Att utbilda studenter i de teoretiska och tillämpade aspekter av funktioner kärnverksamheten, såsom bokföring, marknadsföring, ekonomi, informationssystem och ledning av verksamheten. Att utbilda studenter noggrant i en av inriktningarna ämnesområdet såsom marknadsföring, ekonomisk förvaltning, och Human Resource Management. För att säkerställa, med hjälp av kursutbudet och fallstudier, att eleverna kommunicera effektivt och ge ledarskapsförmåga, och teambuilding färdigheter. Att utbilda studenter för att hantera etiska frågor och mång mångfald. Att ge de studerande med de tekniker och strategiska verktyg för att känna igen, förstå och analysera olika dimensioner av företagsklimatet. Att främja vetenskaplig forskning för att hitta lösningar för verkliga affärsproblem till förmån för den akademiska världen, näringslivsorganisationer, gemenskap och nationen. Curriculum Grundläggande kurser (21 hp) 471004 Operations Management 471005 Business Research Methods 471.006 International Business 472.002 Redovisnings 472.003 Corporate Finance 473.001 Marketing Management 474001 Human Resource Management Spår alternativ (12 hp) marknadsföring 473002 service Marketing 473.003 International Marketing 473.004 Marketing Strategy (Capstone Course) 473005 Retail Management 473006 Promotion Hantering Capstone Course (3 timmar kredit) 471.007 Strategic Management läranderesurser Studenterna har tillgång till alla de lärresurser som erbjuds av AUST - bibliotek, datorsalar, Internet och webbplattformar, online internationella affärs spel tävlingar med studenter från andra framstående institutioner, databaser för akademiska tidskrifter och resurser att samarbeta institutioner. MBA kurser säkerställa en optimal klassrumsinlärningsmiljö för att uppnå programmets mål. Kunskap, förståelse, tillämpning, analys,... [-]

MBA I Marknadsföring

Talal Abu-Ghazaleh Graduate School of Business
Campusstudier Heltid September 2018 Jordanien Amman

Innehavaren koncentration ger kandidater med rätt kompetens och krav som behövs för att kvalificera sig för marknadsföring jobb. Detta program är idealiskt för sökande som arbetar inom detta område, eftersom de kan använda sina nyförvärvade kunskaper för progression i ledande roller. [+]

Innehavaren koncentration ger kandidater med rätt kompetens och krav som behövs för att kvalificera sig för marknadsföring jobb. Detta program är idealiskt för sökande som arbetar inom detta område, eftersom de kan använda sina nyförvärvade kunskaper för progression i ledande roller. Marknadsförare är starkt efterfrågade, och en karriär inom marknadsföring kan vara mycket givande när det gäller arbetstillfredsställelse och ekonomisk ersättning. Industrialiseringen av arabländerna, tillsammans med enorm tillväxt i verksamheten, kräver att det finns personal att hjälpa till att flytta produkter och tjänster till de avsedda mottagarna. Grundläggande krav - 30 timmar kredit Vetenskaplig metod Management Information Systems AFFÄRSBOKFÖRING Förvaltning och kostnadsredovisning Corporate finance Industriell ekonomi Organizational Behavior och Human Resources Strategic Management och Business Policy Operations Management Marknadsföring och säljledning Valbara kurser i marknadsföring - 12 timmar kredit Konsumentbeteende Marketing Research Marknadsföring Marketing Strategy Antagning TAG-SB upprätt samma antagning och examen politik för hela sin forskarutbildning. Tillträde till MBA-programmet är öppet för alla kvalificerade innehavare av en kandidatexamen från ett erkänt universitet oavsett grund huvudområdet. Examen från universitet där inskrivning inte krävs inte uppfylla kraven för införsel. Skolans inresepolitik är att välja ut de kandidater som har den största potentialen för akademisk och yrkesmässig framgång. [-]

Master Of Business Administration

Sacred Heart University
Campusstudier Heltid September 2018 Amerikas förenta stater Fairfield

Vid Sacred Heart University ger Welch Master of Business Administration-programmet studenter med de multifunktionella perspektiv, globala insikter, taktisk kunskap och praktiska färdigheter som krävs för att navigera komplexa utmaningar. [+]

Masterexamina i företagsadministration Marknadsföring och försäljning. Master of Business Administration är fortfarande graden av valet för arbetsgivare som söker ledning och verkställande nivå talang. MBA-examen är anställda i företag runt om i världen samt ideella organisationer, myndigheter, konsultföretag och universitet. Nätverk Dina klasser skapar en möjlighet att skapa starka kopplingar med klasskamrater, lärare, alumner och industriledare som kan ge dig med ditt globala nätverk. Vilka områden kan jag räkna med att arbeta i? Vid Sacred Heart University ger Welch Master of Business Administration-programmet studenter med de multifunktionella perspektiv, globala insikter, taktisk kunskap och praktiska färdigheter som krävs för att navigera komplexa utmaningar. Företagsledare förväntas ha en djup förståelse för helheten. Ett beslut marknadsföring kan ha en djupgående inverkan på ekonomi- och försäljningsfunktioner; ett finansiellt beslut kan påverka varje aspekt av ett företag, från styrelserummet till fabriksgolvet. Vår MBA läroplan emulerar verkliga situationer lär dig att tillämpa affärsmannaskap som korsar många affärsfunktioner - från strategi, finans och förvaltning till verksamheten, redovisning och marknadsföring. Eleverna kan potentiellt fungera inom områden inklusive, men inte begränsat till: redovisning finans ledning marknadsföring ledarskap Nya Investeringar / nystartade företag Human Resource Management Academia Consulting Studier visar att de flesta människor inte bara kommer att ha ett antal arbetstillfällen, men kommer att ha flera karriärer under sin livstid. En MBA öppnar dörrarna till flera karriärvägar i inom olika branscher, nystartade företag, ideella organisationer och den akademiska världen. En avancerad examen kan hjälpa fart ditt företag karriär eller ta dig till en mer strategisk position i organisationen. Oavsett... [-]

Mba Marknadsföring Specialist I Madrid

Madrid School of Marketing
Campusstudier Heltid 750 öppettider April 2018 Spanien Madrid

Den MBA i marknadsföring- Face (Madrid) i MSMK, förbereder dig att ta positioner ledningsansvar och hantera nya yrkes scenarier ur en chef på samma gång kommer att stärka den professionella prestanda, förtroende och beslutsamhet, som kommer att förvandla din karriär. [+]

PRESENTATION Den MBA i marknadsföring- Face (Madrid) i MSMK, förbereder dig att ta positioner ledningsansvar och hantera nya yrkes scenarier ur en chef på samma gång kommer att stärka den professionella prestanda, förtroende och beslutsamhet, som kommer att förvandla din karriär. Den högspecialiserade i Management och marknadsföring program ger dig kompetens och färdigheter för att bli en ledare samtidigt kommer att utveckla en djup förståelse för verksamheten, personal, projektledning, ekonomi och i synnerhet strategier och taktiker. Den specialiserade MBA i Marketing Face (Madrid), kan du utveckla programmet i anläggningarna i symboliska gatan Principe de Vergara i Madrid, så att du kan kombinera ditt yrke med högt specialiserad utbildning i ledarskap och marknadsföring Du kan delta i föreläsningar, seminarier och workshops med prestigefyllda högtalare, kommer du att arbeta i små och fakultetskvalitetschefer som består av nationella och multinationella företag och där du kommer att dra nytta av en sysselsättnings Livstids grupper. PROGRAM STRUKTUR 01.DIRECCIÓN ALLMÄNT 1. Rättsligt Miljö Rättsliga miljön i bolaget. Handelsrätt. 2. Ekonomisk Miljö National Economic Miljö. Internationella ekonomiska miljön. 3. Strategisk inriktning Introduktion till begreppet konkurrensstrategi. Generiska konkurrenskraftiga strategier. Industrin strukturanalys. Tillväxtstrategier. Koncernstrategi. Affärsstrategi och organisationsstruktur. Analys av värdekedjan. 4. teknisk miljö E-Business. Den tekniska faktorn. 5. Ledarskap Paradigmatiska tanke - Att lära sig att lära. Effektiv kommunikation. Bestämdhet. Lagarbete. Motivation och beredskapshantering. Förhandling. 02.DIRECCIÓN PERSONAL 1. Planering och personalpolitiska Bemanningsplanering. Beskrivning och utvärdering av arbetstillfällen. Utvärdering av prestanda. Plan race. 2. Labor Relations Anställa. Kollektiva och individuella: Labour Relations. Offentliga förmåner. Politiska uppsägningar och omstruktureringar personal. 3.... [-]