Keystone logo

MBA Program i Internationell marknadsföring i Kina för 2024

Filter

Filter

  • MBA
  • Kina
  • Studier i marknadsföring
Studiefält
    Arkitekturstudier (0)Biovetenskap (0)Designstudier (0)Energistudier (0)Företagsekonomi (0)Generella studier (0)Hotell och turism (0)Humaniorastudier (0)Hållbarhetsstudier (0)Ingenjörsstudier (0)
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

MBA Program i Internationell marknadsföring

Internationell marknadsföring innebär att man använder marknadsföringsmetoder och principer på global nivå. Studenter på detta område har ofta möjlighet att studera ämnen som internationell marknadsföring, strategier, global ekonomi, statlig reglering, inriktning och resursfördelning.

Den Kina högre utbildning för ett par år har röstats fram som en av de bästa bland de asiatiska länderna. Detta land har över 150 både offentlig och privat ägda universitet distribution på alla provinser i Kina. Den högre utbildningen är forskningsbaserade.

En masterexamen i företagsadministration (MBA) är en examen man kan ta när man studerar företagsverksamhet och relaterade ämnen vid en handelshögskola. Man går då igenom olika former av analys och strategi inom företagsdrift, marknadsföring, ekonomi och redovisning.