Keystone logo

MBA Program i Internationell marknadsföring i Italien för 2024

Filter

Filter

  • MBA
  • Italien
  • Studier i marknadsföring
Studiefält
    Arkitekturstudier (0)Biovetenskap (0)Designstudier (0)Energistudier (0)Företagsekonomi (0)Generella studier (0)Hotell och turism (0)Humaniorastudier (0)Hållbarhetsstudier (0)Ingenjörsstudier (0)
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Inga program uppfyller dina sökkriterier. Förfina dina filter.

Clear filters

MBA Program i Internationell marknadsföring

Internationell marknadsföring innebär att man använder marknadsföringsmetoder och principer på global nivå. Studenter på detta område har ofta möjlighet att studera ämnen som internationell marknadsföring, strategier, global ekonomi, statlig reglering, inriktning och resursfördelning.

Officiellt kallas Republiken Italien, landet som finns i södra Europa. Det officiella språket är italienska och den kulturella rika huvudstad är Rom. Många av världens 's äldsta universitet ligger i Italien, i synnerhet universitetet i Bologna (grundat 1088). Det finns tre Superior forskarskolor med "universitetsstatus ", tre institut med status Doctoral Colleges, vilket fungerar på avancerad och forskarnivå.

En masterexamen i företagsadministration (MBA) är en examen man kan ta när man studerar företagsverksamhet och relaterade ämnen vid en handelshögskola. Man går då igenom olika former av analys och strategi inom företagsdrift, marknadsföring, ekonomi och redovisning.