$close

Filter

Visa resultat

Jämför MBA-program Internationell marknadsföring i Mellanöstern 2022

En masterexamen i företagsadministration (MBA) är en examen man kan ta när man studerar företagsverksamhet och relaterade ämnen vid en handelshögskola. Man går då igenom olika former av analys och strategi inom företagsdrift, marknadsföring, ekonomi och redovisning. I internationella marknadsföring kurser och program, individer lär om hur marknadsföring principer tillämpas i flera l… Läs mer

En masterexamen i företagsadministration (MBA) är en examen man kan ta när man studerar företagsverksamhet och relaterade ämnen vid en handelshögskola. Man går då igenom olika former av analys och strategi inom företagsdrift, marknadsföring, ekonomi och redovisning.

I internationella marknadsföring kurser och program, individer lär om hur marknadsföring principer tillämpas i flera länder. Ämnen kan omfatta utvecklingsstrategi, identifiering marknaden, bra och tjänster marknadsföring och olika marknadsförings miljöer.

Mellanöstern har ett unikt skiftande befolkning fylld med en myriad av politiska, kulturella och religiösa identiteter. I denna inställning har eleverna möjlighet att lära sig i första hand om historiska kulturer och imperier baserade i regionen.

Se alla MBA-program Internationell marknadsföring i Mellanöstern 2022

Läs mindre
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Populärt Senaste Titel
  • Populärt
  • Senaste
  • Titel
International Study Experts
Dubai, Förenade arabemiraten

Innehavaren koncentrationen kommer att ge dig de avancerad nivå kunskaper som krävs för att effektivt planera, utveckla och genomföra strategiska tekniker för marknadsföring. ... +

Innehavaren koncentrationen kommer att ge dig de avancerad nivå kunskaper som krävs för att effektivt planera, utveckla och genomföra strategiska tekniker för marknadsföring. Programmet undersöker hur företagen tillgång till marknaden och tillämpa marknadsföring processer och metoder för att uppnå konkurrensfördelar. Kommissionen anser frågor som konsumentbeteende, marknadssegmentering och konsumenternas lojalitet, och undervisar teorin och ... -
MBA
Heltid
Engelska
Campusstudier