MBASTUDIES.SE

Jämför 5 {mbastudies-part-time:plural} i Studier i marknadsföring

En MBA, eller Master of Business Administration, är en avancerad grad som vanligtvis fokuserar på företagsledning. Deltidsversionen av denna examen är bara ett sätt att studera när du arbetar eller tar hand om en familj.

Mer specifikt, vad är en deltid MBA i marknadsföring? Marknadsföring fokuserar på hur man säljer varor och tjänster till konsumenter, och det finns ofta många delfält du kan välja mellan. Dessa inkluderar lyx, internationell, muntlig och viral marknadsföring. Inom en marknadsföring kan du förvänta dig att studera mikroekonomiska principer och makroekonomi, teoretisk marknadsföring och miljöanalys. Vissa förutsättningar inkluderar företagserfarenhet och förståelse för grundläggande marknadsföringsteknik.

Tre färdigheter du kan lära dig i detta examensprogram inkluderar kreativitet, allmänhetens talande och kommunikation. Kreativitet kan hjälpa till med dagliga problemlösande uppgifter, medan kommunikation och public speaking kan hjälpa dig att trivas i sociala inställningar.

Du kommer sannolikt att behöva göra en budget innan du börjar MBA för att försäkra dig om att du inte hamnar i medelprogrammet. När du begränsar dina val av skolan, kontakta huvudkontoret för att ta reda på kostnader, till exempel registrering och andra avgifter, som varierar från skol till skolan.

En MBA kan kvalificera dig för en mängd olika positioner inom företag, industri, utbildning och filantropi. För ett fokus i konstnärligt marknadsföringsmedia kan du ansöka om en position som reklamekonst direktör. Om du fokuserar mer på att få ordet ut via moderna medel, är det några jobbtitlar att leta efter, inklusive social media manager och PR. Andra jobbtitel du kan söka efter är evenemangschef, marknadsundersökare, medieplanerare och webbinnehållshanterare.

Marknadsföring kan vara användbar över hela världen, så du kan hitta skolor med en MBA i detta ämne, nästan var som helst. Sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.

 

5 Resultat i Studier i marknadsföring Filter

MBA with Marketing Concentration

DeSales University
Campusstudier Internet Deltid 2 år September 2019 Amerikas förenta stater Center Valley Rumänien Bucharest Allentown + 4 fler

Master of Business Administration med tonvikt i marknadsföring

Grand Canyon University
Campusstudier Internet Deltid September 2019 Amerikas förenta stater Phoenix Albuquerque Sun City Scottsdale + 3 fler

Få kompetensen att konkurrera om högkvalitativa företags positioner inom branding och reklam med Grand Canyon University MBA med fokus på marknadsföring.

MBA i lyxmarknadsföring

EIML Paris Ecole Internationale de Marketing du Luxe
Campusstudier Deltid 15 månader September 2019 Frankrike Paris

EIML Paris MBA i Luxury Marketing är avsedd för studenter och yrkesverksamma som vill jobba på en karriär inom lyxsektorn. Denna utbildning gör det möjligt för elever att förvärva de färdigheter som behövs för förvaltning inom lyxsektorn, samtidigt som man behärskar de tekniska, konstnärliga och kulturella aspekterna. Den specialiserade MBA i lyxmarknadsföring möjliggör för studenter att få en examen certifierad och erkänd av den franska staten (Etat Nivå 1 BAC 5), utfärdat under ledning av IPE Management School.

MBA i internationell marknadsföring

Horizons University
Campusstudier Internet Deltid 2 år September 2019 Frankrike Paris + 1 fler

Detta program behandlar gränssnittet för marknadsföring logistik och kulturella fenomen som de existerar i en modern global miljö.

Professionell MBA-marknadsföring

WU Executive Academy - Vienna University of Economics and Business
Kombinerat online och på campus Deltid 18 månader Oktober 2019 Österrike Launceston

Företag som gör skillnad på sina marknader har lyckats med att effektivt låta marknadsföring och försäljning gå samman för att tjäna sina kunder och glädja dem. Vårt spännande program gör det möjligt för deltagarna att öka sina kunskaper och färdigheter för att behärska marknadsföringsutmaningar och att skörda fördelarna genom försäljningsförmåga. Den professionella MBA-marknadsföring