MBASTUDIES.SE

{mbastudies-part-time:plural} i Marknadsföring

jämför 4 {mbastudies-part-time:plural} i Marknadsföring

En deltid Master of Business Administration är en grad som ofta eftersträvas av studenter som vill fortsätta sin karriär med avancerad utbildning. Ett deltidsprogram är användbart för dem som behöver slutföra examen i en långsammare takt samtidigt som man hanterar andra ansvarsområden.

Vad är en deltid MBA i marknadsföring? En MBA kan bedrivas i ett antal specialiteter och bedrivas i många olika former. En MBA som specialiserat sig på marknadsföring är ett program som fokuserar på branding, reklam och konsumentrelationer. Med tanke på dagens marknadsplats kan betoning läggas på marknadsföring på nätet och användningen av sociala nätverk i försäljning, kampanjer och kundförvärv. Förutom e-marknadsföring kan kurser omfatta klasser som köparbeteende, internationell marknadsföring eller konsumentforskning.

Många människor driver en deltid MBA i marknadsföring på grund av dess fördelar för karriärtillväxt. Studenter kan förvänta sig att lära sig färdigheter som ledning, marknadsanalys och konsumentrelationer. Dessa kan vara till hjälp både i arbetskraften och i den verkliga världen.

Kostnaden för en MBA i marknadsföring varierar kraftigt mellan olika institutioner. De flesta deltidsprogrammen tar två till fyra år att slutföra. Studenter rekommenderas att göra grundlig forskning innan de väljer ett program.

En MBA i marknadsföring demonstrerar en persons kompetens på ledningsnivå. Denna grad har också fördelen av att vara värdefull i de flesta branscher. Kandidater med en MBA i marknadsföring befinner sig ofta kvalificerade för positioner som marknadschef, försäljningschef eller PR-specialist. Nonprofits, myndigheter och kommersiella företag alla anställer marknadsföring proffs för att hjälpa till med deras organisatoriska mål.

Deltid Master of Business Administration i marknadsföring grader erbjuds online och som traditionella grader vid en mängd olika institutioner rikstäckande. Online-alternativ kan vara särskilt användbara för studenter som behöver fortsätta på deltid. För att komma igång, leta efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.

4 Results in Marknadsföring

MBA with Marketing Concentration

DeSales University
Campusstudier Online Deltid 2 år September 2019 Amerikas förenta stater Center Valley Rumänien Bucharest Allentown + 4 fler

MBA i lyxmarknadsföring

EIML Paris Ecole Internationale de Marketing du Luxe
Campusstudier Deltid 15 månader September 2019 Frankrike Paris

<span translate="no">EIML</span> Paris MBA i Luxury Marketing är avsedd för studenter och yrkesverksamma som vill jobba på en karriär inom lyxsektorn. Denna utbildning gör det möjligt för elever att förvärva de färdigheter som behövs för förvaltning inom lyxsektorn, samtidigt som man behärskar de tekniska, konstnärliga och kulturella aspekterna. Den specialiserade MBA i lyxmarknadsföring möjliggör för studenter att få en examen certifierad och erkänd av den franska staten (Etat Nivå 1 BAC 5), utfärdat under ledning av IPE Management School.


Master of Business Administration med tonvikt i marknadsföring

Grand Canyon University
Campusstudier Online Deltid September 2019 Amerikas förenta stater Phoenix Albuquerque Sun City Scottsdale + 3 fler

Få kompetensen att konkurrera om högkvalitativa företags positioner inom branding och reklam med Grand Canyon University MBA med fokus på marknadsföring.


Professionell MBA-marknadsföring

WU Executive Academy - Vienna University of Economics and Business
Online och Campus-kombinerat Deltid 18 månader October 2019 Österrike Launceston

Företag som gör skillnad på sina marknader har lyckats med att effektivt låta marknadsföring och försäljning gå samman för att tjäna sina kunder och glädja dem. Vårt spännande program gör det möjligt för deltagarna att öka sina kunskaper och färdigheter för att behärska marknadsföringsutmaningar och att skörda fördelarna genom försäljningsförmåga. Den professionella MBA-marknadsföring