MBA med en koncentration i marknadsföring
University of New York in Prague (UNYP)
Nyckelinformation
Campus läge
Prague, Tjeckien
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
19 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
En UNYP MBA med fokus på marknadsföring hjälper dig att rikta din karriär mot rätt publik
MBA med en koncentration i marknadsföring förbereder studenter för de komplexa utmaningar som företag står inför i en mycket konkurrenskraftig miljö. Marknadsföring och marknadskommunikation har blivit nyckelfaktorer för att få och bibehålla marknadsandelar och företagens positionering. Det här alternativet är idealiskt för att sköta studenter för en senior marknadsföringsroll. Specialämnen bygger på kärnämnen för att ge omfattande marknadsföringskunskaper.
Specialiserade marknadsföringskurser:
- Marknadsundersökning
- Konsumentbeteende och neuromarknadsföring
- Strategisk Marknadsföring
- Brand Management
UNYP Selfie" src="https://keystoneacademic-res.cloudinary.com/image/upload/q_auto,f_auto,w_743,c_limit/element/29/29364_UNYP_Selfie_square.jpg" alt="UNYP Selfie" />
10 skäl att anmäla sig till UNYP MBA-programmet
- Förbättra dina globala sysselsättningsutsikter
- Öka din vinstpotential
- Förklara dina ledarskapsförmågor
- Lär dig i en lokal och internationell miljö
- Skärpa dina beslutsförmågor
- Engagera sig i inlärningsstrategier inklusive virtuella affärssimuleringar, gästtalare, workshops, fallstudier och kollegalärande
- Förstå nya frågor inom företag och ledning för att bättre lyckas i en konkurrenskraftig internationell miljö
- Öva dina färdigheter genom exponering för tillämpad problemlösning, rollspel och erfarenhetsinlärningssituationer
- Tillämpa dina nya färdigheter på jobbet nästa dag
- Delta i det enda tjeckiska MBA-programmet som har en tredubbla ackreditering från CR (ČAMBAS), Storbritannien, (BAC) och USA (IACBE)
Antagningar
Läroplan
Specialiserade marknadsföringskurser:
- Marknadsundersökning
- Konsumentbeteende & Neuromarketing
- Strategisk marknadsföringsledning
- Brand Management