MBA i sportmarknadsföring
SMS - Sports Management School
Nyckelinformation
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Franska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 19 400 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* 1: a år: 9700 €; 2: a år: 9700 €
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Den 2: a årliga MBA i sportmarknadsföring är för framtida experter i marknadsföringsvärlden. Efter MBA: s 1: a året i idrottsledning, som är en gemensam kärna, fokuserad på sportverksamhetens kompetens, syftar MBA 2 inom sportmarknadsföring till professionell integration. Det ger de färdigheter som krävs för att träna i universum av detta alternativ och att få förståelse och problem med sportmarknadsföring. Nästa skolår kommer att vara i oktober.
2: a årets MBA inom sportmarknadsföring har många fördelar:
- Grundläggande kurser som adresserar alla viktiga punkter i marknadsföring
- Specifika kurser att vara i framkant av marknadsföring
- Konstruktion av ett professionellt projekt
- Professionellt minne till stöd för byggandet av det professionella projektet
- Öppnande till världens marknadsföring
Programresultat
Genom detta program kommer du att kunna förvärva följande färdigheter:
- Bli en expert inom marknadsföringsbranschen som helhet
- En allmän kunskap om marknadsföringsvärlden
- Behärskar verktyg och strategier
- En behärskning av strategiska och operativa kommunikationstekniker med behärskning av DTP-verktyg
- Erfarna affärskunskaper
- Ledarförmåga (ekonomi, redovisning, budget) samt behärskning av kontorsautomationsverktyg
- En förmåga att leda ett projekt eller en grupp (projektledning och HR-ledning)
- Förmåga att organisera och planera ett marknadsföringsprojekt
- Starta ett företag
- Har kunskaper i professionell engelska
- Ökad självmedvetenhet och professionell profil
- Uppfyllelsen av hans professionella och personliga projekt
Karriärmöjligheter
- Marknadschef, produktchef, nätverksansvarig
- Butikschef
- Idrottsförbund och klubbar
- Annonsörer och företagsmarknadsavdelningar
- Företag som anordnar sportevenemang
- Teknisk chef, logistikchef, projektledare, scenledare, kommunikationsansvarig, mediakoordinator, gästfrihet, sponsring, förvaltning av VIP-områden
- Marknadsföring och kommunikation konsultföretag genom sport
- lokala och regionala myndigheter
- Fitness, välbefinnande och sport rekreation
Läroplan
Medelkunskap
- Marknadsföringsaktörer och deras särdrag
- E-affärsstrategi
- Sportmarknadsföring
- Medel för aktivering
* Icke-uttömmande lista
Kommunikation - Evenemang
Exploatering och aktivering av media kring ett sportevenemang
Digital optimering av sportevenemang och strukturer
* Icke-uttömmande lista
Professionella verktyg - Kompletterande aktiviteter
Professionella verktyg
- Reflekterande och professionellt förhållningssätt till sitt projekt
- Bygg din image genom sociala nätverk
- DTP-verktyg
- Offentligt talande
- Professionellt examensarbete kring en marknadsföringsfråga
Kompletterande aktiviteter
- Resa för att upptäcka sporten igår och idag
- Sportföretagskonferenser med erkända experter inom sportens värld på olika teman. (PR, community management, anordnande av evenemang, volontärarbete inom sport)
- Affärsfokus (Intervention av en verkställande direktör, chef, marknads-/kommunikationsdirektör för en federation, en klubb, ett varumärke)