Read the Official Description

Marknadsföring är en central funktion i alla framgångsrika moderna organisationer, oavsett om de är företag, små och medelstora företag, välgörenhetsorganisationer och även i vissa statliga institutioner. Betydelsen av marknadsföring i dagens samhälle kan inte överdrivas. Eftersom tekniska framsteg har gjort det lättare för företagen att hitta kunder och marknader i olika delar av världen, har marknadsföring blivit en komplex aktivitet som överstiger 4P: erna. framgångsrik marknadsföring är nyckeln till många organisationers överlevnad.

Karriärmöjligheter i marknadsföring kan också vara mycket olika. Om du väljer att göra språnget och specialisera dina kunskaper inom detta område, kan du arbeta för företag som bedriver marknadsaktiviteter som varumärkeshantering, strategisk ledning eller ny produktutveckling. Du kan också arbeta för organisationer som tillhandahåller marknadsföringstjänster som marknadsföring, reklam, PR, eller konsultation.

Detta examen ger möjlighet att få en dubbel masterexamen med sex partner universitet (se hela listan nedan).

Målet med detta program är att förbereda studenter för ledande marknadsföringspositioner i olika organisationer genom att utveckla sina kunskaper och kunskaper i marknadsföring samtidigt som de överför etiska affärsvärden. Detta program, helt undervisat på engelska, kommer att avslöja eleverna till kunskap om marknadsföringskoncept och teorier och lär dem också hur man tillämpar dessa marknadsföringskoncept och teorier i olika organisatoriska och industriella sammanhang. Detta program ger en optimal kombination av kurser i marknadsföringsteori, såsom konsumentbeteende, produkthantering och design, servicemarknadsföring, internationell marknadsföring med mera, tillsammans med mer kvalitativa kurser som marknadsundersökning, marknadsföringsmetoder och prishantering.

Eleverna måste delta i en marknadsföringsimulering där deras teoretiska kunskaper testas, eftersom de antar rollen som marknadschef i ett virtuellt företag. Deltagare i detta program inkluderar John D. Branch (University of Michigan, USA), Paul R. Murphy (John Carroll University, USA), Daniel Butler (Auburn University, USA), Patricia Loubeau (Iona College, USA) , Thomas Baker (Clemson University, USA), Carlos Rodriguez (Delaware State University, USA), Tracy Tuten (East Carolina University, USA), Dominik Mahr (Maastricht University, Nederländerna) och andra.

Detta program varar i två terminer och kulminerar med skapandet av en doktorsavhandling.

Programmets längd: 2 terminer, 60 hp.

Inskrivningsintag: september och mars

Kursstrukturen: Kurserna hålls på cyklar och på eftermiddagen efter 17.00.

Förkunskapskrav: Sökande måste ha ett slutfört fyraårigt yrkes- eller grundutbildningsprogram, förvärvat 240 högskolepoäng . Kandidater som har genomfört ett fyraårigt "icke-ekonomi" -program kan emellertid också ansöka under förutsättning att man tar pre-termin med följande kurser: Grunderna i ekonomi, Grunderna i marknadsföring, Grunderna i företagsekonomi, Grunderna i förvaltning, Grunderna av bokföring.

Anmälan till MBA-programmet utvärderas enligt följande vågor:

  • Anmälan till MBA-programmet utvärderas enligt följande vågor:
  • Akademisk framgång i grundutbildningen och examensprogrammet - 30%
  • Intervju med en kandidat - 30%
  • 2 rekommendationer om akademisk eller yrkeskvalifikationer - 25%
  • Motivationsbrev - 15%

Detta examen erbjuder möjligheten att få en dubbel masterexamen med följande partneruniversiteter:

  • IIBN Business School, Internationellt Institut för Näringslivsnätverk, Studiekonsortium i Sankt Petersburg, Ryssland (grader erbjuds som del av dubbel examen med ZSEM : MBA i finansiell och bankhantering, MBA i strategisk förvaltning, MBA i offentlig förvaltning, MBA i olja och gas Management, MBA I Tourism Management)
  • Fu Jen Katolska Universitetet, Högskolan i Management, New Taipei City, TAIWAN (grader erbjuds som en del av dubbelt examen med ZSEM : MS-program i Management, MS-programmet i marknadsföring, MS-programmet i Human Resources Management, MS-programmet i kvantitativ finans, MS-programmet i ekonomi och redovisning)
  • Nagoya handelshögskolan
  • Tilburg University Strategic Management, Tilburg, NEDERLÄNDERNA (examen uppnådd som en del av dubbel examen med ZSEM : Civilingenjör i Strategisk Förvaltning)
  • East China University of Science and Technology, Shanghai Shi, KINA (examen uppnådd som en del av dubbel examen med ZSEM : Master of International Business)
  • KEDGE Business School i Boudreaux, Frankrike (erbjuds som del av dubbel examen med ZSEM : Inköp
Program taught in:
Engelska
Last updated February 14, 2018
Denna kurs är
Startdatum
Mar. 2019
Sept. 2019
Duration
2 terminer
Full-time
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Okt. 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Mar. 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Mar. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum

Okt. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum