Read the Official Description

Marknadsföring är en central funktion i alla framgångsrika moderna organisationer, oavsett om de är företag, små och medelstora företag, välgörenhetsorganisationer och även i vissa statliga institutioner. Betydelsen av marknadsföring i dagens samhälle kan inte överdrivas. Eftersom tekniska framsteg har gjort det lättare för företagen att hitta kunder och marknader i olika delar av världen, har marknadsföring blivit en komplex aktivitet som överstiger 4P: erna. framgångsrik marknadsföring är nyckeln till många organisationers överlevnad.

Karriärmöjligheter i marknadsföring kan också vara mycket olika. Om du väljer att göra språnget och specialisera dina kunskaper inom detta område, kan du arbeta för företag som bedriver marknadsaktiviteter som varumärkeshantering, strategisk ledning eller ny produktutveckling. Du kan också arbeta för organisationer som tillhandahåller marknadsföringstjänster som marknadsföring, reklam, PR, eller konsultation.

Målet med detta program är att förbereda studenter för ledande marknadsföringspositioner i olika organisationer genom att utveckla sina kunskaper och kunskaper i marknadsföring samtidigt som de överför etiska affärsvärden. Detta program kommer att avslöja eleverna till kunskap om marknadsföringskoncept och teorier, och lär dem också hur man tillämpar dessa marknadsföringskoncept och teorier i olika organisatoriska och industriella sammanhang. Detta program ger en optimal kombination av kurser i marknadsföringsteori, såsom konsumentbeteende, produktledning och design, servicemarknadsföring, internationell marknadsföring med mera, tillsammans med mer kvalitativa kurser som marknadsundersökning, marknadsföringsmetoder och prishantering.

Eleverna måste delta i en marknadsföringsimulering där deras teoretiska kunskaper testas, eftersom de antar rollen som marknadschef i ett virtuellt företag. Deltagare i detta program inkluderar John D. Branch (University of Michigan, USA), Paul R. Murphy (John Carroll University, USA), Daniel Butler (Auburn University, USA), Patricia Loubeau (Iona College, USA) , Thomas Baker (Clemson University, USA), Carlos Rodriguez (Delaware State University, USA), Tracy Tuten (East Carolina University, USA), Dominik Mahr (Maastricht University, Nederländerna) och andra.

Curriculum

Första terminen

KURSER

Andra semester

KURSER

* ZSEM förbehåller sig rätten att ändra kurserna och fakulteten

Inskrivningsdokument

För icke-kroatiska medborgare

  • Diplom (översatt och certifierat på engelska eller kroatiska)
  • Betygsskript (översatt och certifierat på engelska eller kroatiska)
  • Passkopia
  • Två rekommendationer (akademiska eller professionella); Om kandidaterna GPA är lägre än 3,5, krävs en tredje rekommendation
  • Motiverande brev
  • CV
  • Två fotografier, 4x6cm
  • Dokument som visar att du har stöd för studien på ZSEM (oftast "kontoutdrag")
  • Bevis på ansökningsavgift (150 euro)
  • Födelseattest (översatt och certifierat på engelska eller kroatiska)

För kroatiska medborgare

  • Diplom (original på engelska / kroatiska, eller översatt och certifierad kopia på engelska / kroatiska)
  • Betygsskription (original på engelska / kroatiska, eller översatt och certifierad kopia på engelska / kroatiska)
  • Bevis på medborgarskap (original Domovnica)
  • Födelseattest (original Rodni lista)
  • Två rekommendationer (akademiska eller professionella);

Om kandidaterna GPA är lägre än 3,5, krävs en tredje rekommendation

  • Motiverande brev
  • CV
  • Två fotografier, 4x6cm
  • Bevis på ansökningsavgift (150 Kn)

Avgifter för studieavgift

Studenter får få nedsatt studieavgift i följande fall:

  • Betalning i enavgift till ZSEM eller betalning av studielån: 5%: 5%
  • GPA i det avslutade grundutbildningen och examensprogrammet 3,5 - 3,99: 5%
  • GPA i det avslutade grundutbildningen och examensprogrammet 4,00 - 4,49: 10%
  • GPA i det avslutade grundutbildningen och examensprogrammet 4,50 - 5: 15%
  • Medborgare i Kroatien och Europeiska unionen (utan dubbelt medborgarskap): 5%
  • Kandidater med minst 5 års yrkeserfarenhet: 5% (bevisas med officiellt certifikat).
  • ZSEM alumni: 5%

En elev kan kvalificera sig för mer än en kursavgift, i vilket fall de stackar.

Program taught in:
Engelska

See 4 more programs offered by Zagreb School of Economics and Management »

Last updated March 16, 2019
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2, 2019
Duration
1 år
Heltid
Pris
10,400 EUR
Deadline
Maj 1, 2019
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2, 2019
Slutdatum
Juli 31, 2020
Application deadline
Maj 1, 2019

Sept. 2, 2019

Location
Application deadline
Maj 1, 2019
Slutdatum
Juli 31, 2020