MBA i lyxmarknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

Specialiserad MBA i lyxmarknadsföring

EIML Paris MBA i Luxury Marketing är avsedd för studenter och yrkesverksamma som vill jobba på en karriär inom lyxsektorn. Denna utbildning gör det möjligt för elever att förvärva de färdigheter som behövs för förvaltning inom lyxsektorn, samtidigt som man behärskar de tekniska, konstnärliga och kulturella aspekterna.

Den specialiserade MBA i lyxmarknadsföring möjliggör för studenter att få en examen certifierad och erkänd av den franska staten (Etat Nivå 1 BAC 5), utfärdat under ledning av IPE Management School.

mba

ORGANISATION

EIML Paris Specialiserade MBA i Luxury Marketing äger rum under en period på 15 månader (november N till februari N 1).

Studiens rytm är kurser varje fredag ​​och en av ut två lördagar. Klasserna är avstängd i augusti och under skollov.

EIML Paris Specialiserad MBA I Luxury Marketing är indelad i tre terminer, var och en består av ett eller flera huvudmål:

Mål för 1: a termin: Grundläggande förvaltningen
Under den första terminen har studenterna möjlighet att välja mellan en fransk läroplan och en engelsk läroplan.

  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Globalisering och lyxvarumärken
  • Lyx och mode Konsumentbeteende
  • Finanshantering
  • Organisatoriskt beteende
  • Personalförvaltning
  • Interkulturell förvaltning
  • Introduktion till den franska civilisationen

c

Mål för 2: a halvåret: Förvaltningsteknik och marknadsföring av lyx
Under 2: e terminen ges kurser endast på engelska.

  • Lyx Märkeshantering
  • Marknadsundersökningar och paneler i lyx
  • Konsthistoria
  • Lyxkoder
  • Lyxig kvalitetshantering
  • Licensiering i lyx
  • Sponsring
  • Produktledning och detaljhandel
  • Lyxdistribution
  • Lyxköpshantering
  • Skapande projekt: tekniska, kommersiella och juridiska frågor
  • Affärsplan för entreprenörer
  • Affärsrådgivare i lyx
  • Strategi och kommunikation i lyx
  • E-handel och sociala nätverk i lyx
  • Etik och hållbar utveckling i lyx

Mål för 3: e termin: Särskilda aspekter av fem stora sektorer av lyx
Slutligen, under den tredje terminen, helt undervisad på engelska, studerar studenterna de stora lyxsektorerna genom specialkurser och branschstudier.

  • Modetillverkningen (branschstudie, kunskap om färger, tyger, material)
  • Skönhetsindustrin (fallstudie sektoriell kunskap om kosmetika, parfymer)
  • Smyckenindustrin (fallstudie segment, produktkunskap och geologi)
  • Turism och gästfrihet industrier (sektor fallstudie, besök på palats, lyx resa)
  • Den gastronomiska och enologiska industrin (sektorsstudie, besök på vingårdar och verkstäder)

grad

Gradering

  • Grad certifierad och erkänd av den franska staten (Etat Nivå 1 BAC 5), utfärdat under ledning av IPE Management School.
  • MBA specialiserad på lyxmarknadsföring
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

EIML Paris Ecole Internationale de Marketing du Luxe is the unique school of its own in France that offers a five-year higher education program from Bachelor to Master’s levels. Created in collaborati ... Läs mer

EIML Paris Ecole Internationale de Marketing du Luxe is the unique school of its own in France that offers a five-year higher education program from Bachelor to Master’s levels. Created in collaboration with the major economic players in the luxury sector, the program provided at EIML Paris trains managers to be and is particularly suited to those seeking a career with high responsibilities in various sectors. Läs mindre