MBA i internationell marknadsföring
EU Business School Switzerland
Nyckelinformation
Campus läge
Geneva, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
CHF 39 750 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Introduktion
Marknadsföring av produkter och tjänster är en viktig aspekt av alla företag. Effektiv leverans av ett företags erbjudanden är nyckeln till framgång i dagens ständigt utvecklade och mångsidiga affärsvärld. Detta program ger ramarna för att förstå marknader, konkurrenter, produktportföljer och konsumentbeteende ur ett internationellt perspektiv. Studenterna lär sig om den senaste utvecklingen inom digital marknadsföringsstrategier, reklam och media och förbereder dem för en karriär inom internationell marknadsföring.
Lära av ledare
Evenemang som introducerar EU-studenter till globalt framgångsrika ledare är en grundläggande aspekt av vårt tillvägagångssätt för att tillhandahålla den affärsutbildning som kommer att kickstarta din karriär.
Frälsaren från den schweiziska klocktillverkningsindustrin Jean-Claude Biver, LVMH Group, Zenith och Hublot, har gett en frisk fläkt till vart och ett av de varumärken han har lett. Han förklarade för EU-studenter hur man uppnår det kreativa perspektivet och entreprenörstänkandet som är grundläggande för att grunda och leda ett framgångsrikt företag.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Flera stipendiealternativ finns tillgängliga. Se institutets hemsida för mer information.
Läroplan
- Varaktighet: Tre terminer/ett år (heltid) eller sex terminer/två år (deltid)
- Antal poäng: 90 ECTS
- Startdatum: oktober, januari och mars
- Språk: engelska
- Terminsavgift: 12 600 CHF
- Entré: Året runt
Examentilldelad
- En statligt erkänd universitets MBA-examen ackrediterad av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), Spanien, (título propio) .
- En MBA-examen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.
Programresultat
Studiepoäng: 90 hp
Examentilldelad
- En universitets MBA-examen tilldelad av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), (título propio), ett statligt erkänt universitet i Spanien.
- En MBA-examen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.
Lärandemål
Utexaminerade lämnar detta program med alla verktyg de behöver för att vara effektiva spelare inom internationell marknadsföring. Eleverna kommer också:
- Utforska hur företag får ut det mesta av sina investeringar; från att hantera data till kommunikation.
- Tillämpa nyckelprinciper som förbättrar kommunikation och effektivitet.
- Analysera HR-ledningens funktioner och utforska dess strategiska betydelse.
- Analysera och skapa alternativa investeringsprojekt.