MBA i digital verksamhet
EU Business School Switzerland
Nyckelinformation
Campus läge
Geneva, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
CHF 39 750 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Introduktion
Framgången för ett företag idag beror på dess onlinenärvaro. Följaktligen är digitala affärer en av de snabbast växande och mest efterfrågade moderna industrierna. Det digitala affärsprogrammet förbereder dig för att trivas i ett online-företagssammanhang och undersöker ett brett spektrum av ämnen från onlinearkitektur till användbarhet, samtidigt som det täcker många av de relevanta problem som chefer möter i internetbaserade miljöer. Eleverna kommer att vara väl rustade för att starta ett eget onlineföretag, gå med i ett befintligt företag eller uppfinna nya sätt att göra affärer online.
Lära av ledare
Evenemang som introducerar EU-studenter till globalt framgångsrika ledare är en grundläggande aspekt av vårt tillvägagångssätt för att tillhandahålla den affärsutbildning som kommer att kickstarta din karriär.
Kris Naudts, VD för Culture Trip, och Stijn Christiaens, medgrundare av Collibra, pratade med EU-studenter om deras resor med att bygga globalt framgångsrika digitala företag, vara agila och tänja på gränserna för befintliga affärsmodeller.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Flera stipendiealternativ finns tillgängliga. Se institutets hemsida för mer information.
Läroplan
- Varaktighet: Tre terminer/ett år (heltid) eller sex terminer/två år (deltid)
- Antal poäng: 90 ECTS
- Startdatum: oktober, januari och mars
- Språk: engelska
- Terminsavgift: 12 600 CHF
- Entré: Året runt
Examentilldelad
- En statligt erkänd universitets MBA-examen ackrediterad av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), Spanien, (título propio) .
- En MBA-examen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.
Programresultat
Studiepoäng: 90 hp
Examentilldelad
- En universitets MBA-examen tilldelad av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), (título propio), ett statligt erkänt universitet i Spanien.
- En MBA-examen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.
Lärandemål
Ledarskapsförmågan som lärs ut i den digitala verksamheten är tillämplig både för dem som vill starta egna digitala företag och de som fortsätter att arbeta för en etablerad verksamhet. Eleverna kommer också:
- Fokusera på väsentliga marknadsförings- och varumärkesfrågor, såsom banner- och sökmotoroptimering.
- Upptäck hur du effektivt bygger och underhåller ett företags digitala företag.
- Forma ett praktiskt förhållningssätt till verkliga fallstudier och exempel.
- Lär dig från konsumentens synvinkel.