MBA i digital marknadsföring

University of South Florida

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

MBA i digital marknadsföring

University of South Florida

MBA vid University of South Florida

US News and World Report rankades USF: s MBA nr 53 bland offentliga universitet och nr 92 i hela landet. Vårt program hjälper eleverna att utveckla analytiska färdigheter och kreativa förmågor och främjar samarbete med erfarna och olika klasskamrater. I USF: s MBA lär du dig från världsklass fakultet, gästtalare och industriledare.

KRAFT AV ANALYTIK, KÖRADE MED KREATIVITET

Uttrycket "dataanalys" kan verka numeriskt och kallt på dess yta, men det kan ta många mänskliga former i affärer: En chef pågår en reality-tv-show för att ta reda på vad hennes anställda verkligen tycker om företag. Ett sportlag som bestämmer hur mycket fansen är villig att betala för biljetter. FedEx beslutar att leverera på mors dag så mammor kan få blommor, men inte på de flesta söndagar. Företag har berg av data som kan berätta för dem vad som händer nu och att göra utbildade gissningar om vad som kan hända imorgon - men den här informationen är bara användbar när den kan förstås. Inte alla kan se på dessa data och koppla samman resultaträkningen.

Även om kreativitet anses vara en medfödd färdighet, har forskning visat att kreativitet kan och bör odlas i klassrummet. Medan kreativitet överstiger traditionella idéer för att skapa nya former, metoder och tolkningar, används analyser för att beskriva, förutsäga och förbättra företagets prestanda. Dessa två kompetenser ger våra elever en konkurrensfördel.

KEY ELEMENTS OF USF'S MBA

  • Individualiserade studieområden
  • Utökad ledarskapsutveckling och engagerande erfarenhetslärande
  • Nätverksmöjligheter och arbetsgivarinformationssessioner
  • mentorskap
  • Fall tävlingar
  • Karriär Mässor
  • Career Advancement Assistance
  • Omfattar en global strategi

Digital marknadsföring

Detta studieområde gör att eleverna kan komma in på detta spännande och snabbt utvecklande område. Eleverna kommer att lära sig hur man skapar en digital marknadsplan som innehåller sociala medier, sökmotoroptimering som betalas eller organiskt, samt samordnar en kampanj som innehåller traditionellt media. Studenterna ska välja 3 kurser från denna lista:

  • MAR 6936 Särskilda ämnen: Digital marknadsföring
  • MAR 6936 Särskilda ämnen: Konsumentbeteende Theory
  • MAR 6936 Särskilda ämnen: Marketing Analytics
  • MAR 6336 Reklamhantering
  • ISM 6136 Data Mining
  • ISM 6217 Databasadministration
  • MMC 6415 Strategisk kommunikationsmedia
  • Andra valfria ämnen som godkänts av MBA Advisor
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad September 25, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
18 - 36 månader
Deltid
Heltid
Price
Pris
- Florida Bosatt: $ 467.34 per kredittimme. Icke-resident: $ 913,08 per kredittimme.
Information
Deadline
Juni 1, 2019
Fall deadline for both International and Domestic students.
Locations
Amerikas förenta stater - Tampa, Florida
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Juni 1, 2019
Fall deadline for both International and Domestic students.
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Amerikas förenta stater - Tampa, Florida
Sista anmälningsdag Juni 1, 2019
Fall deadline for both International and Domestic students.
Slutdatum Kontakt Skolan