Read the Official Description

Ett program som förbereder eleverna för ledningsjobb genom fördjupad studie av produktion, logistik och kontroll, med inriktning på finansiella strategier och global ledning.

Omfattande utbildning inom marknadsföring och varumärkeshantering, med särskild tonvikt på sociala medier.

Ett särskilt fokus på detaljhandel, merchandising och online-försäljning.

Detta program förbereder eleverna de färdigheter som behövs för en framgångsrik lyxkarriär.

Detta nya program i Global Luxury Management har utvecklats för att ge en särskild styrka till 30-årsdagen av det första Sup de Luxe-programmet som skapades 1990.

Det var uppenbart att Sup de Luxe efter att ha varit pionjär inom Luxury Management och Marketing Training fick möjlighet att skapa detta nya program på heltid på engelska.

Jämfört med andra befintliga program har denna ambition att vara annorlunda:

  • 1) Det är inte ett "marknadsföring" -program, utan ett "globalt" lyxprogram, utbildar studenter i generell ledning och för alla aktiviteter som är nödvändiga för att lyckas inom detta område: affärspolitik, kontroll och finansiella frågor, men också logistik och Supply Chain, för att utbilda kandidater att på medellång och lång sikt bli generaldirektörer för lyxiga dotterbolag i stora strategiska länder.
  • 2) Det lägger tonvikten på skapandet av kreativitet och kreativt team , eftersom vi anser att detta är ett mycket viktigt inslag för att ett varumärke ska sticka ut och att erbjuda intressanta och enastående produkter, föremål eller tjänster.
  • 3) Det utvecklar speciella färdigheter inom sociala medier och digital marknadsföring .
  • 4) Det vill stå ut som den bästa tillgängliga träningen inom Luxury Retail och Luxury merchandising .

Bortsett från detta specifika innehåll stärks detta nya program inom Global Luxury Management genom sitt närvaro som ett Sup de Luxe-företag, en skola och en miljö som kan definieras av:

  • 1) Den största MBA-gruppen i lyxkandidatgruppen, eftersom den nu har en kropp på cirka 1700 alumni, de flesta arbetar för internationella lyxföretag.
  • 2) En särskild tonvikt på ett nära och produktivt förhållande med lyxindustrin i allmänhet och de största företagen i sektorn.

Med en klass begränsad till ett relativt litet antal studenter med internationell potential, förväntar sig detta nya program i Global Luxury Management att bli en källa till intressanta profiler för de lyxiga företagen.

De bör hitta akademiker redo att börja, till exempel i försäljning, detaljhandel eller digital marknadsföring jobb och utveckla en långsiktig karriär i deras företag. Det hoppas också att bli en korsning av internationell kunskap och interaktioner om lyxvärlden.

Programinnehåll

Alla undervisningsmetoder, inklusive proaktiva och internet-system, kommer att användas, men huvuddelen av kurserna kommer att baseras på affärsmetoden.

En djupgående analys av en verklig affärssituation (ett teamprojekt som presenteras för ett lyxföretag) avslutar programmet.

Fördjupad expertis inom företagsledning

  • Redovisningskontroll, rapportering och budgetering
  • Företagsekonomisk förvaltning
  • Global internationell strategi
  • Global affärspolitik

Lyxmarknadsförvaltning

  • Konsumentanalys och konsumentbeteende; marknadsundersökning
  • Produktpolitik och ledning
  • Brandhantering
  • Internationella distributionssystem
  • Kommunikation och reklam
  • Sociala nätverk och digital marknadsföring

Lyx detaljhandel och merchandising

  • Grundläggande detaljhandel ekonomi och förvaltning
  • Store plats och konceptutveckling
  • Merchandising och visuell merchandising

Förvaltning av skapandet

  • Konsthantering och särdrag
  • Designhantering och hantering av kreativt team
  • Introduktion till produktdesign och kommunikationsdesign

Lyxhantering

  • Organisatorisk utveckling
  • Talenthantering
  • Executive karriärer i lyx

Tillverkning, försörjningskedja och upphandling. logistik

  • Worldwide upphandlingskällor
  • Kvalitetshantering
  • Logistik, försörjningskedja och planeringsprocesser

Lyx juridiska frågor

  • Varumärkesregistrering och immateriell äganderätt. Kontraktsförhandlingar och uppföljning

Sektoranalys

  • Parfym och kosmetika
  • Smycken och klockor
  • Modehantering
  • Vin och sprit
  • Gästvänlighet skötsel
  • Utmaningarna på den kinesiska marknaden
  • Möjligheter på andra energimarknader
  • Platsen för andra BRICS-marknader

Arbetsbeskrivning

Detta program ger ett globalt och omfattande tillvägagångssätt för lyxsektorn.

Eleverna kommer att vara beredda att bli landschef eller marknadsutvecklingschefer samt stödchefer på nyckelområden.

Men de kommer att lära sig att ha flexibilitet att starta sin karriär inom försäljning, marknadsföring och merchandising jobb.

Deras stora kompetensområden kommer att vara:

  • Digital och en-till-en-marknadsföring
  • Returhandel, Merchandising och Visual Merchandising
  • Försäljningsverksamhet, och i synnerhet utveckling och förvaltning av internationella nätverk
  • Utveckling och tillämpad marknadsföring
  • Supply Chain och Logistics
  • Anskaffning
  • Global Management

De kommer att vara beredda på arbetstillfällen inom följande sektorer:

  • Mode och tillbehör
  • Smycken och klockor
  • Parfymer och kosmetika
  • Vin och sprit
  • Hotell- och gästhushållsledning
  • Turism och exklusiva resor
  • Andra sektorer där begreppet "Trading up" är en källa till utveckling och lönsamhet

När de examinerar från detta program kommer de att vara redo för en helt internationell karriär.

Ansökan

Sup de Luxe-programmet i Global Luxury Brand Management är utformat för:

  • Graduate studenter med examen från ett erkänt universitet med bra betyg och prestationer (kandidatexamen, master eller tekniska program),
  • Minst 3 år meningsfull affärserfarenhet (med undantag för ovanliga profiler),
  • Unga yrkesverksamma som hoppas kunna påskynda sin karriärväg.

Kandidaterna ska fylla i ansökningsblanketten och bifoga ett foto och ett CV.

En eller två rekommendationsbrev kan bifogas ansökningsfilen.

När filen är mottagen och vald kommer en juryn att granska det noggrant och intervjua utvalda kandidater under ansikte mot ansikte eller via en elektronisk länk.

Program taught in:
Engelska

See 1 more programs offered by Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE »

Last updated April 18, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
9 månader
Heltid
Pris
26,000 EUR
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum