Read the Official Description

IFA Paris MBA Certifierad av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)

  • Varaktighet: 15-månaders program på engelska
  • Campus: Paris
  • Nästa intag: september 2019
  • ECTS-poäng: 120
  • Ansökningsavgift: 150 euro
  • Undervisningsavgift: 14 800 €
  • Begränsad till: 25 studenter per klass


"Mode i sociala medier är mycket spännande"


Introduktion

Mode handlar lika mycket om historier, ord och bilder som det handlar om produkter, kläder och accessoarer. Det har blivit ett globalt kulturellt och socialt fenomen, och reklam, fotografi, tidningar och evenemang är huvuddelen av detta skifte. De senaste ändringarna i digitala kommunikationsverktyg och sociala medier har lett till att ord och bilder blir ännu mer avgörande för det, men har också gjort systemet alltmer komplext och svårt att kontrollera.

Vår Global Fashion Media MBA var speciellt utformad för att hantera dessa förändringar. Det riktar sig främst till studenter eller unga yrkesverksamma från ett brett utbud av bakgrunder som är intresserade av karriärer relaterade till visuella representationer och kommunikation, journalistik, reklam, fotografisk styling, konstnärlig riktning, e-handel, PR, fotografi och till och med digital teknik och social media management, antingen i modevärlden eller i den kreativa industrin som helhet.

Kursen har tre huvudmål: Förbättra våra elevernas mode-, visuella och mediekultur med moduler som "Fashion Photography History" som perspektiverar de historiska förändringarna i visuella representationer av mode och kopplar samman med andra kreativa fält, eller "Fashion 2.0 "som fokuserar på den senaste utvecklingen inom digital kommunikation.

Att hjälpa våra studenter att förstå de strategiska utmaningar som modeskap och varumärken står inför och rollen som kommunikationsverktyg i den. Moduler som "International Marketing Communication", "Branding" eller "Sensorial Marketing" formulerar kommunikationsverktyg med den globala förvaltningen av företag som har kreativa aktiviteter i centrum för sin verksamhet.

Låt eleverna använda de färdigheter de har förvärvat under de många workshops som drivs av proffs som vi erbjuder under hela året. Exempel på detta är att upprätthålla en blogg dedikerad till mode och kultur under hela programmet och producera en modemagasin i sin helhet, från funktion och artikelskrivning till fotografering och konstnärlig riktning.

Programmet slutar med vad vi kallar Capstone Project, individuell forskning och kreativt projekt. När man arbetar på Capstone, uppmanas varje elev att anpassa specifika ämnen i MBA Global Fashion Media enligt sina egna professionella projekt och intresseområden.

Att flytta från Paris till Shanghai campus gör det möjligt för eleverna att inte bara jämföra sektorsskillnaderna mellan mogna och tillväxtmarknader, men också för att bättre förstå vilken inverkan lokala kulturer kan ha på kommunikation och bildproduktion.

I båda städerna har eleverna möjlighet att delta i ett brett utbud av evenemang, att träffas med proffs, delta på modeshower, utställningar och professionella mässor för att ta företagsturer, så att de kan bygga ett eget professionellt nätverk. Karriär- och Alumni Center finns också där för att erbjuda vägledning till IFA Paris studenter och alumner och samlar ett stort nätverk av akademiker och alumner från över 50 olika nationaliteter.

Alla våra program är formulerade kring ECTS-ramen enligt Bolognakonventionen. Efter avslutad kurs får studenterna totalt 120 ECTS som lätt kan överföras om de väljer att studera vidare. Programmet fick också IDEL / IDEART ackreditering och är certifierad som en "International Master".


Antagning

Förkunskapskrav:

  • Företrädesvis 2 års yrkeserfarenhet (praktikplatser beaktas)
  • Kandidatexamen eller betydande yrkeserfarenhet inom relaterade områden
  • IELTS 6.5 eller TOEFL IBT 79 (eller ekvivalens) eller bevis på studier på engelska, för icke-inhemska engelska högtalare
  • Intervju (på campus eller Skype)
  • Online-test

Dokument att tillhandahålla:

  • Fyll i ansökningsformuläret online
  • Senaste transkriptet
  • Kopia av examensbevis eller likvärdighet
  • Personligt brev
  • CV / CV
  • Passfoto
  • Kopia av pass

Alla ansökningar kommer att granskas av programdirektören och akademisk chef för forskarutbildningen. Skulle sökande anses inte uppfylla minimikrav för tillträde vad gäller akademisk bakgrund, kommer de att bli uppmanade att anmäla sig till en stiftelseverkstad som hölls innan startdatumet för deras MBA-program.


Kursstruktur

Vår MBA Global Fashion Media kurs omfattar ett brett utbud av moduler grupperade i fem huvudmodul grupperingar:

  • Marknadsföring och ledning: Denna gruppering omfattar en serie moduler som planeras successivt utifrån strukturen i en marknadsplan. Den övergripande kunskapskunskap som eleverna förvärvat kommer att förbereda dem för att:
    • analysera komplexa marknadsföringsutmaningar baserade på praktiska fallstudier
    • fördela resurser strategiskt för att uppnå förutbestämda mål
    • hantverks varumärke DNA som möjliggör uppnåendet av en hållbar konkurrensfördel
  • Affärsproblem: Kapaciteten att lyssna och tolka marknadernas signaler är en viktig del av dagens chefer. Det måste kontinuerligt odlas. Inom denna modulgruppering kommer eleverna att upptäcka mediaindustrins idiosynkraser ur ekonomisk och finansiell synvinkel.
  • Teknisk process: Modulerna under "Teknisk process" bygger på en innovativ inlärningsfilosofi. Eleverna sätts i ett verkligt sammanhang genom en rad praktiska workshops, allt från fotografering till kreativ journalistik.
  • Media Miljö: Deltagarna kommer att utveckla ett tema som kommer att representera ett gemensamt koncept som ska genomföras via olika media stöd i modulerna BLOG, SKOOT, WORD och VIDEO.
  • Media livsstilar: En serie seminarier baserade på erfarenhetslärande under vilka studenter kommer att fördjupas i specifika universum som strukturerar mediebranschen.


Stiftelsen verkstad lärs under 2 hela veckor (75 timmar) och omfattar följande moduler:

  • Principer för marknadsföring - 15 timmar
  • Kvantitativa forskningsmetoder - 15 timmar
  • Redovisningsprinciper - 15 timmar
  • Arbetsmetodik - 15 timmar
  • Projektledning - 15 timmar


Studentbelastning

  • 567 timmar av ansikte mot ansikte föreläsningar
  • 713 timmar av självstudie
  • 840 Hours of a capstone-projekt
  • 200 timmar av industriell kontakt och samarbete


För mer information och ladda ner programbroschyren, se https://www.ifaparis.com/courses/postgraduate/mba-global-fashion-media

Program taught in:
Engelska
Last updated January 10, 2019
Denna kurs är
Startdatum
Sept. 2019
Duration
15 månader
Full-time
Pris
14,800 EUR
Ansökningsavgift 150 EUR
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum

IFA Paris: Capstone Project by MBA Global Fashion Media Student David Requena