


Programmål
MBA-vinet
Detta program, som har en stark kommersiell
Det är idealiskt för dem som vill nå mellan- och överordnade ledande ställen i branschen eller skapa egna företag, men det erbjuder också ett bredare utbud av professionella resultat.

Styrkan i programmet
En fördjupad kunskap om de specifika affärsfärdigheter som krävs för det globala vinet
Ett pedagogiskt innehåll på hög nivå som tillhandahålls av fakultetsmedlemmar och branschfolk
- En fakultet av experter: en mästare av vin, en vinmakare, en världsberömd vinförfattare, inklusive många doktorander. hållare
- En chef för programmet med 25 års praktisk och erfaren arbetslivserfarenhet i vinet
- Besökande föreläsare från både professionella och akademiska fält som speglar skolans internationella karaktär
Fördjupning i vinet
- Fältresor: London Wine Exporting, Distribution
- Professionella konferenser av toppansvariga för vinet
- Professionell mässa: ProWein i Tyskland
En kombination av sektorkunskap och ledarskap
- Kurser i vin
- Kurser i Management som tillämpas på industrin, med ett särskilt fokus på vinmarknadsföring
- Måldriven inlärning genom fallstudier och grupparbeten på specialiserade ämnen
En unik gruppdynamik skapad av deltagarnas kulturella och professionella mångfald
- Ansikte mot ansikte kurser i små undervisningsgrupper (25 studenter max) möjliggör nära uppföljning och interaktioner
- Cirka 10 nationaliteter skapar kulturell och professionell mångfald bland eleverna
En idealisk plats att studera vin
- Beläget i hjärtat av den världsberömda vinodlingsregionen Bourgogne, tilldelades UNESCOs världsarvsklassificering
- En unik dedikerad byggnad på campus med ett vin
Ett globalt professionellt nätverk
- 2000 alumni i School of Wine
- Nätverksmöjligheter under konferenser, fältturer och mässor (ProWein, London, etc.) och ett karriärcenter
Nätverksmöjligheter med alumner och yrkesverksamma från kända organisationer

Program (*)
SEMESTER 1
Produktkunskap
-Vinodling
-Sensoriell analys med en interkulturell strategi
-Wines of the World
-Sprit
-WSET 2 och / eller 3 träning
Strategisk ledning
Marknadsföra
-Company Strategy
-Evaluerande vinmarknader
Vin
-Corporate Social Responsibility
Vin
-Konsumentbeteende
-Varumärkespositionering
-International Brand Portfolio Management
-PR
Vinaffärsfinansiering
Lag
-Skolan (Champagne)
-Internationell
Företagande
SEMESTER 2
Ekonomisk miljö
Wine Business Research
Vin turism
Internationella marknader
-Exportstrategier
-Negotiation Training
-Logistik
Anta innovation inom vinbranschen
Digitaliseringsseminarium
Management Control i vinbranschen
Företagande
Karriär
Personalförvaltning
Totalt ansikte mot ansikte klasser: 550 timmar
(*) Med förbehåll för justeringar

Krav
- Engelska examensbevis: IELTS 6.5 eller TOEIC 800
- En internationell kandidatexamen
- 3 års arbetslivserfarenhet, helst i vinet
- Bevisat intresse för Vin
Karriärmöjligheter
MBA-vinet
- Generaldirektör (verkställande direktör, grundare, områdeschef etc.)
- Exportera (Export Director eller Manager)
- Marknadsföring (Marknadschef, Brand Manager etc.)
- Försäljning (National Sales Managers, Area Sales Manager, Key Account Manager, Brand Ambassador, Wine Educator etc.)
- Kommunikation (PR, Event Manager etc.)
- Inköp (köpare)
- Finans (finanschef)
Möt vår alumni
- Nicolas (franska alumner - främjande 2012) - Exportchef på Château de Meursault (Frankrike)
- Sahapoom (Thai alumni - Promotion 2010) - International Business Development Manager på Singha Beer (Bangkok, Thailand)
- Prateek (indiska alumni - marknadsföring 2010) - Grundare vid iWine (New Delhi, Indien)
- Bérénice (Maltes alumni - främjande 2009) - National Sales Manager på Longview Vineyard (Macclesfield, Adelaide Hills)
- Aymeric (franska alumner - främjande 2012) - Area Sales Manager Sydostasien på Castel (Vietnam)
- Maxime (franska alumni - främjande 2012) - Affärsutveckling Executive London-restauranger på Moët Hennessy (London, Storbritannien)
- Xingyu (kinesisk alumni - främjande 2012) - Brand Ambassador (Shanghai, Kina)
- Anand (indiska alumner - främjande 2013) - Grundare av Nao Spirits
- Mingmeng (kinesisk alumni - främjande 2013) - Marknadschef på Australian Premium Wine Group (Adelaide, Australien)

Program taught in:
Specialpris "early bird" till 15 april 2019: 21 000 euro.