EFMD Equis Accredited
AACSB Accredited

Programmål

MBA-vinet

Detta program, som har en stark kommersiell

Det är idealiskt för dem som vill nå mellan- och överordnade ledande ställen i branschen eller skapa egna företag, men det erbjuder också ett bredare utbud av professionella resultat.

Styrkan i programmet

En fördjupad kunskap om de specifika affärsfärdigheter som krävs för det globala vinet

Ett pedagogiskt innehåll på hög nivå som tillhandahålls av fakultetsmedlemmar och branschfolk

  • En fakultet av experter: en mästare av vin, en vinmakare, en världsberömd vinförfattare, inklusive många doktorander. hållare
  • En chef för programmet med 25 års praktisk och erfaren arbetslivserfarenhet i vinet
  • Besökande föreläsare från både professionella och akademiska fält som speglar skolans internationella karaktär

Fördjupning i vinet

  • Fältresor: London Wine Exporting, Distribution
  • Professionella konferenser av toppansvariga för vinet
  • Professionell mässa: ProWein i Tyskland

En kombination av sektorkunskap och ledarskap

  • Kurser i vin
  • Kurser i Management som tillämpas på industrin, med ett särskilt fokus på vinmarknadsföring
  • Måldriven inlärning genom fallstudier och grupparbeten på specialiserade ämnen

En unik gruppdynamik skapad av deltagarnas kulturella och professionella mångfald

  • Ansikte mot ansikte kurser i små undervisningsgrupper (25 studenter max) möjliggör nära uppföljning och interaktioner
  • Cirka 10 nationaliteter skapar kulturell och professionell mångfald bland eleverna

En idealisk plats att studera vin

  • Beläget i hjärtat av den världsberömda vinodlingsregionen Bourgogne, tilldelades UNESCOs världsarvsklassificering
  • En unik dedikerad byggnad på campus med ett vin

Ett globalt professionellt nätverk

  • 2000 alumni i School of Wine
  • Nätverksmöjligheter under konferenser, fältturer och mässor (ProWein, London, etc.) och ett karriärcenter

Nätverksmöjligheter med alumner och yrkesverksamma från kända organisationer

Program (*)

SEMESTER 1

Produktkunskap

-Vinodling

-Sensoriell analys med en interkulturell strategi

-Wines of the World

-Sprit

-WSET 2 och / eller 3 träning

Strategisk ledning

Marknadsföra

-Company Strategy

-Evaluerande vinmarknader

Vin

-Corporate Social Responsibility

Vin

-Konsumentbeteende

-Varumärkespositionering

-International Brand Portfolio Management

-PR

Vinaffärsfinansiering

Lag

-Skolan (Champagne)

-Internationell

Företagande

SEMESTER 2

Ekonomisk miljö

Wine Business Research

Vin turism

Internationella marknader

-Exportstrategier

-Negotiation Training

-Logistik

Anta innovation inom vinbranschen

Digitaliseringsseminarium

Management Control i vinbranschen

Företagande

Karriär

Personalförvaltning

Totalt ansikte mot ansikte klasser: 550 timmar

(*) Med förbehåll för justeringar

Krav

  • Engelska examensbevis: IELTS 6.5 eller TOEIC 800
  • En internationell kandidatexamen
  • 3 års arbetslivserfarenhet, helst i vinet
  • Bevisat intresse för Vin

Karriärmöjligheter

MBA-vinet

  • Generaldirektör (verkställande direktör, grundare, områdeschef etc.)
  • Exportera (Export Director eller Manager)
  • Marknadsföring (Marknadschef, Brand Manager etc.)
  • Försäljning (National Sales Managers, Area Sales Manager, Key Account Manager, Brand Ambassador, Wine Educator etc.)
  • Kommunikation (PR, Event Manager etc.)
  • Inköp (köpare)
  • Finans (finanschef)

Möt vår alumni

  • Nicolas (franska alumner - främjande 2012) - Exportchef på Château de Meursault (Frankrike)
  • Sahapoom (Thai alumni - Promotion 2010) - International Business Development Manager på Singha Beer (Bangkok, Thailand)
  • Prateek (indiska alumni - marknadsföring 2010) - Grundare vid iWine (New Delhi, Indien)
  • Bérénice (Maltes alumni - främjande 2009) - National Sales Manager på Longview Vineyard (Macclesfield, Adelaide Hills)
  • Aymeric (franska alumner - främjande 2012) - Area Sales Manager Sydostasien på Castel (Vietnam)
  • Maxime (franska alumni - främjande 2012) - Affärsutveckling Executive London-restauranger på Moët Hennessy (London, Storbritannien)
  • Xingyu (kinesisk alumni - främjande 2012) - Brand Ambassador (Shanghai, Kina)
  • Anand (indiska alumner - främjande 2013) - Grundare av Nao Spirits
  • Mingmeng (kinesisk alumni - främjande 2013) - Marknadschef på Australian Premium Wine Group (Adelaide, Australien)
Program undervisas på:
Engelska
Burgundy School of Business
Senast uppdaterad October 28, 2018
Denna kurs är På campus
Startdatum
Sep 2019
Duration
1 år
Heltid
Pris
25,000 EUR
Specialpris "early bird" till 15 april 2019: 21 000 euro.
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sep 2019
Slutdatum
Juni 30, 2020
Sista anmälningsdag

Sep 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Juni 30, 2020

BSB Q&A with the Head of the MBA: Jacques Thebault

Burgundy School of Business: presentation by our international students

Burgundy School of Business - Lead for Change