Läs den officiella beskrivningen

EFMD Equis Accredited
AACSB Accredited

Programmål

MBA-vinet

Detta program, som har en stark kommersiell

Det är idealiskt för dem som vill nå mellan- och överordnade ledande ställen i branschen eller skapa egna företag, men det erbjuder också ett bredare utbud av professionella resultat.

Styrkan i programmet

En fördjupad kunskap om de specifika affärsfärdigheter som krävs för det globala vinet

Ett pedagogiskt innehåll på hög nivå som tillhandahålls av fakultetsmedlemmar och branschfolk

  • En fakultet av experter: en mästare av vin, en vinmakare, en världsberömd vinförfattare, inklusive många doktorander. hållare
  • En chef för programmet med 25 års praktisk och erfaren arbetslivserfarenhet i vinet
  • Besökande föreläsare från både professionella och akademiska fält som speglar skolans internationella karaktär

Fördjupning i vinet

  • Fältresor: London Wine Exporting, Distribution
  • Professionella konferenser av toppansvariga för vinet
  • Professionell mässa: ProWein i Tyskland

En kombination av sektorkunskap och ledarskap

  • Kurser i vin
  • Kurser i Management som tillämpas på industrin, med ett särskilt fokus på vinmarknadsföring
  • Måldriven inlärning genom fallstudier och grupparbeten på specialiserade ämnen

En unik gruppdynamik skapad av deltagarnas kulturella och professionella mångfald

  • Ansikte mot ansikte kurser i små undervisningsgrupper (25 studenter max) möjliggör nära uppföljning och interaktioner
  • Cirka 10 nationaliteter skapar kulturell och professionell mångfald bland eleverna

En idealisk plats att studera vin

  • Beläget i hjärtat av den världsberömda vinodlingsregionen Bourgogne, tilldelades UNESCOs världsarvsklassificering
  • En unik dedikerad byggnad på campus med ett vin

Ett globalt professionellt nätverk

  • 2000 alumni i School of Wine
  • Nätverksmöjligheter under konferenser, fältturer och mässor (ProWein, London, etc.) och ett karriärcenter

Nätverksmöjligheter med alumner och yrkesverksamma från kända organisationer

Program (*)

SEMESTER 1

Produktkunskap

-Vinodling

-Sensoriell analys med en interkulturell strategi

-Wines of the World

-Sprit

-WSET 2 och / eller 3 träning

Strategisk ledning

Marknadsföra

-Company Strategy

-Evaluerande vinmarknader

Vin

-Corporate Social Responsibility

Vin

-Konsumentbeteende

-Varumärkespositionering

-International Brand Portfolio Management

-PR

Vinaffärsfinansiering

Lag

-Skolan (Champagne)

-Internationell

Företagande

SEMESTER 2

Ekonomisk miljö

Wine Business Research

Vin turism

Internationella marknader

-Exportstrategier

-Negotiation Training

-Logistik

Anta innovation inom vinbranschen

Digitaliseringsseminarium

Management Control i vinbranschen

Företagande

Karriär

Personalförvaltning

Totalt ansikte mot ansikte klasser: 550 timmar

(*) Med förbehåll för justeringar

Krav

  • Engelska examensbevis: IELTS 6.5 eller TOEIC 800
  • En internationell kandidatexamen
  • 3 års arbetslivserfarenhet, helst i vinet
  • Bevisat intresse för Vin

Karriärmöjligheter

MBA-vinet

  • Generaldirektör (verkställande direktör, grundare, områdeschef etc.)
  • Exportera (Export Director eller Manager)
  • Marknadsföring (Marknadschef, Brand Manager etc.)
  • Försäljning (National Sales Managers, Area Sales Manager, Key Account Manager, Brand Ambassador, Wine Educator etc.)
  • Kommunikation (PR, Event Manager etc.)
  • Inköp (köpare)
  • Finans (finanschef)

Möt vår alumni

  • Nicolas (franska alumner - främjande 2012) - Exportchef på Château de Meursault (Frankrike)
  • Sahapoom (Thai alumni - Promotion 2010) - International Business Development Manager på Singha Beer (Bangkok, Thailand)
  • Prateek (indiska alumni - marknadsföring 2010) - Grundare vid iWine (New Delhi, Indien)
  • Bérénice (Maltes alumni - främjande 2009) - National Sales Manager på Longview Vineyard (Macclesfield, Adelaide Hills)
  • Aymeric (franska alumner - främjande 2012) - Area Sales Manager Sydostasien på Castel (Vietnam)
  • Maxime (franska alumni - främjande 2012) - Affärsutveckling Executive London-restauranger på Moët Hennessy (London, Storbritannien)
  • Xingyu (kinesisk alumni - främjande 2012) - Brand Ambassador (Shanghai, Kina)
  • Anand (indiska alumner - främjande 2013) - Grundare av Nao Spirits
  • Mingmeng (kinesisk alumni - främjande 2013) - Marknadschef på Australian Premium Wine Group (Adelaide, Australien)
Program undervisas på:
Engelska
Burgundy School of Business
Senast uppdaterad October 28, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
1 år
Heltid
Pris
25,000 EUR
Specialpris "early bird" till 15 april 2019: 21 000 euro.
Deadline
Juni 30, 2019
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Juni 30, 2020
Sista anmälningsdag
Juni 30, 2019

Sept. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Juni 30, 2019
Slutdatum
Juni 30, 2020

BSB Q&A with the Head of the MBA: Jacques Thebault

School of Wine & Spirits Business - Induction Day 2016

Burgundy School of Business: presentation by our international students

Burgundy School of Business - Lead for Change