MBA Specialized Luxury Brand Marketing och International Management

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Rankad som nummer 1 i 30 år och erkänd som den bästa träningen för och inom sektorn, är MBA Luxury Brand Marketing och International Management en omfattande utbildning utformad av yrkesverksamma och specialister inom verksamheten. Vissa kurser kan vara på engelska. Uppdrag och fall som företräder företagen tillåter eleverna att genomföra den kunskap som förvärvats under kurserna.

Detta program som kännetecknas av nivå I-status är registrerat i National Directory of Professional Certifications (RNCP).

The Luxury Brand Marketing och International Management MBA erbjuds:

  • i 2 år för studenter från Bac 3-programmet: MBA 1 "Grundläggande", MBA 2 Luxury Brand Marketing och International Management
  • på 1 år för studenter från Bac 4, Bac 5 eller yrkeserfarenhet: MBA 2 Luxury Brand Marketing och International Management

Stol Le Figaro

Le Figaro är inblandad i utbildningen av framtida chefer och är associerad med Sup de Luxes MBA-program 2 - Luxury Brand Marketing and International Management.

Stipendium / Intern

Akademiskt år 2019/2020

Le Figaro kommer att följa med en student på 30-talet i Sup de Luxe genom att ge honom ett stipendium och erbjuda honom en årlig praktikplats.

Studenter antagna och registrerade vid 2019/2020 sessionen kommer att inbjudas i slutet av augusti för att konkurrera om detta stipendium.

Testerna för att bestämma vinnaren kommer att äga rum i början av september 2019 och kommer att omfatta:

  • En kreativ fil relaterad till 14 Haussmann (ett nav som kombinerar data, innehållsproduktion, omnichannel distribution, varumärkessäkerhet, e-handel och sociala medier)
  • En individuell intervju med Figaro-tjänstemän

Prisbeslutet kommer att meddelas i slutet av september 2019.

Alla studenter som är registrerade och registrerade för Sup de Luxes 30: e session kommer att få i slutet av juni ett ansökningsformulär för detta exceptionella stipendium.

MBA 1 "Grundläggande"

beskrivning

Behärskar de verktyg som är nödvändiga för att förstå marknadsföring och affärer inom lyxvarumärken och bostadsbranschen.

läroplan

  • från september till juli
  • Semester 1 pågår
  • Semester 2 i praktik
  • 60 högskolepoäng

Detta program som kännetecknas av nivå I-status är registrerat i National Directory of Professional Certifications (RNCP).

program

Allmän kultur av lyx

  • Sektoranalys
  • Interkulturella: Lyxkunder och sociologiska förhållningssätt
  • Utveckling av varumärken och grupper

Lyx och kundrelationer

  • Kunsten att underhålla i lyx
  • Konsten att sälja i lyx

Grundläggande av marknadsföring

  • Grundläggande påminnelse
  • Introduktion till lyxmarknadsföring
  • Marknadsföring kundupplevelse
  • Strategisk och operativ marknadsföring
  • Visual Merchandising

Business fundamentals

  • Redovisning och ledning
  • höger

6 månader praktik, i Frankrike eller utomlands

MBA 2

beskrivning

Undervisningen är spridd

  • från september till juli,
  • Kvällskurser: från 18:30 till 21:30, måndag till torsdag, några fredagskvällar och vissa lördagar under året från kl. 10.00 till 13.00.
  • 60 högskolepoäng

I detta schema kan framtida vinnare fortsätta sin yrkesverksamhet eller komplettera en eller flera praktikplatser i företag, ett måste för att förstärka kunskapen inom denna sektor.

Utbildningen som tillhandahålls är utformad av yrkesverksamma och specialister. Vissa kurser är på engelska. Uppdrag och minnen som anförtrotts av företag tillåter eleverna att genomföra den kunskap som förvärvats.

Detta program som kännetecknas av nivå I-status är registrerat i National Directory of Professional Certifications (RNCP).

program

strategi

Geopolitik / geostrategi

  • Lyxmarknad: nyckeltal och tillväxtutsikter.
  • Analys av finansiella strategier och resultat av grupper och varumärken.
  • Studie av tillväxtländer, motorer av marknadstillväxt.

Konkurrenskraftiga strategier inom lyxindustrin

  • Analys av produktstrategier, distribution och konkurrentperspektiv.

Identitet och kommunikation

  • Definition av varumärkets identitet och konsekvens i kommunikationen.

Trendanalys och kreativitetshantering

  • Lär dig att avkoda trender och förena dem med hållbarheten hos ett lyxigt varumärke.
  • Förvaltning av kreativitet och dess uttryck.

marknadsföring

marknadsföring

  • Förståelse av klienten: psykologi och beteende.
  • Marknadsanalys: definition av mål, studie av potential.
  • Bygga ett starkt varumärke: identitet, skapande, positionering, differentiering.
  • Utveckling av erbjudandet: sektorvariationer och prisplacering.

Specifikationer för kommunikation i lyx

  • Kreativa koder.
  • Kommunikationsstrategier / Mediestrategi och Budgetförhandling.
  • Digital kommunikation.
  • PR och evenemangskommunikation.
  • Edition.

digital

  • Förstå intresset för sociala nätverk: webbmarknadsföring, kommunikation, e-handel.
  • CRM, eve och affärsinformation.
  • För att förstå yrket som community manager.

management

Kvalitetsmetod

  • Upprättande och kontroll av kvalitetsövervakning.

Distribution och logistik

  • Utveckling av distributionsmetoder: selektiv distribution, detaljhandel, e-handel etc.
  • tekniker
  • Lagerstyrning.
  • Merchandising: de kreativa och affärsaxlar strategiska merchandising, lärande att analysera och hantera ett utrymme.

Internationell handel

  • Förstå vikten av interkulturalitet och lokala särdrag.
  • Internationell utveckling av lyxaffären.
  • Bygg en exportaffärsplan.

försäljning

  • Traditionella och innovativa säljtekniker.
  • Förhållandeutveckling och kundservice.

Ledning / Ekonomi

  • Förstå och behärska de olika ekonomiska aspekterna av verksamheten, särskilt beräkningen av marginaler och koefficienter.

höger

  • Juridiska regler som är specifika för lyxsektorn.

Etik och styrning

  • Respekt och utveckling av mänskliga och beteendeegenskaper i organisationen.
  • Hållbar utveckling och socialt ansvar.

Allmän kultur

Historia av lyx

  • De stora faser av historien om lyxindustrin.
  • Modehistoria.
  • lyx

coaching

Professionellt liv och personlig utveckling

  • Identifiera ditt professionella projekt
  • Värdera din karriär, vet hur man säljer.
  • Förbered dig för jobbintervjuer.
  • Lär dig att optimera alla aspekter av din personlighet.

Design Management Project av Sup de Luxe

Sup de luxe innoverar varje år för att fortsätta att bättre stödja sina studenter inför utmaningarna idag och imorgon Luxury Brands and Homes.

Inramat av professorer och högtalare och dess kraftfulla nätverk av professionella, lanserade Sup de Luxe designprojektet av Sup de Luxe i september 2016.

Idag förväntar sig företag inom branschen att deras anställda ska anpassa sig och förstå deras miljö och kundernas förväntningar.

Design Management Project av Sup de Luxe förbereder och utbildar framtida chefer till dessa nya utmaningar.

Denna transversala och professionaliseringsmodul ger nycklarna för att lära sig hur man arbetar i projektläge, i de nya förutsättningarna som chefen och företagen möter idag.

Huvudmålen:

  • Lär dig hur du pilot ett projekt
  • Bli bekant med nya innovativa metoder
  • Arbeta på ett professionellt och krävande sätt
  • Utveckla Team Building

En varierad och innovationsinriktad pedagogik:

  • master classes
  • Codesign gruppverkstäder för scenarier
  • möten med professionella.

* Design Management är en global process för organisation av företaget.

inträde

Kandidaterna för år 2019/2020 är öppna.

Inträdesförhållanden

Denna MBA är för:

  • till franska och utländska studenter med minst ett BAC 3 diplom,
  • unga yrkesverksamma som vill specialisera sig i lyx,
  • unga företagare med företagsskapande projekt inom detta område.

Sup de Luxe erbjuder en onlineapplikation.

  • På BAC 3 presenterar MBA 1 "Fundamentals"
  • På BAC 4, 5, som direkt presenterar MBA 2
  • För unga yrkesverksamma, genom att presentera MBA 2, efter validering av den förvärvade erfarenheten (VAE), undersökning av antagningsfil och underhåll (för mer information, se de juridiska anvisningarna)

Filen måste åtföljas:

  • en curriculum vitae,
  • ett foto-ID,

Nästa avkastning:

1 oktober 2019 (30: e sessionen).

Vi rekommenderar våra kandidater att skicka oss sin ansökningsfil nu.

Sup de Luxe organiserar många rekryteringsmöten från januari till juni.

Inträde till Institut Supérieur de Marketing du Luxe sker i två steg:

  • förvalet från programfilen,
  • sammankallning till en individuell intervju med en juryn av branschens professionella.

Undervisningsavgifter för läsåret 2019/2020:

  • MBA 1 «Grunderna»: 12500 €
  • MBA 2 "Lyxvarumärkesmarknadsföring och internationell ledning": € 19 000, för studenter som går direkt till år 2. Detta belopp inkluderar kostnaderna för årets olika resor och seminarier.

Studenter från MBA 1 "Fundamentals" dra nytta av en förmånsränta.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Founded by Cartier in 1990, The Institut Supérieur de Marketing du Luxe provides the only training in the world desired and supported by professionals from the sector.

Founded by Cartier in 1990, The Institut Supérieur de Marketing du Luxe provides the only training in the world desired and supported by professionals from the sector. Läs mindre