Read the Official Description

Den MBA ESLSCA ledning och marknadsföring av lyx och mode Idag efter 13 års existens känd och erkänd som en av de bästa inmatningsorgan i sådan verksamhet.

Det syftar till att ge studenterna, utöver den mängd kunskap och analys av dessa sektorer i de ekonomiska verktyg, konst och kultur, den kompetens som bedöms nödvändig för varje person som har eller som vill ha en professionell ledning aktivitet i dessa områden oavsett funktion: manager, produktchef, inköpschef, verksamhetschef, detaljhandel chef, chef för visual merchandising, kommunikationsdirektör, projektledare, chef för detaljhandeln utbildning.

Med utgångspunkt från de grundläggande områdena för verksamheten, inklusive skapande, trender, samtida konst, utbildning i detta specifika ledningsfrågor aktuell design och mode i de historiska, geografiska och sociologiska aspekter av tvär sätt.

Det planeras också komponenternas digitala, tillväxtmarknader, nya ekonomin ", som är en del av den kompetens som krävs av dagens företag.

Ranking:

  • Program Introduktionspris SMBG och topp tio ranking sedan starten
  • Winner Trophy pedagogik 2013
  • Världsvinnare 2017 Bästa EDUNIVERSAL Masters: 18th bland topp 50 i världen
  • Ranking 5th i SMBG-Eduniversal det bästa Masters, MS och MBA i 2017 i kategorin "Lyx Management".

MÅL:

Multidisciplinär, kunna förutse och även utlösa förändringar, den unga chef från denna utbildning, är beredd att de olika funktionerna för förvaltning: skapelse, kommer identifiering möjlighet projektering i alla dess aspekter - Produktion , marknadsföring, ekonomi, management kontroll, ledarskap och förändringsarbete.

VEM ÄR utbildningen?

  • Till studenter på Mode och lyx sektorn som vill integrera en fördjupning av lämplig förvaltning delvis sin favorit sektor
  • Vid handelssektorn av studenter, ledning, ekonomi, som vill tillägna historiska bestämningsfaktorer, ekonomiska och kulturella relaterade till dessa aktiviteter samtidigt som mänskliga och konstnärliga komponenter branschpraxis, såsom detaljhandel, visual merchandising
  • Studenter vetenskaps ström som vill ändra sin världsbild i dess komponenter på samma gång drömlik och ekonomisk
  • Som proffs med erfarenhet endast delområden anses (endast i verksamhet i en sektor och en viss verksamhet) som vill utöka sin synfält och förståelse och förbättra sina färdigheter
  • Som proffs som arbetat främst i ansvarsställning som vill bredda sina kunskaper områden branschen för att öka deras aktionspotentialer
  • I de konvertering utan direkt erfarenhet av yrkespraxis

KURSPROGRAM

Kurser, handledning, konferenser, lyxiga forum, guidade turer, möten med institutioner lyx mode och samtida konst, fallstudier, projekt, workshops, verkliga fall av bolag som täcker en marknadsundersökning som behandlats lag, förvåning rapport, praktik, i slutet av cykelminne.

Modul 1: Lyx och mode

  • Historia och lyx i den globala ekonomin
  • Utmanare: lyx grupper, historia, strategi
  • Konstmarknaden marknaden~~POS=HEADCOMP
  • Workshops mode, mode och textil, smycken
  • Samtida konst och kulturutställningsprojekt
  • Turism och lyxhotell
  • grundläggande parfymer

Modul 2: Marknadsföring Lyx

  • Rättsskydd och lagstiftning
  • internationell marknadsföring
  • Interpersonell kommunikation
  • annonsör kommunikation
  • Marketing Management, Brand Management, Visual
  • merchandising

Modul 3: Strategi

  • Affärs Games (simulering)
  • CRM

Modul 4: Skills

  • karriär byggnad
  • De digitala tjänster lyx aktiviteter
  • Professional projekt - Minne
  • International Business Analysis
  • Att tala inför publik
  • International Human Resources
  • International Business Law
  • företagande

PARTNERSKAP

Abc Lyx, DNA ARPP (t.ex. BVP) ARTSPHERE, Balistik ART, Balenciaga, Berlutti, Carita, CARTIER INTERNATIONAL, Chanel skor WHESTON INTERNATIONAL CHLOE, De Beers, Dior, Elie Saab, ERES, Expanscience, ESTEE LAUDER, Mode Grupp (Hubert Barrère), Federation of Art trades och Lyx Firmenich, HERMES, Galeries Lafayette, gallerier i Marais Art, Galerie Mermoz, Gallery och Atelier Neuf ögon Z, Givenchy, FFU QualiQuanti Institute Issey Miake, ITEC (Beyond skönhetssalong), den SULTANE SABA, Prin, Paris konsthantverk, LVMH, MARTIN MARGIELA, Montblanc, GALLIERA MUSEUM, Montblanc, NELLY RODI, L'OCCITANE, PACO RABANNE FASHION huvudstaden Paris Le Petit PALACE, Prada, ROBERTO CAVALLI, HEAVENT SALON, salong 1618, SEMO, SEPHORA, TARA JARMON, TELEPARIS whos NÄSTA BIJORCA, VANESSA BRUNO, JMWESTON Yamamoto ...

MÖJLIGHETER

  • administratör
  • Produktchef
  • inköpschef
  • Director of Operations
  • Retail Director
  • Director of Visual Merchandising
  • Kommunikationsdirektör
  • händelse Director
  • Director of retail utbildning

Och allt övervakande funktion för vilken denna utbildning gör det möjligt att lätt ryms i lyx affärer, mode eller branscher med mycket högt mervärde.

TIDIGARE profiler:

Där fungerar de?
Alkos, Balmain, Burberrys, Hermes, Carita, Darphin, Celine, Chanel, Clarins, Clear Channel, Dior, Elie Saab, Elizabeth Arden, The Natural, Giorgio Armani, Gucci, Guerlain, L'Oreal, H & M, Sun Apparel, Intercosmétique, Interparfums, Lacoste, Lenotre, Lacure Officine, Lanvin, La Perla, Martin Margiela Fragrances Menard, Paul Smith, QualiQuanti, Sephora, Richard Mille, Société des Bains de Mer de Monaco, Montblanc, Hublot, Vanessa Bruno, Van Cleff, Vuitton, utforma Christian Restoim - Carine Roitfeld

Vad gör de?
Inom stora grupper som SMF, marknadsfunktioner, detaljhandel, eller management: management retail (sälja in - sälja ut), visual merchandising, tävlingsledare, produkt, Raw Material upphandling International Training Manager - Retail, CRM manager Director, PR Assistant Brand manager, Business Analyst, biträdande produktchef Trade Marketing export ...

Program taught in:
Engelska
Franska

See 10 more programs offered by ESLSCA Business School »

Denna kurs är Campus based
Startdatum
Okt. 2019
Duration
Pris
12,000 EUR
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Okt. 2019
Slutdatum
Application deadline

Okt. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum