Read the Official Description

Den mängd information som finns tillgänglig på Internet och på den mobila, har utvecklingen av sociala nätverk och forum ges makt till en konsument alltmer krävande. I ett decennium har vi sett framväxten av smartphone, surfplatta, anslutna föremål ... i "Den nya ekonomin"Digital har skapat nya användningsområden, kunder är anslutna, rörlighet är en del av deras dagliga liv, de har en förväntan om allt starkare omedelbarhet.

Företagen tvingas ompröva sitt arbetssätt och göra sina digitala revolutionen. Marknadsföring, kommunikation, försäljning, reklam, distribution, är i centrum för denna revolution och företagen tvingas utveckla nya strategier, förnya och förändra sina organisationer.

Konkurrensen förvärras av särskilt med digital syndromet Ubérisation. Konkurrenterna i dag är mer historiska konkurrenter men nya och unga aktörer (über, SPCA X Tesla Google ...).

I strategin framgångsrika företag tar Innovation en viktig plats. En färsk studie från Forrester visar att "Företag som främjar kreativitet är 3,5 gånger större risk att öka sin försäljning med minst 10% jämfört med konkurrenterna"

PRIS:

Den specialiserad MBA digital marknadsföring och e-handel fick innovationspris Eduniversal-SMBG ranking 2017.

Utbildningsmål:

För att säkerställa ansvarspositioner, måste forskar behärska den digitala omvandlingen av traditionella områden: e-marknadsföring, e-handel, e-CRM, e-kommunikation, e-reklam och nya färdigheter: Innovation, mobilitet, Big Data, anslutna föremål, skapa Startup ...

VEM ÄR utbildningen?

Den specialiserad MBA digital marknadsföring och e-handel är för studenter med en allmän utbildning, vetenskapliga, ekonomiska, juridiska, kommersiella, ledning som vill fördjupa sina kunskaper eller förvärva dubbla kompetens samt personal med ett par års erfarenhet, försöker avancera sitt hantverk.

KURSPROGRAM

Modul 1: Digital Marketing Strategy

  • nya ekonomin
  • Utveckling av förbrukningen (CX Customer Journey ...)
  • Nya kanaler (Multi-Channel / Omni-Channel)
  • Mobility
  • Strategy "Inbound Marketing"
  • Brand innehåll strategi

Modul 2: Att utveckla en plattform Digital

  • Hemsida: Design, SEO, Search (SEM, SEO)
  • social Media
  • marknadsföringskampanjer
  • E-kommunikation
  • E-reklam, programmatisk

Modul 3: En Sale

  • E-handel Webbsida
  • B2B / B2C / Market Place
  • social Selling
  • digital Store

Modul 4: DATA

  • DMP Analytics
  • Mäta effektiviteten, optimering
  • Den "Appar"

Digital Marketing Sector

Start'Up och innovation

Övervakning och Coaching kurs

Undervisningsmetoder:

Företaget är i centrum för utbildningen:

  • Ett nära samarbete med företag som leder den digitala omvandlingen
  • Kurser som utförs av operativa specialister inom sitt område
  • Partnerskap med stora aktörer på den digitala (Salesforce, Adobe, Soft Computing, Microsoft, Apple ...)
  • Konferenser med vittnesmål från företag
  • Uppstarts inkubatorer besök

MÖJLIGHETER

För att klara dessa förändringar företag behöver nya kunskaper och förlita sig på utbildning av unga akademiker.

Job konventionell uppdaterad med sin nya digitala komponent:

  • Assistant Account Manager Reklambyrå
  • Forskningschef Marknadsföring
  • Product manager
  • Marknadsföring Projektledare
  • Communications manager
  • CRM chef
  • lojalitet chef
  • Marknadschef

Nya yrken Digital:

  • Projektledare webbutveckling
  • Chief Digital kommenderar
  • Community Manager
  • Digital Marketing Consultant
  • digital Marknadsförare
  • E-Commerce Manager
  • E-CRM chef
  • omnichannel chef
  • SEM-SEO-konsult
  • Traffic Manager

Volymen av jobb på internet ramar exploderade tidigt 2016 (Kommersiell Marketing: 11%, forskning och utveckling Innovation: 18%) (Källa APEC).

Program taught in:
Engelska
Franska

See 10 more programs offered by ESLSCA Business School »

Denna kurs är Campus based
Startdatum
Okt. 2019
Duration
Pris
12,000 EUR
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Okt. 2019
Slutdatum
Application deadline

Okt. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum