De viktigaste punkterna i MBA ISC Paris :
- 16 månaders heltidsprogram (6 månaders praktisk uppdrag)
- AACSB ackrediterad
- Nätverk av partners (DE BEERS DIAMOND JEWELERS, LOUIS VUITTON, RALPH LAUREN, KENZO, G. ARMANI etc.)
- Företagsrelaterade avdelningar och 60 000 arbetserbjudanden varje år
- Styrkan i nätverket av mer än 16 000 alumni i ISC Paris
- Internationell dimension: hög kulturell mångfald och profiler, internationell fakultet på hög nivå
- Engelska
- Campus: Paris
3 alternativ:
- Mode
- Konst
- dofter
UPPLYSNINGSKRAV
- minst 3 års yrkeserfarenhet
- minst 3 år av högre utbildning
KARRIÄR
MÅL Den internationella MBA i Luxury Marketing syftar till att utbilda enastående multikulturella framtida chefer som kan balansera kreativa färdigheter, vetenskaplig ledarskap och ledarskapsförmåga för att ta itu med de problem som företagen i den globaliserade lyxindustrin står inför. Vi insisterar därmed på att utbilda utestående chefer genom en kombination av höga teoretiska kurser, konferenser av professionella experter och engagerat yrkesinriktat lärande. Deltagarna kommer att trivas på hårt arbete med en hektisk projektfrekvens i en krävande och spännande inlärningsmiljö för att bli fullt fungerande och möta mode- och lyxföretagens behov i slutet av programmet. Eftersom vi uppskattar personlig utveckling kommer studenterna också att dra nytta av en av de bästa kompetenserna och kompetensen som sammanfogas av ett företag och en modeskola genom professionellt utvecklingsstöd och individualiserad uppföljning.
NYCKELORD
- Professionella föreläsare från sektorn, praktisk input och en branschdriven kontakt.
- Strategiskt tänkande, marknadsföringsutmaningar och teknisk kunskap.
- Jobbmöjligheter i 2 utökade och innovativa industrier.
PROGRAM DETALJER
Grundläggande marknadsföring
- branding
- Marknadsundersökning
- Grundläggande marknadsföring
LUXURY PRODUCT STRATEGY
- Entreprenörskap i lyxigt mode
- Lyxvarumärkesstrategi
- Lyx digital strategi
- Lyx produktutveckling och förvaltning
LUXURY PRODUCT PROMOTION
- Försäljning av lyx
- Lyx CRM
- Lyx grossistdistribution
CREATIVE ASPEKTER AV LUXURY
- Lyx visual merchandising
- Tillbehör och läderslitage
- Höga smycken och klockor
SÄGERHETSUTVECKLINGSSEMINAR
- Med en på en uppföljning
- Professionellt projekt, CV, brevbrev
- Personlig branding, nätverk
- Jobbintervju simuleringar
Program taught in:
See 4 more programs offered by ISC Paris Business School »
4 avbetalningar