AACSB Accredited

De viktigaste punkterna i MBA ISC Paris :

  • 16 månaders heltidsprogram (6 månader praktiskt projekt)
  • AACSB ackrediterad
  • Ett nätverk av officiella partners (RALPH LAURENT, GALERIE LAFAYETTE, HAVAS EVENTS, PEPSICO, RENAULT, FIAT CHRYSLER AUTOMOBILE etc)
  • Företagsrelaterade avdelningar och 60 000 arbetserbjudanden varje år
  • Alumni-nätverk (mer än 16 000 medlemmar)
  • Internationell dimension: hög kulturell mångfald och profiler, internationell fakultet på hög nivå
  • Engelska
  • Campus: Paris

UPPLYSNINGSKRAV

  • minst 3 års yrkeserfarenhet
  • minst 3 år av högre utbildning

KARRIÄR

Export Business Manager, Internationell Produktchef, Internationell Marknadsanalytiker, Internationell Trader

MÅL

Snygg marknadsföring ger vinst, produktlängdighet och varumärkeslojalitet: allt företag letar efter. Eftersom de flesta affärsaktörerna tittar på att ta sina varumärken till nya marknader och kanaler, utforskar MSc International Business Marketing marknadsföring på global nivå och ger studenterna ett systemiskt och globalt perspektiv av organisationen i sin miljö. Genom att blanda strategisk ledning, marknadsföring och internationell verksamhet kan MSc IBM göra det möjligt för eleverna att tillämpa kompetens och kunskap inom följande områden: branding, marknadsundersökning, konsumentbeteende, ny produkt en marknadsutveckling och internationell företagsledning.

NYCKELORD

  • 100% kurser på engelska
  • Deltagare som kommer från hela världen blandar akademiska
  • referenser med industriella erfarenheter
  • Unik blandning av akademisk och praktikorienterad undervisning:
  • Fallstudier seriösa spel, in-company-projekt
  • Tre dagar av kurser varje vecka
  • Karriär och professionell projektcoaching av kända headhunters.

PROGRAM DETALJER

FÖRVALTNING (GEMENSAM KOR)

  • Internationell vecka
  • Ledningssimulering - Allvarligt spel
  • Ledarskap
  • Strategisk ledning
  • Etik
  • Bokslut

MARKETING (GEMENSAM KOR)

  • Marknadsundersökningar
  • branding
  • Strategisk marknadsföring
  • Digital marknadsföring
  • Relationsmarknadsföring

INTERNATIONELL VERKSAMHET

  • Interkulturell förvaltning
  • Internationell marknadsföring
  • Learning Business genom att göra affärer

Allvarligt spel

  • Optimering av försäljningskraften
  • International Business Negotiation
  • Strategiska beslut i internationell handel
  • Att göra affärer på tillväxtmarknader
  • Stora data
  • Global Integrated Supply Chain Management
  • Internationell projektledning
  • In-company projekt
  • Professionell avhandling och metodik
  • Individuell karriärplanering och arbetssökning
Program undervisas på:
Engelska
ISC Paris Business School

Se 2 fler kurser från ISC Paris Business School »

Senast uppdaterad November 7, 2018
Denna kurs är På campus
Startdatum
Okt 2019
Duration
16 - 16 månader
Heltid
Pris
18,500 EUR
4 avbetalningar
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Okt 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Okt 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

https://www.youtube.com/watch?v=2UVJ19pIsms