Read the Official Description

mba01

MBA PROTOKOLL, skapande, utformning och hantering av EVENEMANG , The International School of protokoll Det är ett mycket konkurrenskraftigt program som förbereder och gör det möjligt för eleven professionellt för utvecklingen av skapande, design och Event Management och institutionella relationer.

Detta program har utvecklats, baserat på industrin tillväxtprognoser tyder på att alla åtföljande ökning av budgeten för organisationer att skapa företagsevenemang.

För närvarande har de flesta företag kräver siffran en expert på institutionella relationer och händelseorienterad företagsledning och beredd att gå med styrelser och styrgrupper.

Detta program är ett svar på en stor efterfrågan på händelse proffs som inte bara stora företag utan även små och medelstora.

Den utvecklas i 60 hp och fokuserar på praktiskt innehåll och som syftar till att utveckla företagarandan och beslutsam karaktär.

Det riktar sig till människor som söker utbildning i skapandet, utformning och förvaltning av alla typer av evenemang, utvecklas som ledare med strategisk vision och företagande, på olika nivåer i organisationerna.

Programmet utvecklas som en differentiator till andra studier av detta slag, inte bara traditionell byggteknik, design och event management, men kunskapen om de parametrar som kommer att forma verksamhet i samband med anordnandet av evenemang som identifierats är främst tre tydliga trender som bör ingå i programmen:

  1. BUSINESS VÄRDEN
    Först framträdande förvärva behandling av yrkesmässig utveckling inte bara inom lagens råmärken, men om etik, värderingar och socialt ansvar som utvecklats av institutionen, som omfattar den professionella utvecklingen av dessa värden.
  2. Ny publik och nya meddelanden
    studier till en ny generation av konsumenter med nya funktioner, behov och krav enastående sätt påverka omvandlingar av företagen är riktade mot anpassning.
  3. Användandet av mobila applikationer i HÄNDELSER
    kunskap om dessa tekniker kommer att utvecklas som ett sätt att förlänga global kommunikation och publiken kontakt med varandra för att optimera medverkan av deltagarna

differential aspekter

  • Det är den första Master erbjuder omfattande utbildning inom områdena protokoll marknadsföring, reklam, PR och kommunikation i organisera evenemang.
  • Fakulteten består till lika delar av lärare och specialister yrkesverksamma som tar en dubbelseende, akademiska och praktiskt innehåll.
  • Den professionella och internationella profil studenter i detta program gör möjligheter till nätverkande kommer att öka exponentiellt.
  • Plattformen som Master utvecklar ger de senaste innovationerna inom nätbaserad undervisning, med många resurser för att underlätta den pedagogiska erfarenheter och ger konstant övervakning av studenten.
  • olika sessioner visade mästarkurser vid prestigefyllda proffs förklara dagordningen och dela sina erfarenheter.

Färdigheter och kvalifikationer

Studerande får de verktyg, kunskaper och färdigheter som krävs för att uppfylla de nödvändiga besluten under hela processen för att organisera ett evenemang sedan starten och implementering till hantering av post-event genom inlärning av särskilda ämnen av skapelsen, design och event management och kors material som gör att du kan utveckla de nödvändiga funktionerna som skall tillämpas vid ett evenemang i frågor av strategisk marknadsföring, administration, Corporate Communication, protokoll och alla relaterade discipliner inom kommunikationsområdet.

Detta är att ge eleverna kunskap om korsarmar som går utöver sin egen kompetens i behovet av att arbeta i samordning med andra avdelningar inom dela institutionella kommunikation genom utveckling av företagsevenemang.

Deras huvudsakliga mål är att utveckla en rad färdigheter, förmågor och attityder studenter att utöva sin roll som samordning och laget ledningen i att utveckla event management, alltid från en global syn på de övergripande målen för bolaget , hjälper den allmänna inriktningen att optimera affärsresultat.

Genom utvecklingen av kunskaper, en rad färdigheter och kunskaper som gör det möjligt att förena för den inneboende verksamhetskunskap med dem för behandling av människor i form av förhandling, kommunikation och ledarskap själv och alla de kommer att förstärkas till de är nödvändiga för att skapa, utformning och förvaltning av företagsevenemang.

-Visibility Och strategi:

Få en klar uppfattning om vad som nu är, och vara tydliga om den övergripande affärsplanen och kommunikation att arbeta enligt gemensamma mål

-Review Information:

För att styra driften av alla interna informationssystem, teknisk marknadsundersökningar och alla tillgängliga interna och externa källor för att veta var man ska leta för att samla in information. kontakter på hög nivå de bör nätverk av arbete, familjeliv, vänskap, publikationer, etc. vara bärare av ständig kunskap som kommer att bekräfta eller forma visionen.

-understanding Business och global vision:

Vet mycket alla singulariteter av verksamheten och de tekniker och metoder för att utveckla den strategiska kartan över händelsen i sin design och de delar som kommer att påverkas. Du måste ha en global tänkesätt som tillåter dig att se organisationen i förhållande till alla parter som bildar internt och externt med tillhörande.

Jag försöker folk:

Bly och hantera team för sina medlemmar att uppnå sina mål, har den nödvändiga motivationen och kan utvecklas som människor och yrkesverksamma.

-Kommunikation:

Mastering kommunikationstekniker och effektiva presentationsteknik. Kommunikationsförmåga är grundläggande.

-tekniker Trading

Att få en hög förhandlingsstyrka, med hjälp av de tekniker som är nödvändiga för att uppnå bästa resultat i relationerna mellan olika offentliga beröras i händelse.

-Utveckling Av projekt:

Att genomföra och verkställa strategierna

-Evaluation Och kontroll:

Etablera kontrollsystem för att utveckla ledningsfunktioner och att utvärdera resultaten.

Personliga Färdigheter:

Utveckla färdigheter i samband med emotionell intelligens (självinsikt, självkontroll och motivation) och social intelligens (gruppen förtroende, bidrag erfarenhet, aktivt lyssnande, etc.)

-Evolution Och förändring:

Att veta korrekt hantera förändringar i de yttre och inre miljö samt eventuella kriser som produceras av dessa förändringar.

-stil egna åtgärder:

Skapa en ledarstil att motivera människor och förena dem mot samma mål.

Program

Modul 1: utformning, uppbyggnad och planering Händelser - 6 ECTS-
Innehåll:

  • genomgången
  • Kreativitet och innovation händelse
  • strategisk planering
  • Projektledning
  • Time Management
  • affärsplan

Modul 2: Ledarskap och Corporate Event Management - 8 hp


Innehåll:

  • Fundamentals of Economics
  • ledarförmåga
  • Ledarskap och Team Management
  • MBO
  • coaching
  • CSR och hållbarhet
  • spokesperson träning

Modul 3: Hantera Global kommunikation Event - 4 ECTS-


Innehåll:

  • General kommunikationsteori
  • Presstjänsten vid evenemang
  • Medierna i evenemang

Modul 4: marknadsföring i Events- 3 hp


Innehåll:

  • Event marketing
  • marknader behandlings
  • Företagets image i evenemang

Modul 5: Reklam och PR i Events- 3 hp


Innehåll:

  • PR händelser
  • Reklam och händelser
  • Behandling av allmänheten
  • Corporate Social Responsibility

Modul 6: Tekniskt Organisation av protokoll 6 hp


Innehåll:

  • protokoll koncept
  • Behandling av värd
  • ordförandeskap
  • ledningssystem
  • Typer av tabeller
  • Programmet och dess tekniska

Modul 7: Protokoll och evenemang -8 ECTS


Innehåll:

  • lagstiftning protokoll
  • officiell protokoll
  • protokoll Company
  • sociala protokollet och personlig bild
  • Restaurang och Catering
  • internationella protokoll
  • militära protokoll

Modul 8: Organisation Vane Acts - 5 ECTS


Innehåll:

  • invigningar
  • Mottagningar och mottagningar
  • konferenser
  • produktpresentationer
  • organisation Summit
  • De första stenarna
  • budgetar
  • Congress Organization

Modul 9: Practice Management och springa Events - 10 hp


Innehåll:

  • Scenografi och Staging
  • händelse Produktion
  • Catering i Events
  • Officiella händelser Verkstad
  • Verkstads Corporate Events
  • verkstads Händelser
  • Verkstads Sportevenemang

Modul 10: Extern Praktik -5 ECTS


Mål:
Tillämpa de teoretiska och praktiska innehåll som förvärvats under i en riktig professionell miljö. innehåll:
Praxis är obligatoriska färdigställande och kommer att göras i företag som organiserar händelser, protokoll och kommunikation, samt berörda avdelningar kommer både offentliga institutioner och privata företag. Sådana metoder kommer att övervakas av en professionell handledare i målbolaget och en akademisk handledare på skolan.

Modul 11: Examensarbete - 6 hp
Mål:
Examensarbete: fastställandet av den faktiska användningen av de studier som genomförs en praktisk övning av vetenskaplig eller projektering professionell händelse syntes. Ackreditering för att uppnå de specifika målen i Master - de befogenheter planeras under kursen - genom programmering, utveckling och påverkansarbete.

Examinationsformerna

Programmen är utvecklade på ett modulärt sätt för att göra dem mer lättlästa och hanterbara i den logiska utvecklingen av inlärningsprocessen och studie metodik bygger på tre grundläggande frågor:.

B-LÄRANDE ett klassrum som kombinerar klassrumsundervisning med online arbete system där studerar anpassar sig till de särskilda omständigheterna i tid, plats och arbetsutrymme är etablerad.

Detta är en hybrid lärande i klassrummet arbete, förklarar läraren innehåll, organiserade arbetet, uppmanar till utveckling av uppgifter, föreslagna axiom, svarar på frågor, etc. United allt arbete och forskning på nätet där för att utföra uppgifter antingen individuellt eller genom ett gemensamt arbete uppmuntras, och därigenom utveckla sina färdigheter, utföra kontinuerliga kontroller självvärdering.

Fallet metoden

Började på Harvard University, visas fallet metoden som behovet för studenter att möta verkliga situationer och måste fatta beslut, utvärdera prestanda, utfärda informerade domar, etc.

Det är en teknik för aktiv inlärning, med fokus på forskning student på ett verkligt och specifikt problem som hjälper eleverna förvärva grund för en induktiv studie.

En del av definitionen av ett visst ärende, så att studenten kan förstå, känna och analysera hela sammanhanget och variabler inblandade i fallet.

Målen för denna teknik är:

  1. Utbilda framtidens proffs kan hitta för varje enskilt problem expert, personlig och anpassade till de sociala, mänskliga och rättslig lösning givet sammanhang.
  2. Arbeta från ett professionellt förhållningssätt till problemen i en viss miljö.
    Den professionella förhållningssätt ett verkligt problem, med sina inslag av förvirring, ibland motstridiga, som i verkligheten ges och en professionell beskrivning frågade teoretiskt välgrundad, jämföra den specifika situationen presenteras med den teoretiska modellen, identifiera egenheter fall föreslå strategier för att lösa fallet, genomföra och utvärdera resultaten.
  3. Skapa inlärningsmiljöer som underlättar byggandet av kunskap och uppmuntra verbalisering, samtycket uttryckligen, kontrast och omarbetning av idéer och kunskap.

Praxis och jobb

International School i protokoll är tillgängliga för studenter karriärvägledning från vilken undervisningsmetoder hanteras och de jobb som företagen inte når EIP kanaliseras.

undervisningsmetoder

Praxis avsedd elev omfattande utbildning via en parallell utbildningsprogram vid universitetet och företag som kombinerar teori och praktik. MBA Protokollet, skapelsen, omfattar design och Event Management i sin läroplan 5 hp praktik Skolan har för närvarande ett stort antal avtal med företag och offentliga institutioner, vilket gör varje år alla studenter som vill eller kredit har minst kunskap som krävs för att göra sina faktiska förhållandena i organisera evenemang och andra relaterade ansvar skåp organisering av evenemang, marknadsföring, reklam, företagskommunikation och institutionella relationer.

På samma sätt, EIP gör reklam för sina egna handlingar, under ledning av kvalificerade experter, hantera studenter och har ytterligare en möjlighet att närma sig den verkliga marknaden. Slutligen skolan, genom sitt företag organisering av evenemang, OVC uppmuntrar deltagande av studenter och assistenter, junior, senior och samordnare i alla händelser organiserades, som inte bara är ett perfekt komplement till deras utbildning, men i början av sin utveckling och yrkesmässig mognad.

Program taught in:
Spansk
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Okt. 2019
Duration
1 år
Heltid
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Okt. 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum
Location
Application deadline
Slutdatum
Location
Application deadline
Slutdatum
Location
Application deadline
Slutdatum

Okt. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum