Programbeskrivning
Detta innovativa MBA-program svarar mot en ökande efterfrågan på skickliga chefer med en grundlig förståelse för lyxstrategier och verktyg för varumärkeshantering.
Programmet bygger på framgången för MBA Luxury Brand Marketing och fortsätter att ge en enastående plattform för att utforska utvecklingen på den globala lyxmarknaden.
MBA Luxury Brand Management- programmet är utformat för att utrusta kandidater som har relevanta erfarenheter av ledarskap med specialiserad avancerad kunskap och färdigheter för att gå vidare till nästa nivå av sin karriär.
Utformningen av programmet kommer att hjälpa studenter att få en djup förståelse för komplexiteten i förvaltningen inom ramen för lyxorganisationer, särskilt som lyxmarknader fortsätter att bli mer konkurrenskraftiga och mångdimensionella och lyxkonsumenter blir mer polariserade.
Det finns en stark tonvikt under hela programmet för insamling och analys av data för att stödja komplext beslutsfattande. Studenterna kommer att utveckla de analytiska färdigheter som krävs för att undersöka ett brett spektrum av frågor som påverkar lyxsektorn och förmågan att konstruera kreativa lösningar. Aktivt experientiellt lärande gör det möjligt för elever att utveckla strategiskt tänkande, ledarskap, interpersonella och gruppkunskaper och en djupare entreprenörsutsikter. Problemlösningsmöjligheter kommer också att odlas genom casestudier, affärsspel och live-briefs-projekt, skapat i samarbete med ledande lyxorganisationer.
Lyxvarumärken kommer att fortsätta att lyckas genom nyckelelementen i äkthet, exklusivitet och hantverk, men idag måste dessa balanseras med 24/7 tillgång och omedelbarhet och återspegla framsteg inom digital teknik och konsumentens ökande kraft. MBA Luxury Brand Management undersöker hur lyxiga varumärken behöver hitta innovativa sätt att hantera det klassiska avvägandet mellan sällsynthet och global expansion.
Kärnmoduler
Lyxperspektiv och övning
Konstruerad för att kritiskt bedöma komplexiteten i lyxkonceptet och utvecklingen av den globala lyxsektorn. Eleverna kommer att analysera hur perceptioner av lyxvärde utvecklas över olika produkt / marknadskontext och undersöka hur enskilda konsumenters egenskaper, sociala dynamik och varumärkesrelaterade faktorer påverkar besluten att köpa lyxprodukter och tjänster.
Finans och rikedom
Utvecklar en kritisk medvetenhet om modern förmögenhetshantering och bygger på elevernas tidigare exponering för principer och tekniker för ekonomisk förvaltning. Modulen kommer att fokusera på alla tre huvudaspekterna av förmögenhetshantering, vilket skulle vara: välståndsskapande, förmögenhetshantering och förmögenhetsöverföring.
Lyxdistribution och detaljhandel
Ger en kritisk analys av ledningstrender och utveckling med avseende på detaljhandel och distribution av lyxvaror och tjänster. Dimensionerna av den lyxiga detaljhandeln uppfattas - med särskild tonvikt på skapandet av differentiell fördel genom att skapa bildköp och kundservice.
Strategi Ledarskap och socialt ansvar
Ger studenterna möjlighet att kritiskt analysera de roller som chefer spelar för att formulera, genomföra och utvärdera strategin inom organisationer inom lyxsektorn. Studenter uppmuntras att reflektera över vikten av ledarskap i att utveckla, skydda och utnyttja strategiska förmågor inom organisationer. Modulen är utformad för att hjälpa studenter att ta en betydande ledarroll i sin framtida karriär inom lyxsektorn.
Strategisk varumärkeshantering
Undersöker produktens natur och roll ur perspektivet av leverans och erfarenhet av varumärke inom en rad lyxsektorer. Det framhäver betydelsen av effektiv varumärkeshantering inom lyxvaror och tjänster genom en detaljerad analys av den relativa litteraturen, som stöds av kontextuella exempel.
Juridiska aspekter av Brand Management
Fokuserar på och sammanfattar nischaspekter av lagstiftning så att de är tillgängliga för dem som inte har en tidigare juridisk studie av immateriella rättigheter eller regler. Det ger grunden för kritiskt, analytiskt och juridiskt kreativt tänkande när du utforskar juridiska frågor relaterade till varumärken, domännamn, avgång, designrättigheter, patenträttigheter, upphovsrätt och frågor som rör reklamstandarder.
Forskningsprojekt: Design och Metoder
Introducerar eleverna till forskningsmetoder och tidskursförmåga som är nödvändiga för deras forskningsprojekt. Modulen ger grundläggande kunskap om forskningsdesign på nyckelområden och antar ett kritiskt perspektiv vid jämförande och kontrasterande alternativa forskningsmodeller.
Avhandling
Det sista elementet i programmet är avhandlingen, som ger dig möjlighet att utforma och genomföra en del original forskning inom ett selektivt område av Luxury Brand Marketing. Som en del av forskningen har eleverna möjlighet att tillämpa teorier, begrepp, teorier och ramverk som introducerades i de moduler som tidigare lärt sig. Avhandlingen kan anta en av tre former: Ett tillämpat forskningsprojekt, ett undersöknings projekt eller ett företagsrådgivnings projekt.
Undervisa och lära
Studenter som studerar MBA Luxury Brand Management kommer att ingå i en liten och fokuserad klass, en blandning av lokala och internationella studenter som delar managementkompetens och drar nytta av undervisning av professorer i världsklass med forskning och yrkeserfarenhet samt nära kontakter till industrin.
Den mångfald och erfarenhet som varje enskild person tillförde klassen är en av de främsta styrkorna i MBA i GCU London . Programmet är utformat för att främja informella nätverk för kunskapsunderhåll och kunskapsdelning, vilket hjälper dem att bli effektiva, oberoende, livslånga elever. Internationella akademiker från Frankrike, Spanien, Italien, Taiwan, Kina och USA har besökt GCU London att få insikt i vår undervisning.
bedömning
Ett antal bedömningsmetoder används i programmet, som varierar mellan moduler och omfattar grupparbete, fallstudier, skriftliga kurs, grupppresentationer, projekt och en forskningsbaserad avhandling.
Graduate möjligheter
Tidigare MBA-kandidater har gått på att bygga starka karriärer inom globalt erkända organisationer. Våra internationella kandidater har fortsatt att få anställning i sina hemländer inom Europa, Indien, Pakistan, Nigeria, Kanada, Mexiko, Indonesien och Kina.