MBA I Luxury Brand Management

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

IFA Paris Bachelor Certified by FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)

  • Varaktighet: 15-månaders program på engelska
  • Campus: Paris, Shanghai, Istanbul
  • Format *: Paris eller Istanbul / Paris eller Shanghai / Paris / Bangkok
  • Nästa intag: september 2019
  • ECTS-poäng: 120
  • Ansökningsavgift: 150 euro
  • Undervisningsavgift: 15 800 €
  • Begränsad till: 25 studenter per klass


* Tillgängligheten av Format (er) kan variera från ett år till ett annat


Introduktion

Har du alltid undrat hur det skulle fungera för en industri som är i evig rörelse och i framkant av marknadsföring och tekniska innovationer , men också känt för att upprätthålla traditionell kunskap och en stark känsla av arv?

Vill du vara en del av ett bra professionellt äventyr och hjälpa till med att lösa de utmaningar som lyxsektorn kommer att möta i framtiden? Är du passionerad för att ta reda på hur lyxiga varumärken fortfarande kan vädja till traditionella mogna marknader, samtidigt som de omfattar möjligheterna från tillväxtmarknaderna och ankomsten av yngre generationer av konsumenter?

För att ta itu med dessa utmaningar måste dagens lyxvarupersoner kunna:

  • dechiffrera komplexa konsumentdata och
  • utveckla förmågan att förutse ökningen av online-detaljhandel och sociala medier samtidigt som
  • anpassa sig till förändrade konsumentvanor och uppkomsten av erfarenhetsmässig lyx och personalisering.

Hos IFA Paris har vi byggt upp vår kompetens inom mode- och lyxindustrin, våra starka förbindelser med dagens ledare i lyxvärlden och vår förstahandsupplevelse av västra och östra marknaderna för att utforma en kurs som hjälper dig att förstå detta alltmer komplex sektor och förvandlas till en professionell lyxvara: MBA i Luxury Brand Management.


IFA Paris globala räckvidd

MBA i Luxury Brand Management är utformad för att dra nytta av den unika platsen för IFA Paris tre campuser vid sammanflödet av östliga och västerländska influenser och kulturer, eftersom studenter i detta program kan välja mellan tre globala städer som vardera representerar en annan grad av mognad på lyxmarknaden (tillgängligheten av spåren / spåren kan variera från ett år till ett annat):

Paris spåret: studenter spenderar 4 studier i Paris, födelseplatsen för lyx och en av de traditionella lyxhuvudstäderna i världen.

Shanghai-spåret (2 villkor i Shanghai och 2 villkor i Paris): Förutom Paris och dess starka lyxarv, kommer studenterna att upptäcka ett land som håller på att bli världens största lyxvaruhandel år 2020 och en stad där konsumenternas Smaker och kunskaper ligger på en sådan nivå av förfining att vissa analytiker anser att de har nått en mognadsnivå snabbare än förväntat.

Studenter som väljer Shanghai-banan kan också dra nytta av vårt partnerskap med en nyckelaktör i den asiatiska lyxhögskolan, Luxellence-centret och besöka deras Bangkok- campus för en period (enligt villkoren i Paris och Shanghai). I Bangkok kommer studenterna att utforska en blomstrande detaljhandel panorama i en stad där de mest lyxiga varumärkena ständigt ökar deras närvaro.

Istanbul-spåret (2 villkor i Istanbul och 2 i Paris): Elever som väljer det här spåret kommer att analysera hur förändringar i demografiska och livsstil förändras driver en av de sundaste och stabilaste industrins tillväxt i Europa och att etablera Istanbul som en viktig gate till växande Mellanösternmarknader.


Vår undervisningsfilosofi

Vid IFA Paris kan eleverna också dra nytta av innovativa undervisningsmetoder och en ständigt utvecklad pedagogisk modell baserad på tre huvudprinciper:

  • Discovery: Eleverna fördjupas i en workshop miljö, så att de kan få en intensiv och praktisk träning baserad på moduler som analyserar makro- och mikrotrender djupt.
  • Experimentering: Våra elever upplever i första hand de inbyggda egenskaperna hos nya och mogna marknader med IFA Paris 'inlärningspedagogik under resan mellan IFA Paris olika campus (Paris, Istanbul, Bangkok och Shanghai).
  • Självbekräftelse: När de bedriver sitt slutstudieprojekt, uppmuntras Capstone-avhandlingen, studenterna att utveckla ett unikt och banbrytande perspektiv på en utmaning av deras val som lyssnar industrin och utökar sina problemlösningsförmåga.


Kursstruktur

De moduler som lärs ut i vårt program gör det möjligt för dig som professionell att behärska de olika aspekterna av lyxaffären, från branding, distribution och detaljhandel strategier till ekonomisk förvaltning och affärsplanering. De lyxiga livsseminarierna ger också deltagarna en unik inblick i specifika sektorer av lyxindustrin som Lyxvakt, Kosmetika och Parfym, Haute Couture eller till och med Önologi och Gastronomi.

Du kommer att utveckla en bred bild av branschen, introduceras till de unika hemligheterna i lyxhandeln och utsätts för de tekniker som lyxvaror använder för att bygga förtroende och auktoritet för varumärken, såsom berättande och kreativt strategiskt tänkande.

Slutligen, från början till examen, och oavsett plats, kommer du att vara till nytta som en IFA Paris student från stöd av en unik avdelning som heter "Karriär och Alumni Center". Att kapitalisera starka samarbeten med grupper som LVMH, Richemont eller Kering och bygga på ett alumni-samhälle som består av individer som kommer från över 50 olika länder, kommer att hjälpa dig att utveckla ett starkt professionellt nätverk, ge dig tillgång till professionell handel -honor och branschexperter genom regelbundna evenemang som gästsamtal och konferenser på campus. Nyckelordet här är synergi, där IFA Paris , dess studenter och alumner är alla upptagna som huvudaktörer i omformningen av lyxindustrins panorama.

Våra MBA-kurser är uppbyggda med ECTS-ramarna i åtanke enligt Bolognakonventionen. Efter avslutad studier samlar deltagarna totalt 120 högskolepoäng som de kommer att kunna överföra om de vill fortsätta sina studier. Kursen är också ackrediterad av IDEL / IDEART och är certifierad som "International Master".


Tillträde

Förkunskapskrav:

  • Företrädesvis 2 års yrkeserfarenhet (praktikplatser beaktas)
  • Kandidatexamen eller betydande yrkeserfarenhet inom relaterade områden
  • IELTS 6.5 eller TOEFL IBT 79 (eller ekvivalens) eller bevis på studier på engelska, för icke-inhemska engelska högtalare
  • Intervju (på campus eller Skype)
  • Online-test

Dokument att tillhandahålla:

  • Fyll i ansökningsformuläret online
  • Senaste transkriptet
  • Kopia av examensbevis eller likvärdighet
  • Personligt brev
  • CV / CV
  • Passfoto
  • Kopia av pass

Alla ansökningar kommer att granskas av programdirektören och akademisk chef för forskarutbildningen. Skulle sökande anses inte uppfylla minimikrav för tillträde vad gäller akademisk bakgrund, kommer de att bli uppmanade att anmäla sig till en stiftelseverkstad som hölls innan startdatumet för deras MBA-program.


Kursstruktur

Vårt Lyx varumärkeshanteringskurs omfattar ett brett spektrum av moduler grupperade i fem huvudmodulgrupper:

  • Marknadsföring och ledning: Denna gruppering omfattar en serie moduler som planeras successivt utifrån strukturen i en marknadsplan. Den övergripande kunskapskunskap som eleverna förvärvat kommer att förbereda dem för att:
    • Analysera komplexa marknadsföringsutmaningar baserade på praktiska fallstudier
    • Tilldela resurser strategiskt för att uppnå förutbestämda mål
    • Craft-märkes-DNA som möjliggör uppnåendet av en hållbar konkurrensfördel
  • Affärsproblem: Kapaciteten att lyssna och tolka marknadernas signaler är en viktig del av dagens chefer. Det måste kontinuerligt odlas. Inom denna modulgruppering kommer eleverna att upptäcka lyxindustrins idiosynkraser ur ekonomisk och finansiell synvinkel.
  • Distribution och Retail: Under de senaste 30 åren har distributionsstrategierna för de mest kända lyxmärken och konglomerat gått igenom en dramatisk förändring. Att strama kontrollen över distributionskanalerna, skapa köpmiljöer som berättar historier, ökat utnyttjande av internet är bara några ämnen som kommer att omfattas av modulerna avseende gruppering av "Distribution and Retail"
  • Lyxmiljö: Begreppet sällsynthet har traditionellt varit förknippad med idén om lyx. Men medan sällsynthet fortfarande är en viktig faktor för att bestämma värdet på ett lyxigt varumärke, är begrepp som "exklusivitet" eller "rymd" nu starkt rungande inom kundernas sinnen som alternativa deskriptorer. I denna modulgruppering studerar studenterna den historiska utvecklingen av lyxindustrin och undersöker makrotrender som strukturerar de olika internationella marknaderna.
  • Lyxig livsstil: Seminarierna som ingår i modulen "Luxury Lifestyle" -modulering gör det möjligt för våra studenter att uppleva olika branscher och ge dem mer specifika insikter om var och en av dem. Ämnen som Haute Couture, Smycken, Luxury Watch Making ... etc kommer att täckas av specialister inom sektorerna som kommer att vägleda eleverna genom sin upptäcktsprocess.


Stiftelsen verkstad lärs under 2 hela veckor (75 timmar) och omfattar följande moduler:

  • Principer för marknadsföring - 15 timmar
  • Kvantitativa forskningsmetoder - 15 timmar
  • Redovisningsprinciper - 15 timmar
  • Arbetsmetodik - 15 timmar
  • Projektledning - 15 timmar


För mer information och ladda ner programbroschyren, besök https://www.ifaparis.com/courses/postgraduate/mba-luxury-brand-management

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The Paris Fashion School for Design and Business. In the words of Suzy Menkes, IFA Paris is where to “Learn the French way of seeing fashion as art.”

The Paris Fashion School for Design and Business. In the words of Suzy Menkes, IFA Paris is where to “Learn the French way of seeing fashion as art.” Läs mindre
paris , Shanghai , istanbul + 2 Mer Mindre