Read the Official Description

Lyxhanteringsprogrammet syftar till alla framtida chefer som vill bygga en solid och framgångsrik karriär inom lyxindustrin.

Detta omfattande internationella program ger maximal exponering för lyxindustrin. Varje kandidat är verksam inom några dagar efter ombord på sitt framtida drömjobb.

Inget bättre än att förvärva denna kunskap

Kursens mål:

Som en följd av kursen kommer du att kunna:

  • Förstå och analysera varumärkes- och varumärkeshanteringen i lyx , baserat på marknader och kunders profiler och kultur
  • Analysera och skapa varumärkesstrategier och varumärkesplattformar för lyxindustrin
  • Få en djup förståelse för lyxindustrin , med fokus på den franska lyxindustrin, alla sektorer.
  • Bygg värdet på befintliga eller utveckla nya märken
  • reda på din framtida roll i lyxindustrin
  • Utveckla kommunikations- och distributionsstrategier för lyxvarumärken

Kandidaterna ska ha ett professionellt eller akademiskt (masterutbildning) bakgrund

Inom marknadsföring och lyx. Kandidater måste visa en stark motivation för marknadsföring, varumärke, lyxföretag.

Krav:

Skolan erbjuder möjlighet för alla sina kurser att tillämpa online hela året: spänner från januari till december.

Urvalet av kandidater utförs av ansökningsfilen (CV och ansökningsformulär) följt av en intervju.

Program :

MODUL I

FÖRSTÅENDE LUXURIELL KULTUR

  • Holistisk syn på lyxindustrin
  • Industridynamik
  • Etablerade spelare och ny generation
  • Profil
  • Academic assignment (memoire): urval

MODUL II

SKAPA VÄRDE

  • Från varumärkesidentitet till Brand DNA
  • Hur man gör ett lyxigt varumärke till en framgång
  • Produkt innovation
  • Lyx och hållbarhet
  • Academic assignment (memoire): inlämning

MODUL III

BRANDSTRATEGIER

  • Varumärkespositionering
  • Brand erfarenhet
  • Märkesplattformar
  • Butikskontroller
  • Brand manager roll
  • Academic assignment (memoire): dela forskning och intervjuer

MODUL IV

GLOBALISERING, BILD OCH KOMMUNIKATION

  • Definitioner, effekter av sociala nätverk på varumärket
  • Reklamstrategier
  • Strategisk användning av sociala medier
  • Academic assignment (memoire): inlämning av ett utkast

MODULE V

LUXURY DISTRIBUTION på DIGITAL ÅR

  • Lyx och distribution: exklusivitet
  • Lyx och digital
  • E-handel eller bara handel: omnichannel-strategier
  • Demografisk störning, den största utmaningen?
  • Academic assignment (memoire): sista inlämningen

MODUL VI

IMMERSION IN THE LUXURY WORLD

  • 4 månaders träning - Capstone-projektet
  • Utvärdering
Program taught in:
Engelska
Last updated April 25, 2018
Denna kurs är
Startdatum
Okt. 2019
Duration
1 år
Full-time
Pris
12,000 EUR
per år.
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Okt. 2019
Slutdatum
Application deadline

Okt. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum