Lyxhanteringsprogrammet syftar till alla framtida chefer som vill bygga en solid och framgångsrik karriär inom lyxindustrin.

Detta omfattande internationella program ger maximal exponering för lyxindustrin. Varje kandidat är verksam inom några dagar efter ombord på sitt framtida drömjobb.

Inget bättre än att förvärva denna kunskap

Ett 360 ° lärande program

  • Föreläsningar i klass: föreläsningar, fallstudier, debatter
  • Praktiska upplevelser: Fältbesök (Retail, Foundation, Designers, Craftsman workshop, mässor ect.), Arbetsgrupper
  • Insikter från lyxexperter: Gästhögtalare, Masterclasses, Q
  • Kontinuerlig feedback och utvärdering av MBA-professorer och företagsledare

Alla klasser lärs på engelska av lyxpersonal.

Våra studenter får insikter från högkvalificerade lyxspecialister, vilket är ett stort värde för en karriär i en snabb och ständigt utvecklande bransch.

Som en följd av kursen kommer du att kunna:

  • Förstå och analysera varumärkes- och varumärkeshantering i lyx , baserad på marknader och kunders profiler och kultur
  • Analysera och skapa varumärkesstrategier och varumärkesplattformar för lyxindustrin
  • Få en djup förståelse för lyxindustrin , med fokus på den franska lyxindustrin, alla sektorer .
  • Bygg värdet på befintliga eller utveckla nya märken
  • reda på din framtida roll i lyxindustrin
  • Utveckla kommunikations- och distributionsstrategier för lyxvarumärken

Program

Förstå Lyxkultur:
  • Holistisk syn på industrin
  • Industriens dynamik och utveckling
  • Etablerade spelare och en ny generation
  • Profil och beteenden hos lyxkunderna
  • Fallstudie och arbetsgrupper
Skapa värde:
  • Från varumärkesidentitet till Brand DNA
  • Hur man gör ett lyxigt varumärke till en framgång
  • Produkt innovation och design
  • Lyx och hållbarhet
  • Fallstudie och arbetsgrupper (värde av ett varumärke, varumärkes personlighet)
Brandstrategier:
  • Brandpositionering - koncept, produktinnovation
  • Märkesplattformar
  • Operativ excellens / kundupplevelse
  • Sociala nätverksstrategier för lyxmärken
  • Fallstudie, arbetsgrupper (selektiv distribution och e-handel)
Global bild och kommunikation:
  • Online / Offline kommunikation / Omnichannel
  • Reklamstrategier
  • Strategisk användning av sociala medier
  • Fallstudie, Arbetsgrupper
Lyxdistribution vid Digital Age:
  • Exklusivitet och synlighet
  • Tillväxtmarknader VS mogna marknader
  • Fallstudie, Arbetsgrupper
Fördjupning i lyxvärlden:
I grupper om 5 måste deltagarna lösa en affärsproblem för ett företag (coachning ges under uppdraget). Presentation, övervakad av en MBA-professor och en företagsledare.

Karriärperspektiv

Med 15 000 kandidater i hundra länder har ESLSCA Business School ett av de största och äldsta nätverket bland stora handelshögskolor.
International MBA-examen för varumärkeshantering banar väg mot oförutsedda perspektiv, i en mycket global och mångsidig miljö.
När du följer det här programmet kan du som chef eller en direktör följa följande verksamhetsområden beroende på företagets storlek:
  • varumärke
  • Retail Network,
  • Marketing,
  • Digital Brand,
  • Produkt,
  • Travel Retail,
  • Entreprenörskap etc.

antagning

Skolan erbjuder möjlighet för alla sina kurser att tillämpa online hela året: spänner från januari till december.
Urvalet av kandidater utförs av ansökningsfilen (CV och ansökningsformulär) följt av en intervju.
Kandidaterna ska ha en professionell eller akademisk (masterutbildning) bakgrund.
Inom marknadsföring och lyx. Kandidater måste visa stark motivation för marknadsföring, varumärke, lyxföretag.
Program undervisas på:
Engelska

Se 11 fler kurser från ESLSCA Business School »

Senast uppdaterad March 1, 2019
Denna kurs är På campus
Startdatum
Okt 2019
Duration
2 år
Heltid
Pris
12,000 EUR
per år
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Okt 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Okt 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum