MBA Fashion Business

IFA Paris

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

MBA Fashion Business

IFA Paris

IFA Paris MBA ackrediterad av IDEL som "International Master"

  • DURATION: 15 månaders program på engelska
  • KAMPUSER: Paris, Shanghai, Istanbul
  • FORMAT: Paris eller Istanbul / Paris eller Shanghai / Paris / Bangkok
  • NÄSTA INTEL: september 2017
  • ECTS CREDITS: 120
  • Ansökningsavgift: 150 euro
  • Undervisningsavgift: 14 800 €
  • BEGRÄNSAT TILL: 25 studenter per klass

"En komplett 360 graders syn på modeaffärer"

INTRODUKTION

Under hennes runwayshow 2011 uppgav Miuccia Prada att "Fashion är ett ögonblick". I en tid av massiva digitaliseringen där individer har indirekt kommunikation genom förmedling av en skärm, är det psykologiskt lugnande att tro att byggandet av en stil speglar sin representation som en individ. Men precis som alla andra språk, har Fashion en myriad av nyanser och aspekter som gör varje läsning och tolkning mycket mer komplex.

Huvudsyftet med MBA i Fashion Business på IFA Paris är att utrusta sina doktorander med nycklar att dechiffrera den ständigt föränderliga modebranschen. Levereras sedan 2008, har kursen varit helt moderniserats för att dra full nytta av IFA Paris kulturarv och kulturella särdrag.

Filosofin i MBA i Fashion Business kretsar kring tre pelare: Discovery: Eleverna är nedsänkt i en verkstadsmiljö så att de kan få en intensiv och praktisk utbildning baserad på varje utvecklingsstadium en modekollektion, från start till kommersialisering.

Experiment: När du reser mellan IFA: s campus platser (Paris, Istanbul, Bangkok och Shanghai) våra elever har möjlighet att uppleva första hand de inneboende egenskaper tillväxt- och mogna marknader tack vare IFA Paris learning by doing pedagogik.

Självbekräftelse: Den övergripande Capstone avhandling speglar studenternas engagemang för utvecklingen av ett unikt och individuellt projekt.

Den totala kursstruktur främjar en helhetssyn på modebranschen som gör det möjligt för deltagarna att analysera komplexa funktioner. MBA i Fashion Business är en av de enda forskarutbildningskurser som gör sina studenter att förstå integrationen av Sensorial marknadsföring inom strategier internationella modehus.

Utvecklingen av särskilda seminarier i haute couture, modevisningar handel, kändisar och mode etnografi är "fönster" i unika aktiviteter eller fenomenet modebranschen. Från deras delaktighet i organisationen av moderelaterade händelser till upptäckten av det allra heligaste i Paris Haute Couture Ateliers, kommer deltagarna att kunna förbättra sin professionella portfölj med upplevelser som i slutändan kommer att gör deras profile mer sofistikerade och attraktiv för potentiella arbetsgivare.

Slutligen, från start till examen, och oavsett var de befinner sig, kommer Doktorander från IFA Paris dra nytta av stöd från en unik avdelning som kallas "Karriär och Alumni Center". Branschen förhållande arm IFA Paris akademiska program är ansvarig för att organisera varannan vecka gästföreläsningar och studiebesök till samklang våra studenter med mode puls. De kommer att ha tillgång till exklusiva varumärken lanseringsevenemang, modevisningar, konstutställningar eller professionella handels-shower för att bygga sina egna professionella nätverk. Karriär och Alumni Center följer IFA Paris studenter även efter examen genom att länka dem med sitt starka alumninätverk består av individer med ursprung från 50 olika länder. Nyckelordet här är synergi, där IFA Paris, sina studenter och sina studenter är alla viktiga aktörer i omformningen av modeindustrin panorama.

Våra MBA kurser är strukturerade med ramen ECTS i åtanke som fastställs av Bolognakonventionen. Efter avslutat sina studier deltagare samlas totalt 120 högskolepoäng som de kommer att kunna överföra om de vill främja sina studier. Kursen är också ackrediterat av IDEL / IDEART * och är certifierad som "International Master".

ANTAGNING

Behörighetskrav:

  • Företrädesvis 2 års yrkeserfarenhet (praktikplatser beaktas)
  • Kandidatexamen eller betydande yrkeserfarenhet inom relaterade områden
  • IELTS 6.5 eller TOEFL IBT 79 (eller ekvivalens) eller bevis på studier på engelska, för icke-inhemska engelska högtalare
  • Intervju (på campus eller Skype)
  • Online-test

Dokument för att ge:

  • Fyll i ansökningsformuläret online
  • Senaste transkriptet
  • Kopia av examensbevis eller ekvivalens
  • Motivation Letter
  • Resumé / CV
  • passfoto
  • Kopia av pass

Alla ansökningar kommer att granskas av programdirektören och akademisk direktör för forskarutbildningen. Om sökande anses inte uppfylla minimi behörighet när det gäller akademisk bakgrund, kommer de att bli ombedd att skriva in sig i en stiftelse workshop före den dag då de MBA-programmet börjar.

KURSSTRUKTUR

Vår Fashion Business kurs omfattar ett brett utbud av moduler grupperade i fem huvudmodulgrupper: Marknadsföring och ledning: Denna gruppering omfattar en serie moduler som planeras successivt utifrån strukturen i en marknadsplan. Den övergripande kunskapskunskap som studenterna förvärvat kommer att förbereda dem för att: Analysera komplexa marknadsföringsutmaningar baserade på praktiska fallstudier. Tilldela resurser strategiskt för att uppnå förutbestämda mål. Craft-varumärkes-DNA som möjliggör en hållbar konkurrensfördel. Business Issues: Kapaciteten att Lyssna och tolka marknadernas signaler är en viktig del av dagens chefer. Den måste kontinuerligt odlas. Inom denna modul gruppering studenter kommer att upptäcka egenheter i modebranschen från en ekonomisk och finansiell synvinkel.

Distribution och detaljhandel: Framväxten av snabb modeförsäljning och den exponentiella tillväxten av onlinehandel har förändrat distributionslandskapet för modehus. Denna modul gruppering utforskar vikten av att välja rätt distributionsstrategier samt att skapa en positiv shoppingmiljö för att uppnå en effektiv kunders avkastningen.

Mode Miljö: Program som fokuserar på Fashion Business satsar traditionellt på att analysera strategiska och marknadsföringsutmaningar. MBA Fashion Business på IFA innehåller en mer kreativ accent, sourcing inspiration från skolans rötter i modedesign. I denna modul gruppera eleverna lär sig och erfarenhet första hand om de olika stegen i skapandet av en sammanhängande samling.

Fashion Lifestyle: Från att observera utvecklingen av en Haute Couture-samling i en studio i Paris för att ta en etnografisk resa i de nordliga stammarna i Kina för att förstå deras bidrag till den moderna modescenen, ingår denna serie seminarier inom modulen "Fashion Lifestyle" Gruppering tillåter våra elever att uppleva specifika aspekter av modebranschen i en verkstad som miljö.

Stiftelsens verkstad undervisas under 2 hela veckor (75 timmar) och omfattar följande moduler: Marknadsprinciper - 15 timmar
Kvantitativa forskningsmetoder - 15 timmar
Redovisningsprinciper - 15 timmar
Arbetsmetodik - 15 timmar
Projektledning - 15 timmar

Studentbelastning:

510 timmar av ansikte mot ansikte föreläsningar
765 timmar av självstudie
840 Hours of Capstone Project
200 timmar av industriell kontakt och samarbete

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad July 22, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Varaktighet
15 månader
Heltid
Price
Pris
14,800 EUR
Ansökningsavgift 150 EUR
Information
Deadline
Locations
Frankrike - Paris, Île-de-France
Startdatum : Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Kina - Shanghai, Shanghai
Startdatum : Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Turkiet - Istanbul, Istanbul
Startdatum : Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2018
Frankrike - Paris, Île-de-France
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Kina - Shanghai, Shanghai
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Turkiet - Istanbul, Istanbul
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan