MBA Dual Degree
B.H.M.S. Business & Hotel Management School
Nyckelinformation
Campus läge
Lucerne, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Översikt
En MBA-examen i kombination med branscherfarenhet har betydande värde och prestige med arbetsgivare över hela världen. York St John MBA-examen är utformad för att ge studenterna möjlighet att ytterligare förbättra sina ledarskapskunskaper och förmågor genom tillämpad inlärning med hjälp av fallstudier, grupparbete och exempel på verkliga företag. Kombinationen av företagsekonomin hos York Business School och BHMS starka rykte inom gästfrihet och företagsledning erbjuder MBA en möjlighet att lära sig och utveckla elevernas ledningskompetens i en verkligt global miljö. Schweiz är världsberömd för sin högkvalitativa serviceindustri, gästfrihet och finanssektorer och innovationer på ett antal områden. Förutom den grundläggande MBA-läroplanen kan studenterna välja en BHMS-specialisering genom att studera en extra modul och fokusera på sitt forskningsprojekt. Studenter har därför möjlighet att följa en modern läroplan för att få inblick i och färdigheter i viktiga affärspraxis inom ett visst område och utforska en mängd olika sektorsutvecklingar. Fallstudier, datahantering och projekt säkerställer att lärandet tillämpas och av verkligt karriärvärde.
Syftet med programmet
Programmet syftar till att
- Utveckla dig som en potentiell chef och ledare.
- Hjälpa dig att utveckla en god förståelse för de färdigheter som krävs för att kunna spela en roll i någon organisation.
- Reflektera strävandena i utvecklingen av ansvariga och etiska chefer.
- Stöd utvecklingen i ledarskapets kompetens för att kunna fungera effektivt och kompetent i ett internationellt sammanhang.
Programmet omfattar ett intensivt studieblock av 6 månaders heltidsstudie, som följs av en självständig forskningsundersökning, vilket gör det möjligt för eleverna att genomföra en fördjupad studie av ett område som är relevant för deras framtid. Forskningen kan slutföras tillsammans med en betald praktikperiod på 6 månader i Schweiz eller utomlands för studenter som vill ha ytterligare arbetslivserfarenhet innan de fortsätter på sin karriärspår. Alternativt kan eleverna återvända till heltidsposition under denna fas av programmet. Detta program är lämpligt för kandidater som har en kandidatexamen, har fått minst 2-3 års arbetslivserfarenhet och vill komma in eller få marknadsföring i en viss bransch eller sektor. Kandidater med omfattande administrativ erfarenhet, som inte har en kandidatexamen, kommer att utvärderas individuellt.
Betald industriutbildning i Schweiz
Industriutbildning är en integrerad del av studiefilosofin vid BHMS och ger möjlighet att få betald arbetserfarenhet i en annan kulturell miljö som en del av karriärutvecklingen. Beroende på elevernas tidigare erfarenhet, språkkunskaper och yrkesmässiga mål kan en mängd olika placeringar över hela kärnfunktionen inom gästbranschen genomföras under programmets andra halvår. Detta kommer att ge eleverna ovärderlig serviceindustri erfarenhet och överförbara färdigheter, avgörande för så många branscher. Industrins utbildningslön i Schweiz, som förhandlas mellan arbetsgivarorganisationen och arbetstagarunionen, är för närvarande satt till minst 2 200 CHF per månad brutto. Från denna lön måste eleverna betala för rum, styrelse och skatter. Den genomsnittliga nettoresultatet per månad varierar från 1 CHF till 1 400. En mängd placeringstillfällen finns också internationellt med kontraktsperioder och löner som är föremål för lokalt / nationellt arbetstillstånd och andra bestämmelser. Studenter med betydande tidigare yrkeserfarenhet kan välja att återvända till heltidsanställning medan de slutar sin slutliga MBA Research Investigation-modul.
Ingångskrav
- Kandidatexamen i någon disciplin
- IELTS 6.0 nivå eller motsvarande
- 2-3 års arbetslivserfarenhet
Kursinnehåll
Studenterna måste klara de föreskrivna 180 akademiska poängen för sin York St John-pris, plus de ytterligare 15 specialiseringskraven för BHMS MBA med specialisering certifikat. Det valda specialiseringsområdet ska också utgöra forskningsinriktningens inriktning, så att studenterna kan utveckla en omfattande kritisk förståelse för sitt utvalda område. Ett urval av andra kurser kan ersätta eller ändra ovanstående kurser. Be om det detaljerade kursprogrammet vid ansökan. Krediter i blått är endast BHMS-poäng.
BHMS MBA-specialiseringar
BHMS erbjuder tre olika specialiseringar utöver det allmänna MBA-programmet som följer en samtida och progressiv läroplan.
International Hospitality Management
International Hospitality Management specialisering ger ett varierat och stimulerande studieprogram som gör det möjligt för studenter att fullt ut uppskatta mångfalden och komplexiteten i global gästfrihet. Den ger en strukturerad granskning av den internationella industrin och de viktigaste miljöerna och värdmarknaderna, där verksamheten utvecklas och genomförs. Dessutom utforskar den karaktären av globalisering och global gästfrihet, politisk, ekonomisk, sociokulturell, teknisk, ekologisk och lagstiftande miljöer där global gästfrihetshantering sker.
Innovation och entreprenörskap
Innovations- och entreprenörs specialiseringen är utformad för att få insikt i kärnan i nya affärsidéer och entreprenörskap för att utrusta eleverna med den speciella kompetens som krävs när man skapar ett nytt affärsföretag. Det fokuserar särskilt på de områden som stöder hela uppstartsprocessen, som utveckling av unika och nya affärsidéer, modeller och processer, förberedelse och inlämning av en affärsplan, identifiering av företagets konkurrensfördelar och värdeskapande processen för innovation för samhället.
Global marknadsföring
I Global Marketing-specialiseringen undersöker studenter möjligheterna som erbjuds av digitala verktyg och viktiga sociala medier, inklusive Facebook, Twitter, LinkenIn för att förbättra marknadsföringskampanjer. Kulturella och geografiska variationer i SoMe-användningen och -konventionerna och affärsmässiga konsekvenser utforskas och genomförs också genom utveckling av en internationell SoMe-kampanj.