Läs den officiella beskrivningen

Presentation

MBA-program tillvägagångssätt i olika affärsrelaterade ämnen, som utvecklar verkställande och ledaregenskaper, förutom möjligheten att få praktiska arbetslivserfarenhet tack vare vårt praktikprogram, för att lyckas på chefsnivå. Den fokuserar på de praktiska aspekterna av globala marknader för att lära eleverna de färdigheter som gäller för internationell marknadsföring och global förvaltning i företag.

Mål

  • Lär de etiska principer som gäller för affärsvärldens verklighet.
  • Ge studenten förstå hur världen av företag och mekanismer som styr de globala marknaderna.
  • Lär dig bästa verktyg, kunskaper och färdigheter för att lyckas på chefsnivå.

Target

a) Akademiker och yrkesverksamma som vill utvidga sina anställnings horisonter.
b) erfarna medarbetare som vill ta på sig nya uppgifter och ansvarsområden.
c) Företag som söker personalutbildning.
d) Utexaminerade i yrkesutbildning och högre utbildning i området företag som söker praktiska förberedelser för att komma in i arbetslivet.

Professionella möjligheter

  • International Marketing Director
  • avdelningschef

INSA erbjuder möjligheten att göra en praktik i företag under kursen.

Kurs

Modul 1 - Villkor och General strategi.
Modul 2 - strategier och riktlinjer i Marketing Management.
Modul 3 - Ekonomisk styrning och optimering av resultaten.
Modul 4 - kommersiell förvaltning Organisation av nätverk.
Modul 5 - Ledarskap: coaching, bemyndigande, ledarskap och organisation.
Modul 6 - Ekonomisk analys av ledningsbeslut.
Modul 7 - Financial Management: ledning, strategi och värdeskapande.
Modul 8 - Företag Utvärdering: fusioner, inköp, joint ventures.
Modul 9 - Globalisering och internationalisering av marknader. Analys.
Modul 10 - Ledning etik och socialt ansvarsfullt företagande.
Modul 11 ​​- Branding, förvaltningen av värdet av ett varumärke (kunnande).
Modul 12 - Product Manager. Utformning och genomförande av den politik och marknadsplan.
Modul 13 - försäljningsprognoser. Prognos - Forenet (Expert Systems i affärsprognoser).
Modul 14 - Produkter och varumärken positioneringsstrategi. Globalisering, öppna nya marknader.
Modul 15 - Production Management, kvalitet, logistik och distribution av produkten.
Modul 16 - Trade Fair, konventioner, kongresser.
Modul 17 - Customer Marketing. Kundlojalitetsprogram. Kontroll av nya kanaler.
Modul 18 - Marknadsföring i industriföretag och tjänster.
Modul 19 - Tillämpning av marknadsföring 2,0 i bolaget.
Modul 20 - Optimering av produktmarginaler.
Modul 21 - De sociala frågor. Samarbete och upplösning av arbetskonflikter.
Modul 22 - Domstols och beskattningen av chefs aktiviteter.
Modul 23 - teknisk innovation i företag. Hantera globala kunnande.
Modul 24 - balanserat styrkort. Utformning av förvaltningsstrategier.
Modul 25 - Final Project. Strategic Business Plan.

Assessment System

Utvärderingssystemet bygger på kontinuerlig bedömning av varje block av studier, genom klass närvaro och / eller undersökning. Studenten måste ha passerat varje ämne för sig. Dessutom måste studenten ha tjänat lägst betyget anges i affärsplanen.

Har klarat utvärderingarna och med minsta närvaro krävs studenten få ett diplom i internationella MBA av INSA Business, Marketing & Communication School.

Program undervisas på:
Engelska
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Feb. 2020
Duration
1 år
Deltid
Pris
7,400 EUR
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Feb. 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum