Read the Official Description

Globaliseringen har skapat stora utmaningar för företag och statliga organisationer runt om i världen. Chefer måste ta itu med mångfald, integrera teknik, internationell marknadsföring och försäljning kampanj som bland annat i en snabbt föränderlig global miljö och ekonomi. Syftet med MBA i International Business är att ge en djup förståelse för globala frågor av olika typer av organisationer står inför, och det möjligt för deltagarna att få en stark kunskaper i kärnverksamheten färdigheter. För det här syftet, internationella affärer på Ajou GSIS ger blivande studenter med ett brett analytiskt perspektiv och en teoretisk och praktisk bakgrund inom internationell affärsverksamhet och marknaden genom obligatoriska och valbara kurser, vara lyhörd för de internationella utmaningar som dagens organisationer står inför. Studenter som vill göra karriär internationellt orienterade i både privat och offentlig sektor som har att göra med internationell verksamhet och förvaltning uppmuntras att studera International Business MBA vid Ajou GSIS.

Obligatoriska kurser

Statistik (Förutsättning)

Huvudsyftet med denna kurs är att ge de studerande förmåga att korrekt tolka statistiska resultat. Särskilt fokus läggs på hur man skilja ljud analyser från dem som inte är det. Detta är avgörande i dagens värld där kvantitativ analys används mycket (eller missbrukas) i offentliga politiska och förvaltnings debatter. Kursen består av två delar. I den första delen, kommer eleverna lära sig grundläggande statistik. Speciellt kommer studenterna att utsättas för begreppen statistisk slutledning, sannolikhet, sannolikhetsfördelning, distribution provtagning, uppskattning, och hypotesprövning. I den andra delen, kommer eleverna lära sig grundläggande ekonometri. Med behärskar enkel regression, kommer eleverna också lära sig grunderna i multipel regressionsanalys.

Ekonomisk Analys och offentlig politik Ekonomi består av Mikroekonomi (Economic Analysis I) och makroekonomi (Economic Analysis II). På den här kursen får du lära dig de grundläggande koncepten och principerna i mikroekonomisk analys. Kursen behandlar de fungerar och följderna av enskilda element såsom konsumenter, producenter och enskild produkt och faktormarknaderna. Kursen ger en grund för att förstå arbetet i den moderna kapitalistiska marknadsekonomin, dess konsekvenser välfärd och statens roll. Speciellt är monopol reglering och fördelningspolitik diskuteras.

Priniciples of Accounting

På den här kursen får du lära dig de grundläggande begreppen redovisning som skulle vara nödvändig för att förstå corporate finance, investeringar, marknadsföring, produktion, organisation beteende och företagsstrategi samt andra finansiella transaktioner på företaget samt dess närstående berörda parter.

Marketing Management

Undersökning av marknadsföring system, sina förbindelser med den socioekonomiska systemet, och påverkan av varandra vid den andra. Studie av evolution och nuvarande struktur av marknadsförings institutioner och processer. Behandling av kund attribut och beteendemässiga egenskaper och hur marknadschef svarar på dessa i utformningen av marknadsföringsstrategier, med hjälp av forskning, produktutveckling, prissättning, distributionsstruktur och marknadsföring.

Ekonomisk förvaltning

Denna kurs lär ut grunderna i Financial Management. Det omfattar grunderna i corporate finance (värdering av tillgångar, mätning av kassaflöden pengars tidsvärde, riskbegreppet och dess mätning, risk och avkastning trade-off, grunderna i kapitalkostnaden), investeringar, och kapitalmarknaden.

Organizational Behavior

Kursen betonar en empirisk metod för studiet av individers och gruppers beteende inom ramen för organisationen och som påverkas av ett brett utbud av nya organisatoriska realiteter. Det ger befintliga och nya teoretiska och praktiska kunskaper för att förstå ämnen som individuella skillnader (personlighets), OB forskningsmetoder, motivation, arbetstillfredsställelse, stress, ledarskap, ledningens beslutsfattande och grupprocesser. Det huvudsakliga syftet med kursen är att förstå grundläggande organisatoriska beteende begrepp och forskning, modeller, och gå från individuellt beteende till gruppen och organisationen som helhet.

internationella affärer

Kursen fokuserar på ledande frågor som uppkommer i internationella operationer på grund av komplexa och olika kontextuella skillnader i kulturer, statliga institutioner, konkurrens, risker och kostnader för verksamheter i olika nationella miljöer. Studenterna ges verktyg för analys av global organisation, samordning och kontroll av multinationella företag, affärs interaktioner med regeringar; inträde på utländska marknader och verksamheter; och globala konkurrensstrategier. Viktigast av allt, vill jag att du använda den här kursen för att lära sig att tänka, att ifrågasätta och resonera ut internationella affärsproblem.

Operations Management

Business process omformar insatser till utfall, antingen fysiska varor eller tjänster, för att tillfredsställa kundernas behov. Denna omvandling innebär ett flöde av material och information genom ett nätverk av olika aktiviteter, inklusive lagringsbuffertar. Kursen behandlar verktyg och metoder för att hantera affärsprocesser, som omfattar såväl långsiktig strategisk planering och kortsiktiga adaptiv styrning. Specifikt kommer vi att diskutera (1) grundläggande begrepp inom affärsprocesser och förvaltningsstrategi, (2) centrala processåtgärder och deras relationer, (3) effekten av osäkerhet i flödena på processernas prestanda, och (4) synkronisering av materialflöden och information.

Program taught in:
Engelska
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Mar. 2019
Duration
4 terminer
Heltid
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Mar. 2019
Slutdatum
Application deadline

Mar. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum