IMBA - Internationell MBA I Barcelona

ESERP Business School

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

IMBA - Internationell MBA I Barcelona

ESERP Business School

Om du vill utöka din träning för att få fler chanser att hitta arbete på den internationella arenan, ett bra alternativ är att utbilda dig IMBA - Internationell MBA ESERP i Barcelona. Undervisade visade~~POS=HEADCOMP helt på engelska, Så du får behärska språket i Business Excellence. Dessutom, så du kan kombinera det med andra aktiviteter under dagen, erbjuder vi två sittningar, välja mellan att utföra studierna gör det på ett eller två år, beroende på vilket du väljer.

Du kommer att kunna driva ett företag och genomföra olika strategier. Dessutom kan du styra ekonomin, bär verksamhet, logistik, kvalitetskontroll och göra bedömningar av företag att väga eventuella fusioner och andra aktiviteter. Du kommer också att lära sig att förhandla, att positionera ett varumärke på marknaden, för att göra extern strategisk analys och locka kunder, bland många andra saker. Efter slutförandet av dessa studier, kommer du att ha många jobbalternativ. Inte överraskande, kommer du driver företag och avdelningarSärskilt de som rör ekonomin och också fungera som konsult eller analytiker att hjälpa ditt företag eller andra på begäran. Och utan skyldighet och kostnadsfritt på IMBA - Internationell MBA i Barcelona. Bortsett från graden av ESERP, kan du få en ordentlig högskoleexamen utfärdad av UVic-UCC. Vad väntar du på?

Syften

  • Hög organisationsförmåga, ledarskap och management.
  • Anpassning till förändringar och teknisk innovation.
  • Förmåga att tillhandahålla strategiska och operativa ledningen i företaget planer.
  • Kritisk analys och förmåga till abstraktion.
  • Hastighet att identifiera, analysera problem och lösa dem.
  • Öppen för den socioekonomiska och kulturella miljö mentalitet.

Som senior, både personlig och professionell utveckling av sina dagliga aktiviteter, så småningom omvandla produktivitetskostnads ​​utbildning för företag och organisationer som kulturellt berikande.

IMBA-International-MBA-in-Barcelona

Metodik

Case-Study: funktionella områden i företaget diskuteras genom fallstudier. De flesta av som utvecklar verkliga problem som kan uppstå i alla företag.

PMO: verktyg och stöd för att omvandla ett projekt till verklighet, med global vision och dynamisk miljö, med sina styrkor och svagheter.

Inspireo Verkstad / LEGO metodik: förbättra affärs rekrytering, frigöra potentialen hos människor i en miljö av kreativ och deltagande arbete. Förs genom workshops kallas INSPIREO Wokshop egen.

Balanced Scorecard (designstrategier i företagsledning): Styrmodell baserad på mål vars prestation mäts genom affärsindikatorer.

Teambuilding: Eleverna är indelade i små arbetsgrupper. Grupparbeten är en viktig del av förberedelserna av professionella terminer positioner.

Curriculum

Business Organisation & Strategic Planning

Financial Management: förvaltningsstrategi och värdeskapande:

  • Finansiella rapporter. Lönsamheten, mått på ett företags framgång
  • Utarbetande, övervakning och budgetöversynen
  • Kostnadssystem. täckningsbidrag

Riskhantering

  • Riskhantering: solvens och likviditet
  • Kommersiell risk: kredithantering
  • Affärsrisk: kartläggning

Juridisk och skatte ram för ett företags verksamhet.

  • Business and Societies: rättslig ram
  • fiscal planering
  • Legal och kommersiellt ansvar eller ledning

Företagets policy och allmän förvaltning. Organisation och strategi.

  • Natur och framsteg eller organisations tanke.
  • organisationsstruktur
  • Affärsutveckling. Virtuell organisation och tillväxtmodeller.

Den roll som personalchef i företaget.

  • Företagskultur och talent management
  • Urval och ersättningshantering
  • Human Resources Management.

Ledarförmåga. Ledarskap och motivation. ledningsgrupp

  • Ledarskap och ledarstilar
  • Mentorskap & Empowerment
  • Ledarskap och Knowledge Management

Samarbete och konflikter upplösning. Företags etik och CSR

  • Process och kollektiva förhandlingsteknik. Trade Union.
  • Kommunikation och konfliktlösning
  • Analys av osäkra situationer
  • Business Ethics kod eller Corporate Social Responsibility. Business Social Action

Marknadsföring och kommersiell Management Company

  • Marknadsföringsstrategi och stilar
  • Konsumentanalys. marknadspositionering
  • Struktur och funktion av den kommersiella nätverk: planering och prestation Mål
  • Kommersiella Plan. Strategi och genomförande

Marknadsföringsstrategier. Digital Marketing.

  • Varumärket. Mening, koncept och evolution
  • Plan för strategisk och operativ marknadsföring. CRM
  • Digital marknadsföring koncept. webbplats optimering
  • Social Media. företagets image

Globalisering och internationalisering eller Markets

  • Konkurrenskraftiga Mekanismer för internationella marknader.
  • Analys eller internationella marknader. geopolitisk risk

Operations Management och Inköp eller roll. Supply Chain.

  • Optimal orderhantering
  • Leveranskedjan optimering

Kvalitetsstyrning. innovation Management

  • Kvalitet och kompetens. Kundlojalitet.
  • Analys, mätning och kvalitetskontroll. Förbättringsplan.
  • Strategi och hantering av teknisk innovation

Marketing Management Area

Grunderna för marknadsföring. marknadsplan

  • Design & genomförande av marknadsplan.
  • Huvudfunktioner och uppgifter marknadsavdelningen

Marketing and Business. Marknadsföring för industri- och tjänsteföretag.

  • Företag typologi och miljö
  • Marknadsavdelning: struktur och lag

Science Research & Marketing: Market Research och neuromarketing

  • Identifiera trender och möjligheter
  • Insamling och behandling av information. CRM

Branding. Krishantering och ryktesrisk.

  • Företagets varumärke och produkt. Varumärkesprofil. Betydelse och differentiering
  • Kris: analys, handlingsplan, uppföljning och utvärdering

Ledarskap. Leadershio och egenmakt

  • Ledarskap stilar. Förändringsledning. Coaching, emotionell och social intelligens.
  • Empowerment och motivation. Socialt klimat. Talent management.

Försäljningsnätverkshantering. Förhandling och key account management.

  • Försäljning laget kompetens / förmåga / kompetens. Utbildning, motivation och belöning
  • Stora konton eller speciella kunder. Dess ledning och betydelse

Digital marknadsföring och e-handel

  • Skapa en strategisk plan elektronisk handel.
  • Den tekniska strukturen av e-handeln
  • Online betalningssätt
  • E-handel som en möjlighet för internationalisering

Marknadsföring och supply chain management

  • Optimal orderhantering
  • Leveranskedjan optimering

Försäljningsbudget. Prispolitik. Vinster och bruttomarginal

  • Espected fäst säljmål som efterfrågan, produkt eller tjänst
  • Försäljningsprognoser, den totala budgeten och inkomster. Viktiga aspekter av th budget

rättslig ram

  • Varumärkesskydd: sikt och omfattning, renoveringar, optimering och upphovsrättsligt skydd.
  • Intellectual Property: lagstiftning, förfaranden, försvar och intrång

Produkter strategi och varumärkespositionering: globalisering och beslutsfattande

  • Segmente: skissera, tekniker och typologier
  • Beskrivande för analys, komponenter, kluster, conjoint analys, modell MISS

Global Marketing. New Market & Export subventioner

  • Internationalisering eller marknadsföring i den totala företaget
  • Rating internationell miljö och landrisk
  • Frihandelsavtal. Commom marknader. Tullunioner.

(*) Programmet innehåll, programmering och material kan drabbas av någon variation av förändringar i akademiska planering.

(*) Ordningen av modulerna är indikativ programmering baseras på huvud.

Karriärmöjligheter

Studierna kommer att ge möjlighet att utveckla din karriär i olika områden kan arbeta inom områden som:

  • Generaldirektoratet
  • strategisk planering
  • Marketing Management - Commercial
  • Internationella relationer och öppnande av nya marknader
  • Produkten, Sales & Brand Manager
  • Adress i redovisning och Management Control
  • Administrativa - Finansiellt
  • Innovation, forskning och utveckling
  • Produktion, logistik, kvalitet och tillgång
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad July 20, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
1 - 2 år
Deltid
Heltid
Price
Pris
11,920 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona
Startdatum: Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan