University of Tampas MBA-program erbjuds i fyra praktiska format:Heltid / dagsprogrammet utformat för snabbare slutförande med en grupp kamratstudenter. Studenter tar mellan 8 och 14 poängtimmar per termin dagtidskurser. Studenter kan genomföra minst 40 timmar på bara 12 månader.
Deltids- / kvällsprogrammet är utformat för studenter som arbetar på heltid och behöver genomföra programmet i sin egen takt. Lektioner är schemalagda en gång i veckan från 6 till 21:50. Studenterna kan genomföra kurserna på så lite som två år.
Professional MBA-programmet är utformat för att hjälpa proffs med minst fem års arbetslivserfarenhet ta sin karriär till nästa nivå. Klasser erbjuds på deltid, i ett flexibelt, kvällsformat.
Executive MBA-programmet är utformat för yrkesverksamma med sju eller fler års arbetslivserfarenhet. Klasserna är kohortbaserade, erbjuds varannan lördag och möjliggör genomförandet av programmet på 21 månader (fem semestrar).* För att kvalificera dig till finansiellt deltidsstöd måste du vara registrerad i minst fyra timmar. För att kvalificera dig för ekonomiskt stöd på heltid måste du vara registrerad i minst 8 kredittimmar.
ProgramfunktionerUniversity of Tampas MBA-program hjälper eleverna att utveckla den sofistikerade strategiska tankesätt som visas av framgångsrika chefer. UT: s MBA-program är ett av de största, mest etablerade och mest exklusiva i Florida. Programfunktioner inkluderar:MGT 598 Ledarskap och organisatoriskt beteende: Denna kurs är utformad för att förbättra studentens kapacitet för ledarskap. Studenter ökar självmedvetenheten som högpresterande ledare och fokuserar på att anpassa människor till organisationens mål.
Professionell utvecklingspraksis: Alla studenter tar två avsnitt (2 poängtimmar per sektion) av denna praktik där de kommer att bygga en portfölj av tillämpade professionella aktiviteter och projekt.
Beslutsanalys: Varje student tar en av beslutsanalysskurser för att utveckla de färdigheter och kompetenser som krävs för tillämpade kvantitativa problemlösningsapplikationer.
Globala affärsidéer, personlig kommunikation, etik och socialt ansvar, innovation, kritiskt tänkande och ekonomisk hållbarhet ingår i kärnkurserna.Innovativ läroplanSykes College of Business MBA-programmet, som är ett av de mest etablerade och exklusiva i Florida, hjälper studenter att utveckla den sofistikerade, strategiska tankegången för framgångsrika företagsledare. Den innovativa läroplanen fokuserar på att skapa värde, med tonvikt på affärsunderlag och erfarenhetsinlärning. Med målen att lära sig vad som krävs för att vara en stark ledare och förbereda sig för att gå in i en ledande roll efter examen, får eleverna en bredd av kunskap som kommer att upprätthålla dem under hela sin karriär.
MBA-studenter kanske letar efter att ta sin karriär till nästa nivå, göra en förändring, starta ett företag, utveckla sin ledarskapspotential eller utöka sina horisonter genom affärsstudier och nätverk. UT: s MBA-program tillhandahåller verktygen för att uppfylla allt detta och samtidigt skräddarsy en studiekurs som möter individuella behov.
Med små klassstorlekar, nära relationer mellan fakulteten och studenter och många branschförbindelser, uppmuntrar MBA-programmet till verklig inlärning genom klientprojekt, praktikplatser, fallstudier, konsultation, strategisk planering och datainsamling och analys.
Högskolans robusta internationella reseprogram hjälper också studenter att integrera en global syn i sitt arbete - en allt viktigare kompetens, oavsett om de arbetar för ett multinationellt företag i USA eller utomlands.
UTs närhet till centrala Tampa erbjuder enkel åtkomst och förbindelser till ett pulserande näringsliv. Hundratals företag rekryterar på campus varje år, inklusive T. Rowe Price, Citi, Nielsen och The Coca-Cola Company. Innovativ läroplanInternationellt erkänt programSykes College of Business är ackrediterat på grund- och doktorandnivåer av AACSB International (Association to Advance Collegiate Schools of Business), en ära som innehas av endast sex procent av handelshögskolorna över hela världen. Det är rankat en topp-85 forskarskola i USA av Bloomberg Businessweek och har sedan 2007 utsetts till bland de bästa handelshögskolorna i världen av The Princeton Review.
foto med tillstånd av University of TampaLärande genom erfarenhetEn kärnkomponent i MBA-läroplanen kräver att eleverna når utanför klassrummet för verkliga interaktioner som formar deras beslutsförmåga och interpersonella färdigheter. Dessa praktiska inlärningsmöjligheter hjälper dem att bli mer attraktiva för arbetsgivare och i slutändan bättre företagsledare.
Erfarenhetskurser
Oavsett om man går in i MBA-programmet omedelbart efter grundutbildningen eller efter år i näringslivet, är det viktigt för studenter att bygga erfarenhetsportföljer för att förbättra sina CV. Varje MBA-student tar fyra timmar i erfarenhetskurser. Studenter kan välja de kurser som bäst passar deras personliga och professionella mål. Alternativen inkluderar karriärutvecklingskurser, ledarskapscertifiering, praktikplatser, internationella resekurser, oberoende forskning, servicelärande projekt och SAP-certifiering.
Strategiskt analysprogram
Denna capstone-kurs, sponsrad av Naimoli-institutet för affärsstrategi, kräver att eleverna tillhandahåller verkliga strategiska analyser för lokala företag. Varje termin arbetar team med MBA-studenter med olika företag för att utvärdera sina strategier och göra rekommendationer för förbättring. Under direkt övervakning av en professor förväntas varje team visa kompetens inom management, ekonomi, marknadsföring, redovisning och informationssystemhantering. Processen omfattar omfattande forskning, kundmöten, insamling av data och en slutlig skriftlig rapport och presentation till verkställande direktören, styrelseledamöterna eller högre chefer inom företaget. Feedback från kunder är positiv, och företagsledare genomför ofta de rekommendationer som UT-studenter ger.koncentrationerMBA-studenter kan välja att ta ytterligare kurser på nio koncentrationsområden:Business Analytics
Cybersäkerhet
Företagande
Finansiera
Informationssystemhantering
Internationell verksamhet
marknadsföring
Nonprofit ManagementBehörighetskrav och dokumentFör att ansöka, fyll i antingen papper eller online-applikation. Ansökningar granskas inte förrän Office of Graduate and Continuing Studies tar emot allt nödvändigt material. Studenter informeras om antagningsbeslut efter att material har tagits emot och utvärderats.Avslutad ansökan.
40 $ icke återbetalningsbar ansökningsavgift.
Officiella utskrifter av allt tidigare högskolearbete som erhållits direkt från varje institution.
Graduate Management Admissions Test (GMAT) eller Graduate Records Examination (GRE) poängrapport krävs.
Två professionella referensformulär (PDF) fyllda av individer som intygar sökandens yrkesbakgrund och akademiska potential. Professionella rekommendationsbrev accepteras i stället för detta formulär om det föredras.
Professionell cv.
Personligt uttalande: Beskriv dina professionella mål i ungefär 500-1 000 ord och hur en examen från University of Tampa hjälper dig att uppnå dessa mål. I sin tur kanske du också vill betona vad du kan bidra till forskarutbildningen.
Arbetserfarenhet rekommenderas men krävs inte.
Internationella sökande: Test av engelska som främmande språk (TOEFL) poängrapport eller examen International English Language Testing System (IELTS) för internationella sökande.AnsökningsfristerDet finns ingen ansökningsfrist. Ansökningar utvärderas med avseende på höst, vår och sommar. Kvalificerade studenter antas tills utrymmen är fulla för den aktuella termen. Antagningen är konkurrenskraftig och studenter uppmuntras att ansöka tidigt. Studenter informeras om sin status när alla dokument har mottagits.
foto med tillstånd av University of Tampa