Read the Official Description

EFMD Equis Accredited
AACSB Accredited

OM GEMBA

Master of Business Administration Program i Global Business Management är utformad för dem som har minst 3 års erfarenhet efter att ha tjänat en kandidatexamen på några områden.

Programmet betonar fallstudier, bästa praxis och dynamiska inlärningserfarenheter för att studenter ska kunna jämföra öst och väst affärsstrategier inom områden som förvaltning, finansiering, marknadsföring, innovation, digitala företag och globala affärer.

VARFÖR GEMBA TBS?

Kompakt

  • 36 högskolepoäng i 17 månader (3 termin och 1 sommar)
  • Ämnen erbjuds i "moduler" som syftar till att ge en koncis, interaktiv och produktiv klassrumserfarenhet

PROGRAMÖVERSIKT

Detaljerna om Master of Business Administration (MBA) i Global Business Management är som nedan

Obligatoriska kurser

Affärsmodell i globaliserad värld

  • Strategier och fallstudier av organisationer för att leverera företag i länder med olika ekonomiska och sociala förhållanden. Förvaltning, marknadsföring, personal och verksamhetsfrågor från företag i fusions- och förvärvssituationer diskuteras.

Globala konsumenter och marknadsföring

  • Konsumentbehov på olika marknadsnivåer som Business-to-Business och Business-to-Consumer analyseras. Kännetecken och segment av konsumenter i olika länder och sammanhang diskuteras. Kursen diskuterar också hur affärspolitik och marknadsföringsstrategi utvecklas och svarar mot konsumenternas behov, särskilt i digitaltid.

Beslutsfattande med hjälp av bokföring

  • Användning av företagets bokföring och finansiell information för verkställande direktörens analys, planering och beslutsfattande. Verkställande fallstudier i användningen av bokföring och finansiell information i mätföretagets resultat diskuteras.

ASEAN Ekonomiska gemenskapen I

  • ASEAN geografisk, ekonomisk och social miljö som möjligheter för företag i denna region. Riktlinjer och trender för industrier och företag i ASEAN.

ASEAN Economic Community II

  • Fallstudier av framgångsrika företag som har sina fotspår i ASEAN och deras marknadsföring, förvaltning och finansiella strategier. Utmaningar för att upprätthålla långsiktig konkurrensfördel diskuteras.

VD Vision Serie I

  • VD: s vision om framgångsrika globaliserade företag diskuteras. Detta inkluderar affärspolitik, marknadsföring, finans

VD Vision Series II

  • VD: s vision om framgångsrika globaliserade företag diskuteras. Detta inkluderar ledningsstrategi, organisationsförändring och innovation. Studenter kommer att undersöka fallstudier från olika länder.

Ledarskap för Global Business

  • Ledarnas roller för att hantera människors skillnader, lag och kulturell mångfald studeras. Principer för ledare med vision och passion för förändring av globala affärer kommer också att diskuteras.

Global Business Strategy Management

  • Organisationshanteringsstrategier diskuteras. Interna och externa miljöbedömningar och processen med att formulera affärsstrategi för regional och global konkurrenskraft diskuteras också.

Global Business Finance

  • Principer för finansiell planering för företagets mål, överlevnad och framgång. Fallstudier av verkställande direktörens strategi för ekonomi. Detta inkluderar hur CFO förvaltar affärsfinansieringsverksamhet för företagets konkurrenskraft i olika länder.

Innovation Management for Global Business

  • Firms innovationsutvecklingsprocess och innovationshanteringsstrategi i globaliserad verksamhet. Fallstudier av framgångsrik innovation på olika marknader. Detta inkluderar hur ett företag lyckas svara på förändring och innovation.

Valbara kurser

Seminarium i organisationshantering

  • Diskussion om perspektiv på företagets ledning och viktiga framgångsfaktorer för att nå ett globalt företag. Detta inkluderar företagsstruktur, organisationsstruktur och företagets strategi för olika former av affärs expansion.

Seminarium i Global Marketing Management

  • Diskussion om perspektiv på företagets marknadsföring och viktiga framgångsfaktorer i global företagsmarknadsföring. Detta inkluderar diskussionen av fallstudier i global brandingstrategi.

Seminarium i Global Human Resources Management

  • Diskussion om perspektiv på företagets personalhantering och utveckling av mänskliga resurser inom global verksamhet. Detta inkluderar diskussionen om rekrytering, urval, utveckling, prestationsbedömning och ersättning av chefer och ledare på olika nivåer av global verksamhet.

Oberoende studie

Oberoende studie

  • Att undersöka frågor som är viktiga för global företagsförvaltning. Detta kan vara exempel på global marknadsföring, finansiering, verksamhet, personal eller innovation. Skapa en självständig studie under rådgivarens samråd och tillsyn.

TENTATIV STUDIEPLAN

UPPLYSNINGSKRAV

  • Kandidatexamen eller motsvarande (på något område) från en ackrediterad institution, från Thailand eller utomlands med 3 års yrkeserfarenhet , eller en TBS kandidatexamen examen med 3,00 kumulativ GPA och 6 studiepoäng av praktik .
  • En inlämning av ett engelska test (som specificerat av universitetet), taget inte mer än 2 år till sista datumet för antagningen.
    • en. TU-GET-poäng på minst 550 eller
    • b. TOEFL-poäng på minst 550 för pappersbaserad, eller åtminstone 213 för datorbaserad, eller åtminstone 79 för internetbaserad, eller
    • c. IELTS-poäng på minst 6,5
  • Studenter som är inhemska engelska talare kommer att undantas i detta fall.
  • Om kandidater inte har betyg på ett engelska test enligt ovan, och de har poängen TU-GET minst 400 eller TOEFL Paper-based minst 400 / Datorbaserade minst 97 / Internetbaserade minst 32 , eller IELTS minst 4,5, kandidater måste ha en GPA av en kandidatexamen på minst 3,00 eller de måste antingen ha en forskningsutgivning eller verkställande erfarenhet. Observera att kandidaterna måste ta det engelska testet med poängen högst 2 år till sista datumet för antagningen. I det här fallet kan programmet acceptera kandidaterna och kandidaterna måste lämna in den engelska poängen som krävs av universitetet före undersökningen av den oberoende studien. Om inte, kommer kandidater automatiskt att avvisas från programmet.
  • En inlämning av ett syfte och / eller en diskussion om relevanta arbets- / affärserfarenheter relaterade till programmet på högst en sida.
  • Pass engelska intervjuprov av den kommitté som utses av universitetet. De som är bosatta i utlandet kan undantas från intervjun i Thailand och programkommittén kommer att överväga en alternativ process från fall till fall.

ADMISSION DATUM

PROGRAMMETALAR

UTGIFTSAVGIFTER

Baht 650 000 (thailändska studenter) och Baht 704 000 (internationella studenter) som täcker instruktioner, undervisningsmaterial och de flesta måltider under klasserna.

EXTRA KOSTNAD

Flyg, lokala resekostnader och boende ingår ej i studieavgiften ovan. Denna extra kostnad, som kommer att vara helt ansvarig av sökanden, är ungefär 300 000 Baht.

Program taught in:
Engelska
Last updated June 1, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Aug. 2019
Duration
17 månader
Heltid
Pris
704,000 THB
Baht 650 000 (thailändska studenter); Baht 704 000 (internationella studenter)
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Aug. 2019
Slutdatum
Application deadline

Aug. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum

GEMBA

VDO KPMG