Executive Master of Business Administration - Digital Management
USEK - Holy Spirit University of Kaslik
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Jounieh, Libanon
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad
Varaktighet
18 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 480 / per credit
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
USEK Business School (UBS) i samarbete med ESSCA (École Supérieure des Sciences Commerciales d'Angers), medlem i "Conférence des Grandes Écoles" (CGE) och AACSB, EQUIS och AMBA triple-accredited, kan nu erbjuda en unik program i Libanon som ger studenterna ett dubbelt diplom:
- En specialiserad magisterexamen i digital hantering från ESSCA;
- En Executive MBA från USEK.
Detta program, levererat på ESSCA -campus i Paris och ackrediterat av "Conférence des Grandes Écoles" (CGE), levereras också på USEK i Libanon och är avsett för libanesiska unga yrkesverksamma.
Den föreslår följande specialiseringar för intresserade kandidater:
- Digital Management, Corporate Digital Transformation-alternativ, som utgör ledare-chefer som arbetar med agila metoder och som kan upprätta en digital strategi till förmån för sitt varumärke (i B2C eller i B2B);
- Alternativet Digital management, affärsutveckling, som bildar intrapreneuriala chefer som kan genomföra och utveckla avancerade tekniska projekt samtidigt som de ekonomiska prestanda för företagets digitala verksamhet bevaras väl.
Programmål
Detta program bildar digitala chefer som kan:
- Definiera digitala affärsmodeller till förmån för strategiska utmaningar
- Behärska användarens upplevelse, big data och webbmarknadsföringsspakarna
- Synkronisera marknadsföringsstrategier och följa tillväxten av företagets digitala aktivitet
- Utveckla och kontrollera en e-affärsverksamhet
- Stimulera kulturella och organisatoriska förändringar genom smidighet och innovation
Läroplan
Programmets varaktighet är 18 månader; en professionell avhandling bör utarbetas av studenterna i slutet av programmet. Kurser ges huvudsakligen en gång per månad i slutet av veckan.
Hälften av programmet levereras på franska, medan den andra hälften levereras på engelska. Dess struktur kombinerar 38 amerikanska krediter.
Lärande expedition
I slutet av första terminen kallas studenterna att resa till Silicon Valley, den kaliforniska teknopolen, för en "Learning Expedition". Denna studieresa inkluderar möten med innovations- och företagsskapande personligheter, nätverksträffar och besök på företag, forskningscentra, universitet och startups.
Kurser
Gemensam kärna
- DMGT515 Affärsforskningsmetoder och professionell utveckling
- DMGT520 kundväg, mobilstrategier och sociala medier
- DMGT530 Digitala affärsmodeller, innovation och Big Data
- DMGT525 Digital marknadsföring och anslutna enheter
- DMGT510 Essentials of Business Studies
- DMGT535 International Learning Expedition
Alternativ 1 - Specialisering inom digital transformation av företaget
- DMGT610 varumärkesstrategi i en digital värld
- DMGT615 Digital Transformation and Change Management
Alternativ 2 - Specialisering inom affärsutveckling
- DMGT625 Strategier för affärsutveckling
- DMGT620 Webbdesign och e-handelsplattform
Capstone
- DMGT690A professionell uppsats
I samarbete med ESSCA School of Management, Frankrike. Studenter kommer att förses med ett dubbelt diplom: en specialiserad magisterexamen i Digital Management från ESSCA och en Executive MBA från USEK
Inlärningsmål 1: Utexaminerade kommer att bemästra den strategiska digitala marknadsföringsupplevelsen.
- Inlärningsmål 1. Analysera erfarenhetsbaserade marknadsföringsstrategier för att implementera en e-shoppingupplevelse.
- Inlärningsmål 2. Visa förmåga att synkronisera en mobil marknadsföringsplan inom en flerkanalsstrategi.
- Inlärningsmål 3. Utnyttja data och konstruera en framgångsrik affärsstrategi baserat på kundkännedom.
Lärandemål 2: Utexaminerade ska öva på innovation som rör digitala affärsmodeller.
- Inlärningsmål 1. Utveckla en innovation och använd en affärsmodell.
- Lärandemål 2. Definiera en digital kommunikationsstrategi.
Inlärningsmål 3: Utexaminerade kommer att ha förmåga att hantera digitala strategiska varumärken.
- Inlärningsmål. Utveckla och implementera en 360-graders handlingsplan för digitalt varumärke.
Inlärningsmål 4: Utexaminerade kommer att få nödvändiga färdigheter relaterade till digital transformation.
- Inlärningsmål 1. Förstå den digitala transformationen av organisationer och ledningsutvecklingar relaterade till digital utveckling.
- Inlärningsmål 2. Förstå agila projektledningskoncept och tillämpa lämpliga ledningsmetoder i en digital affärsmiljö.
Inlärningsmål 5: Utexaminerade kommer att ha effektiva kommunikationsförmåga.
- Inlärningsmål 1. Organisera, skriva och utföra muntliga och skriftliga professionella rapporter för företag i en global miljö.
- Inlärningsmål 2. Tala och presentera med hjälp av professionell kommunikationsförmåga och teknik.
Antagningar
Karriärmöjligheter
Detta program ger följande arbetsmöjligheter:
- Chief digital officer
- Marknads- och digitaldirektör
- E-business digital entreprenör/intraprenör
- Webmarketing projektledare och digital kommunikation
- Digital strategikonsult
- Affärsutvecklare
- Direktör för e-handel
- Brandchef
- Social Media Manager