Keystone logo

1 EMBA Program i Studier i marknadsföring i Asien för 2024

Filter

Filter

  • EMBA
  • Studier i marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (1)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    EMBA Program i Studier i marknadsföring

    En MBA i marknadsföring är en avancerad utbildning som man vanligtvis går för att man vill göra karriär inom marknadsföring och reklam. Beroende på läroplanen på den specifika läroanstalten kan studenterna erbjudas kurser i ämnen såsom marknadsundersökningar, företags- och privatkommunikation och marknadsföringsstrategier för sociala medier.

    Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

    När du väl har tagit en examen i företagsekonomi och har betydande praktisk erfarenhet är nästa steg en Executive MBA (EMBA). EMBA-program kombinerar fundamentala faktorer såsom ekonomi, redovisning och marknadsföring med ledarskapsstudier för att du ska kunna klättra till verkställande och ledande befattningar.