Keystone logo

Distansutbildning EMBA Program i Kundrelationer 2024

Filter

Filter

  • EMBA
  • Företagsekonomi
  • Distansutbildning
Studiefält
  • Företagsekonomi (0)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Inga program uppfyller dina sökkriterier. Förfina dina filter.

Clear filters

Distansutbildning EMBA Program i Kundrelationer

Kundrelationer hänvisar till de strategier som företag använder för att kommunicera med och upprätthålla en positiv relation med sina kunder. Målet med kundrelationer är att bygga långsiktiga relationer mellan företaget och dess kunder.

En kundrelationsexamen kommer att ge dig de färdigheter och kunskaper som krävs för att lyckas i kundtjänst och ledningsroller. Du får lära dig att utveckla effektiva kundrelationer och hantera kundkontakt. Dessutom kommer du att få en förståelse för konsumentbeteende, marknadsföringsstrategier, PR, kassaverksamhet och mer.

Med en examen i kundrelationer kan du satsa på en mängd olika karriärvägar som marknadschef eller kundtjänstrepresentant. Du kanske också arbetar för statliga myndigheter eller ideella organisationer där dina kunskaper kan omsättas i praktiken för att hjälpa andra. Oavsett var du slutar arbeta efter examen, kommer en examen i kundrelationer att ge dig de verktyg som behövs för att lyckas i alla kundvända roller.

När du väl har tagit en examen i företagsekonomi och har betydande praktisk erfarenhet är nästa steg en Executive MBA (EMBA). EMBA-program kombinerar fundamentala faktorer såsom ekonomi, redovisning och marknadsföring med ledarskapsstudier för att du ska kunna klättra till verkställande och ledande befattningar.

Online- eller distansundervisning avser användningen av elektroniska medier och informations- och kommunikationsteknik (IKT) inom utbildning. Med onlineinlärning kan man komma åt utbildning när som helst och från vilken plats som helst med en tillgänglig internetanslutning.