Keystone logo

3 EMBA Program i Företagsekonomi 2024

Filter

Filter

  • EMBA
  • Företagsekonomi
  • Affärer
  • Företagsekonomi
Studiefält
  • Företagsekonomi (3)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    EMBA Program i Företagsekonomi

    Att bedriva en EMBA kan vara ett bra sätt att vidareutbilda genom att bygga på verkliga erfarenheter. Vanligtvis tillgänglig för studenter som har fullgjort en kandidatexamen, hjälper denna typ av program ge eleverna expertkunskap inom sitt karriärområde.

    Vad är en EMBA i Business Studies? Denna avancerade examen bygger på en studerandes affärserfarenhet att göra honom eller henne experter inom alla områden inom området, från administration till marknadsföring. Klasser kan använda presentationer, workshops eller fallstudier för att ge eleverna en djupare förståelse av grundläggande affärsprinciper, såsom strategi, ekonomi, marknadsföring och managementteori. Varje kurs är utformad för att ge eleverna möjlighet att förbättra sina kvalifikationer och hjälpa dem att bli nyckelpersoner i näringslivet.

    Registrering i ett EMBA-program kan hjälpa eleverna att utveckla flera färdigheter som kan göra det möjligt för dem att uppnå jobbreklam och högre löner i framtiden. Starka analytiska färdigheter gör det möjligt för studenter att framgångsrikt navigera affärsstrategi och kommunikation, och ledarskapsförmåga kan ge studenterna förtroendet att lyckas i ledande befattningar. Tidsförvaltningskunskaper är vanligtvis nödvändiga inom affärsområdet, men kan också vara användbara på andra områden i livet.

    Kostnaden för ett EMBA-program varierar eftersom varje skola hade sin egen uppsatta studieavgift. Faktorer som skolans plats kan också påverka den totala kostnaden.

    Beväpnad med expertkunskapen att en EMBA i företagsekonomiska studier ger dem, kan studenterna bedriva ett nästan oändligt antal karriärer. Vissa väljer att bli entreprenörer, medan andra föredrar att arbeta för företag som företagsledare eller konsulter. De som föredrar att arbeta på de kreativa aspekterna av affärer blir ibland marknadsförare, medan de som gillar hårda siffror kanske föredrar att arbeta i finansavdelningen som kompensationschefer. Jobb som marknadsföringsforskare kan också vara tillgängliga, eller studenter kan arbeta som dataanalytiker eller PR-specialister.

    Medan många universitet erbjuder klasser både på campus och online, ökar fjärråtkomst i popularitet. Att ta klasser online kan ge studenterna större flexibilitet över sina egna scheman. Sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.